וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בניו יורק טיימס התפטר בשל טור בעד שימוש בצבא נגד מפגינים

עורך מדור הדעות ג'יימס בנט הודה שלא קרא את המאמר של הסנאטור הרפובליקני טום קוטון, שבו הביע תמיכה בהפעלת כוח נגד "המתפרעים". הטור עורר סערה בקרב העובדים וחלקים בציבור, והעיתון התנצל ואמר כי הטור "לא עמד" בסטנדרטים שלו

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

עורך מדור הדעות של ניו יורק טיימס, ג'יימס בנט, התפטר הלילה (שני) מתפקידו, בשל הזעם על מאמר של הסנאטור הרפובליקני טום קוטון, שקרא "לשלוח את הצבא" לדיכוי ההפגנות שפרצו בארצות הברית אחרי הרג ג'ורג' פלויד. העיתון אמר בתחילה כי הוא עומד מאחורי פרסום המאמר, שגיבה את הנשיא דונלד טראמפ, אולם בהמשך טען כי הוא "לא עומד" בסטנדרטים שלו.

שינוי העמדה הגיע אחרי זעם מצד חברי העיתון והציבור. המאמר פורסם ביום רביעי האחרון, ולמחרת כמה מהכתבים לא הגיעו לעבודה במחאה. בנט, ששימש בתפקיד מאז 2016, הודה בהמשך שהוא לא קרא את המאמר של הסנאטור הנצי מארקנסו, שקרא "למפגן כוח מהדהד" נגד קבוצות שאותן תיאר כ"מתפרעים".

קוטון מפרסם את המאמר שלו

יותר מ-800 עובדים בניו יורק טיימס חתמו על מכתב שמגנה את פרסום המאמר, בטענה שהוא מכיל דיסאינפורמציה. "כאישה שחורה, כעיתונאית, אני מתביישת שפרסמנו את זה", צייצה העיתונאית זוכת הפוליצר ניקול האנה-ג'ונס.

בתחילה הגנו בעיתון על המאמר בטענה שיש צורך לשקף עמדות אחרות, אך בהמשך כתב המו"ל איי ג'י סולצברגר במכתב לעובדים כי הייתה זו תקלה חמורה בהליך העריכה בעיתון, "ולא הראשונה שחווינו בשנים האחרונות". הוא ציין כי בנט התפטר אחרי שהסכים שיש צורך ברענון השורות בתקופה של "שינוי משמעותי". הוא לא הזכיר את המאמר של קוטון, שהוזכר בכלי תקשורת בארצות הברית כמועמד אפשרי לתפקיד שר ההגנה אם טראמפ יחליט לפטר את מארק אספר, אחרי שזה התבטא בפומבי נגד הרעיון לפרוס כוחות צבא.

טראמפ: "ניו יורק טיימס - פייק ניוז"

בעיתון אמרו כי הטענות של קוטון, שלפיהן השוטרים חווים את מירב האלימות בהפגנות ברחבי המדינה היו "מופזרות", וכי הכותרת של המאמר, שלא נכתבה על ידי הסנאטור עצמו, הייתה מסיתה ולא היה צריך להשתמש בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully