וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מסיבות הסיום יתקיימו במסגרת הכיתה בלבד, ללא נשפים

6.6.2020 / 21:13

חודש לטקסי הסיום, משרד החינוך עדכן את מנהלי בתי הספר בהנחיות לקיום האירועים בצל הקורונה. לפי המשרד, נאסר על קיום אירועים ברמה השכבתית, והשתתפותם של ההורים עדיין נמצאת במחלוקת מול משרד הבריאות

אתר רשמי

בעקבות החשש מהתפרצות הקורונה במערכת החינוך, משרד החינוך עדכן הערב (שבת) את מנהלי בתי הספר בהנחיות חדשות למסיבות הסיום. כפי המסתמן, ייערכו מסיבות כיתתיות בלבד - ללא נפשי סיום, בעוד שהשתתפות ההורים עדיין נתונה במחלוקת.

בחודש הקרוב צפויים להתקיים טקסי הסיום של שנת הלימודים במערכת החינוך. לפי החוזר שפרסם משרד החינוך, אירועי הסיום יתקיימו ברמה הכיתתית בלבד, וייאסר על נשפי הסיום הגדולים שמקיימים בכל שנה תלמידי י"ב.

המסיבות יתקיימו כשהתלמידים נשארים בכיתה האורגנית שלהם. בין היתר, נאסר במסמך על קיום אירועי סיום בשטח פתוח כמו אמפיתיאטרון, אלא רק בהתאם לנהלים המאפשרים קיום אירועים של עד 50 איש.

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
תלמידים בבית הספר אחד העם בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בתוך כך, האפשרות שההורים לא יוזמנו למסיבת סיום עדיין נמצאת במחלוקת. בחוזר נכתב כי חל איסור לקיים אירועים ברמה השכבתית, ואף לא להזמין את ההורים לאירוע הסיום. עם זאת, ניתן לשתף את ההורים בצורה מקוונת. גורם במשרד החינוך אמר כי נושא שיתוף ההורים במסיבת הסיום עדיין נמצא בדיונים מול משרד הבריאות.

ההנחיות החדשות מגיעות על רקע החשש מהתפשטות המגיפה במערכת החינוך, אחרי ש-330 תלמידים ועובדי הוראה נדבקו. עם זאת, משרד החינוך הבהיר מוקדם יותר הערב כי 106 בתי הספר שנסגרו בעקבות זאת מהווים פחות מאחוז מכלל מוסדות החינוך. "מערכת החינוך ממשיכה בשגרת לימודים תוך טיפול מידי ושיטתי בבעיות נקודתיות. עם גילוי של תחלואה סוגרים את המוסד החינוכי, נוקטים בבידוד מניעתי, מבצעים בדיקות ובסוף חוזרים לשגרה", מסר המשרד.

בסך הכול, 16,327 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד ביתי. לפי הנתונים, מרבית החולים - 56% - הם מהעיר ירושלים, מתוכם 80% מהגמנסיה העברית, בה נמצאו 148 נשאים של הנגיף. משרד מסר כי הוא "ממשיך לקיים הערכות מצב שוטפות ולנטר את התחלואה במערכת החינוך באופן שיטתי וסדור".

בדיקת חום בכניסה לבית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
בדיקת חום בכניסה לבית הספר אחד העם בפתח תקווה/ראובן קסטרו

כחלק מהחשש מהדבקה, משרד החינוך מעודד למידה מרחוק בחטיבות הביניים והתיכונים, תוך שילוב של למידה פיזית בכיתות, בכל בית ספר או רשות מקומית שתחליט על כך. מנהל מחוז הדרום רם זהבי שלח ביום שישי מכתב למנהלי מוסדות החינוך העל-יסודיים, שבו נכתב כי החל ממחר תהיה למידה משולבת בין תלמידים שמגיעים למוסד החינוכי, לבין תלמידים שלומדים מהבית, עם משימות חינוכיות ולימודיות בהתאם ליכולת של כל מוסד חינוכי. במסגרת זו, על כלל המורים להמשיך להתייצב בבית הספר, ולהמשיך את ההוראה משם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully