וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכריעת ברך לזכר פלויד: הדמוקרטים בקונגרס הציגו רפורמה מקיפה במשטרה

מנהיגי הדמוקרטים חלקו כבוד לעצור השחור, שההרג שלו בידי שוטר לבן הצית מהומות והפגנות בארה"ב. במסגרת החקיקה, שסיכוייה לעבור בסנאט הרפובליקני לא ברורים, יהיה קל יותר להעמיד לדין שוטרים ותשונה שיטת הגיוס וההכשרה שלהם. טראמפ: "הם רוצים לפרק את המשטרה"

מחווה בקונגרס לג'ורג' פלויד/רוייטרס

חברי קונגרס דמוקרטים כרעו היום (שני) בדרך לזכרו של ג'ורג' פלויד לפני שהציגו חקיקה לרפורמות נרחבות במשטרה בתגובה להרג שהצית הפגנות ברחבי ארצות הברית נגד אלימות הרשויות. יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ומנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר, יחד עם 24 מחוקקים אחרים, התאספו ב"אולם השחרור", שמכונה כך לזכרם של העבדים שעזרו להקים את גבעת הקפיטול במאה ה-18.

הם כרעו ברך במשך שמונה דקות ו-46 שניות, משך הזמן שבו השוטר דרק צ'ובין הצמיד את ברכו לצווארו של פלויד בן ה-46 בסוף החודש שעבר. צ'ובין, שנאשם ברצח מדרגה שנייה, הופיע היום לראשונה בפני בית המשפט. סכום הערבות שנקבע לו הועמד על בין מיליון ל-1.25 מיליון דולרים. שלושת השוטרים האחרים שהיו מעורבים בתקרית עומדים אף הם לדין באשמת סיוע לרצח.

חברי הקונגרס הדמוקרטים אמרו כי החקיקה שלהם תיצור "שינוי משמעותי ומבני שיבטיח את זכותם של כל אזרחי ארצות הברית לביטחון ולצדק שוויוני". בהצהרתם מסרו כי החקיקה "תשים קץ לאלימות המשטרה, תחייב את המשטרה לשאת באחריות למעשיה ותשפר את השקיפות במדיניות השיטור".

יו"ר הבית הנבחרים, ננסי פלוסי ונציגים נוספים  כורעים ברך כמחווה לג'ורג 'פלויד בקונגרס  8 ביוני 2020. רויטרס
חברי הקונגרס כורעים ברך/רויטרס

חוק "הצדק והשיטור", שעלה בשני בתי הקונגרס, יקל להעמיד לדין שוטרים וישנה את דרך הגיוס וההכשרה שלהם. בעוד שבית הנבחרים נשלט על ידי הדמוקרטים, סיכויי החקיקה לעבור בסנאט שבשליטת הרפובליקנים לא ברורים.

עוד בוואלה!

הקורונה וההפגנות אילצו את טראמפ לחשב מסלול מחדש לפני הבחירות

לכתבה המלאה

הנשיא דונלד טראמפ, שמתמודד על כהונה שנייה בנובמבר, מאשים את יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן בניסיון "לפרק את המשטרה", בזמן שהוא מציג את עצמו כנשיא של "חוק וסדר". הלילה אישרה מועצת העיר מיניאפוליס החלטה הקוראת לפרק את מערך השיטור הנוכחי ולהקים אחד חדש בעקבות ההרג של פלויד והטענות לאפליה גזעית.

"השנה האחרונה ראתה את שיעור הפשיעה הנמוך ביותר בהיסטוריה של המדינה שלנו, ועכשיו הדמוקרטים מהשמאל הרדיקלי רוצים לייבש ולנטוש את המשטרה שלנו. מצטער, אני רוצה חוק וסדר", כתב טראמפ בטוויטר.

(עדכון ראשון: 20:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully