וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

127 מוסדות נסגרו, מחצית מהחולים במערכת החינוך - מירושלים

מנתוני התחלואה במערכת החינוך עולה כי 347 תלמידים ועובדי הוראה נדבקו בנגיף, ובעקבות זאת יותר מ-17 אלף שוהים בבידוד. במשרד החינוך הבהירו כי בתי הספר שנסגרו מהווים פחות מאחוז מכלל המוסדות. השר גלנט יערוך הערכת מצב, בהסתדרות המורים קוראים לשוב לקפסולות

צילום: שלומי גבאי, קופת חולים לאומית, עריכה: טל רזניק

מספר הנדבקים בקורונה במערכת החינוך עלה היום (ראשון) ל-347, בעוד ש-127 מוסדות חינוך נשארים בינתיים סגורים מחשש להתפשטות הנגיף. בעקבות מקרי הידבקות אלה, 17,467 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד מניעתי.

מניתוח הנתונים עולה כי מרבית החולים כ-56% הם מהעיר ירושלים - בסך הכול 197 מתוך 352. מתוכם, כ-75%, המהווים 148 נדבקים, מגיעים מהגימנסיה העברית בעיר. במשרד החינוך הבהירו כי יותר מ-99% מכלל מוסדות החינוך ממשיך לפעול כרגיל.

בשל העלייה הגדולה בתחלואה בבתי הספר, שר החינוך יואב גלנט יקיים הערב הערכת מצב. במקביל,
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד דרשה להחזיר את הלימודים בכיתות א'-ט' לשיטת הקפסולות. היא פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך יואב גלנט בדרישה להחזיר את הלימודים לשיטת זו בכל הרשויות המקומיות ה"אדומות".

בדיקות קורונה בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר, חדרה,1 ביולי 2020. שלומי גבאי
127 בתי ספר סגורים. בדיקות קורונה בתיכון הרב-תחומי לאמנויות ולמדעים/שלומי גבאי

"מערכת החינוך ממשיכה בשגרת לימודים תוך טיפול מידי ושיטתי בבעיות נקודתיות", נמסר. "המשרד ממשיך לקיים הערכות מצב שוטפות ולנטר את התחלואה במערכת החינוך באופן שיטתי וסדור. לצד זה, הוא ממשיך להוביל מדיניות טיפול ברורה כדי להמשיך את שגרת הלימודים, ובתוך כך לאפשר את פעולתו התקינה של המשק הכלכלי בישראל".

במהלך היום, תיכון הצבי בנתיבות נסגר זמנית עקב החשש שאחד מהתלמידים נדבק בקורונה. מנהל התיכון משה בטיטו הודיע להורים כי "לפני שעה קלה נתבשרנו באופן רשמי על חולה קורונה מאומת מקרב קהילת בית הספר. בעצה אחת עם משרד החינוך ועיריית נתיבות הוחלט על סגירת בית הספר מרגע זה ועד לקבלת הנחיות משרד הבריאות להמשך הטיפול. כפעולת מנע, לצמצום מעגלי ההדבקה, תלמידי בית הספר ישוחררו בהדרגה בכפוף לאישור ההורים". רק בהמשך התברר כי התלמיד איננו נשא של הנגיף והוחלט להחזיר את התלמידים ללימודים.

החשש מהתפרצות המגיפה במערכת החינוך עלול להשפיע גם על טקסי הסיום, שצפויים להתקיים בחודש הבא. אמש, משרד החינוך עדכן את מנהלי בתי הספר בהנחיות חדשות, שמהן עולה כי ייערכו מסיבות כיתתיות בלבד - ללא נפשי הסיום הגדולים שמקיימים תלמידי י"ב בכל שנה. האפשרות שההורים לא יוזמנו למסיבת סיום עדיין נמצאת במחלוקת. במסמך נכתב כי חל איסור לקיים אירועים ברמה השכבתית, ואף לא להזמין את ההורים לאירוע הסיום. גורם במשרד החינוך אמר כי נושא שיתוף ההורים במסיבת הסיום עדיין נמצא בדיונים מול משרד הבריאות.

(עדכון ראשון 15:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully