וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מחאת ג'ורג' פלויד: במיניאפוליס החליטו על פירוק המשטרה

8.6.2020 / 16:14

תשעה מתוך 12 חברי מועצת העיר בה שוטר חנק למוות את הגבר השחור אמרו כי בכוונתם לסגור את מערך השיטור העירוני כפי שהוא בנוי כיום. "המשטרה לא שומרת על הקהילה", אמרה חברת מועצת העיר. הנשיא טראמפ תקף את ההחלטה: "השמאל הדמוקרטי הקיצוני השתגע לגמרי"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

רוב חברי מועצת העיר מיניאפוליס שבמינסוטה הודיעו הלילה (שני) כי בכוונתם לתמוך בפירוק המשטרה המקומית. זאת ברקע ההפגנות ברחבי המדינה שפרצו במחאה על הריגתו של תושב העיר ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן.

תשעה מתוך 12 חברי המועצה, שהופיעו מול פעילי המחאה במהלך עצרת שהתקיימה אתמול, הבטיחו לסגור את מערך השיטור העירוני כפי שהוא בנוי כיום. חבר המועצה, ג'רמיה אליסון, אף הבטיח כי המועצה "תפרק" את המשטרה. "זה ברור כי מערך השיטור אינו שומר על הקהילה שלנו", אמרה ליסה בנדר, נשיאת המועצה. "המאמצים בנושא נכשלו, נקודה".

בנדר אמרה כי היא ושמונה חברי המועצה הנוספים שהצטרפו להפגנה, מחויבים לסיים את מערכת היחסים של העיר עם כוח המשטרה, ו"להפסיק את השיטור כפי שאנחנו מכירים אותו ולבנות מערכות שלמעשה שומרות עלינו".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התנגד בתוקף להחלטה. "חוק וסדר, לא לפרק ולבטל את המשטרה. השמאל הדמוקרטי הקיצוני השתגע לגמרי!", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

הפגנות ג'ורג' פלויד, מיניאפוליס, מינסוטה, ארצות הברית, 7 יוני 2020. רויטרס
שוטרים ומפיגינים במיניאפוליס, אתמול/רויטרס

פלויד, גבר שחור, נהרג לאחר ששוטר לבן חנק אותו באמצעות לחץ עם ברכו על צווארו, תוך שהוא מתעלם מקריאותיו של פלויד "אני לא יכול לנשום". האירוע התרחש לפני כשבועיים ועורר מחאות במדינות העולם, כשחלקן כללו מעשי אלימות קשים, ביזה וונדליזם. עם זאת, בימים האחרונים חלה רגיעה בהפגנות בארצות הברית, וטראמפ החזיר את המשמר הלאומי.

פעילים חברתיים בעיר מתחו ביקורת על משטרת מיניאפוליס במשך שנים על מה שהם תופסים כתרבות גזענית ואכזרית המתנגדת לשינוי. מדינת מינסוטה פתחה בשבוע שעבר בחקירת זכויות אזרח של המחלקה, ובהסכם שנקבע עם העירייה הוסכם עד כה להטיל איסור על נטרול חשודים באמצעות חנק וריתוק באזור הצוואר.

זה לא המקרה הראשון בארצות הברית של פירוק מחלקת משטרה מקומית. בשנת 2012, בתקופה בה מעשי פשיעה רבים נערכו במחוז קמדן שבניו ג'רזי, הרשויות החליטו על פירוק המשטרה והחלפתה בכוח חדש. בקומפטון שבקליפורניה נעשה צעד דומה בשנת 2000

החלטת מועצת העיר מיניאפוליס, הגם שטרם דנה בהחלטה באופן רשמי, מראה כי ההפגנות על הרג פלויד, שנמשכו גם הלילה, נושאות פרי. תנועת "לפרק את המשטרה" קדמה להפגנות הנוכחיות, אך היא זכתה לתאוצה מחודשת.

התנועה קמה בשל הזעם על האופי הצבאי של מחלקות המשטרה בארצות הברית ובשל השימוש בהן להתמודדות עם בעיות חברתיות כמו התמכרות לסמים, בעיות נפשיות ודרי רחוב. התנועה סבורה שניתן להתמודד איתן טוב יותר דרך הוצאות על שירותים חברתיים וחשיבה מחודשת לגבי מה מוגדר פשע.

נבחרי ציבור בניו יורק ובלוס אנג'לס אמרו כי הם יצמצמו את תקציב המשטרה שלהם לטובת שירותים חברתיים, בסימן נוסף לכך שהתנועה מתעצמת. .

בתוך כך, הסנאטור מיט רומני השתתף בצעדת מחאה נגד האלימות המשטרתית בוושינגטון עם המשך ההפגנות ברחבי ארצות הברית הדורשות רפורמות ברשויות אכיפת החוק. בכך, הפך רומני, מבקר קולני של טראמפ, לסנאטור הרפובליקני הראשון שהשתתף באופן אקטיבי בהפגנות על הרג פלויד.

רומני צייץ תמונה שלו עם מפגינים ברקע והכיתוב: Black Lives Matter, ואמר: "אנו זקוקים לקול נגד גזענות, אנו זקוקים לקולות רבים נגד גזענות ונגד אכזריות".

(עדכון ראשון: 03:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully