וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים ביפו קוראים לסגור את בתי הספר בעיר: "לא התייחסו להנחיות"

4.6.2020 / 12:06

עם סגירתם של שלושה בתי ספר עקב מקרי תחלואה, הורים לתלמידים מעידים על בלבול ופחד, וקראו להפסיק את הלימודים. בעיר מתחו ביקורת על ח"כ אבו שחאדה, תושב העיר, שנדבק אף הוא בנגיף, בא במגע עם תושבים רבים ותועד ללא מסיכה: "זאת הדוגמה שהוא נתן לאנשים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: בדיקות בחדרה בעקבות תחלואה)

הורים לתלמידים במערכת החינוך ביפו קוראים היום (חמישי) לסגור את כלל בתי הספר בעיר, זאת לאחר ששלושה בתי ספר נסגרו בעקבות מורים ותלמידים שנדבקו בקורונה. בין המוסדות שנסגרו - בית הספר היסודי תיכוני טביתא, בו התגלו תלמיד ומורה חולים, תיכון טרה סנטה, בו אובחן תלמידי נוסף, וכן בית הספר היסודי פרר נדבק תלמיד בנגיף.

ד"ר יוסף משהראווי, יו"ר הנהגת ההורים במוסדות החינוך ביפו, סבור שרבים בעיר לא התייחסו להנחיות משרד הבריאות. "אני רואה את הדברים באופן לא רשמי", אמר. "היו הרבה מפגשים חברתיים גם בבתים ובעצם בלט העניין שלא הייתה שום מניעה בין מגעים ולאט לאט אנחנו שומעים על יותר ויותר ילדים שנבדקים".

בית הספר טביתא ביפו. Creative Commons
נסגר בעקבות תחלואה. בית הספר טביתא ביפו/Creative Commons

הוא ציין כי מאחר שיפו קטנה והתושבים מתראים זה עם זה באופן תכוף, הדבר הוביל להדבקה. הוא אף הזכיר כי ח"כ סמי אבו שחאדה, שנדבק בנגיף, ביקר בה בימים האחרונים, "והיה באירועים שונים בעיר ואנשים באו במגע איתו".

"כל אחד פוגש אחד את השני", הוסיף. "נוצר מצב שיש מעגל סגור". הוא קרא להורים לא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר בעיר. "החלטות כאלה התקבלו בתיכון אג'יאל ובאותו הערב גם ועד ההורים של עירוני ב' קיבל את אותה החלטה. לצערי המדיניות שהמדינה נוקטת הולכת לכיוון כלכלי ופחות בריאותי... יש מקום לבטל לאלתר את הלימודים בבתי הספר כולל יסודי כי אחרת המצב יחמיר".

עוד בוואלה!

בשל הידבקות תלמידים ומורים: 12 בתי ספר וגנים בגוש דן ובדרום נסגרו

לכתבה המלאה

"התעוררנו למציאות שונה"

הלילה הודיע ח"כ סמי אבו שחאדה, המתגורר ביפו, כי נמצא חיובי לנגיף אחרי שנהגו נדבק בקורונה. היום התברר כי גם ילדיו של הנהג חלו. ח"כ אבו שחאדה התריע כי ערך מפגשים רבים, בהם כמה בעיר עצמה. בתיעודי מפגשים אלו נראה כי הוא אינו עוטה מסיכה, ורבים נדרשים כעת לשהות בבידוד. בית הספר פרר, בו לומד בנו, נסגר אף הוא לאחר שהתגלתה בו תחלואה, אך הבן נמצא שלילי לנגיף ולא נדבק בו.

בהודעה שהוציאה הנהלת בית הספר פרר, נכתב כי "הוחלט שכמה כיתות ישארו בבית עד שיצאו תוצאות המעבדה של בניו ומקורביו". עוד הוסיפו בפנייה להורים כי הם "עושים כל מאמץ כדי למנוע התפשטות הקורונה בשטח בית הספר ולכן דורשים מכם להנחות את התלמידים לשמור על הנהלים, הגיינה, מסיכות ובדיקת חום כל יום לפני היציאה לבית הספר ולזכור לחתום על הצהרה בריאותית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המציאות שלנו השתנתה". ח"כ שחאדה בהפגנה ביפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התעוררנו למציאות קצת שונה, אחרי שגילינו שח"כ שחאדה נדבק", אמרה עו"ד מרים כבוב סיקסק, חברה בוועדת הנהגת ההורים ביפו. "הוא נפגש עם אלפי אנשים והוא היה באירועים משפחתיים ובהפגנות בנמל. אני מאז ומתמיד באתי ואמרתי שאסור היה להחזיר את הילדים לבתי הספר, החזרה לשגרה הייתה מהירה מדי, ההחלטה שהתקבלה הייתה משיקולים כלכליים נטו ולא שיקולים בריאותיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין הקפדה על ההנחיות". אבו שחאדה בהפגנה ביפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ילדיה של כבוב סיקסק, הלומדים בתיכון אג'יאל, נשארו בבית. "הם לומדים באמצעות מערכת הזום", אמרה. "המצב רק הולך ומחמיר. המצב לא טוב ביפו. אחד מדביק את השני, אני מניחה שהתלמידים הדביקו קרובי משפחה, אני יודעת שכל בתי הספר ביפו, היום במיוחד, הוציאו הודעות שלא יתקיימו לימודים ואני כמובן בעד זה".

הודעת בית הספר פרר. ווטסאפ, צילום מסך
הודעת בית הספר פרר, בו לומד בנו של אבו שחאדה/צילום מסך, ווטסאפ

גם מונה מנטל, יו"ר ועד הורים עירוני ז' ביפו, טוענת כי בעיר מודאגים לאחר שח"כ אבו שחאדה נדבק. "בגלל הסיפור הזה כולם בבהלה ולחץ", אמרה. "יש בתי ספר שנסגרו כי היו הדבקות ויש בתי ספר שוועדי ההורים הודיעו שלוחצים לסגור את בית הספר ולהעביר את הלימודים ללמידה מרחוק. היום אצלנו בעירוני ז' למרות שאף אחד לא נדבק, הם מסיימים את הלימודים ב-11:30, כל צוות המורים בבית ספר שלנו יעברו בדיקות קורונה, לבדוק שהכל בסדר ואף אחד לא נדבק, ומחר הם כבר הולכים ללמידה מרחוק".

הודעת עירוני ז'. ווטסאפ, צילום מסך
הודעת בית ספר עירוני ז' להורי התלמידים על מעבר ללמידה מרחוק/צילום מסך, ווטסאפ

"יש תחושת פחד מאוד גדולה ביפו", הוסיפה ומתחה ביקורת על חבר הכנסת. "יש הרבה אירועים חברתיים ביפו שלא מקפידים בהם על ההנחיות והמסיכות וההיגיינה, והתקהלויות בגינות ביפו. נכנסים לחנויות בלי מסיכות, אין תקנה שמישהו יחכה עד שהשני יצא. גם ח"כ שחאדה הסתובב בלי מסיכה, הגיע להרבה אירועים והפגנות, זאת הדוגמה שהוא נתן לאנשים, מה לעשות? גל שני חוזר אלינו אין מה לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully