וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הידבקות תלמידים ומורים: 19 בתי ספר וגנים נוספים ברחבי הארץ נסגרו

אנשי צוות ותלמידים נדבקו בקורונה במוסדות חינוך בתל אביב-יפו, גבעתיים, פתח תקווה, נתניה, ירושלים, אשדוד, אשקלון ושדרות. יו"ר ועד ההורים ביפו, בה נסגרו 3 בתי ספר, קרא לכל ההורים להשאיר את הילדים בבית עד לסוף השנה. "אני רואה הידרדרות, לא התייחסו כאן להנחיות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

19 בתי ספר וגנים בגוש דן, בשרון, בירושלים ובדרום נסגרו היום (חמישי) מחשש להתפשטות מגיפת הקורונה, לאחר שמורים ותלמידים נדבקו בנגיף.

בין בתי הספר נמצאים שלושה בתי ספר ביפו - בית הספר היסודי-תיכוני טביתא; בו התגלו תלמיד ומורה חולים, בית הספר היסודי פרר בו התגלה תלמיד חולה; ובית הספר התיכון טרה סנטה, שגם בו התגלה תלמיד חולה. כמו כן, הוחלט על סגירת בית הספר היסודי גוונים בתל אביב, המשרת בעיקר ילדים של אזרחים זרים, לאחר שהתגלו בו שני תלמידים חולים.

גם תיכון בן צבי בגבעתיים נסגר לאחר שהתגלה בו תלמיד אחד, ובעקבות זאת 79 תלמידי י"א נכנסו לבידוד, וכן שמונה מורים. במקביל נסגרו ארבעה גני ילדים בנתניה בעקבות התחלואה. הגנים שנסגרו הם "שקדיה", "מור", "גולן", ו"ציפורית". זאת, לאחר שגננת מחליפה אובחנה כנשאית קורונה.

ביצוע בדיקות קורונה ע"י קופ"ח כללית לצוות ולתלמידות אולפנת צביה באשקלון אחרי שתלמידה מהמוסד אובחנה חיובית לקורונה.. קופת חולים כללית, אתר רשמי
בדיקות קורונה לתלמידי וצוות אולפנת צביה באשקלון, אתמול/אתר רשמי, קופת חולים כללית

גם באשקלון נסגר בית הספר "אמנויות" למשך השבוע הקרוב, לאחר שאחת התלמידות בו התגלתה כחולת קורונה. בשדרות נסגרו ליום אחד שני בתי ספר - בי"ס יסודי מדעים אלון ובית הספר המדעי-תורני - לאחר ששני אחים הלומדים במוסדות גילו תסמינים של קורונה. בתיכון גוטוירט בעיר, שנסגר שלשום, התגלו עוד שני תלמידים חולים, בנוסף לחולה מאומת נוסף עליו היה ידוע. בנוסף לכך, נסגר גם תיכון עין גדי לאחר שתלמידים נמצאו חיוביים לנגיף.

כמו כן, נסגרו גם מוסדות לימוד חרדיים: בית הספר היסודי החרדי לבנות "אהבת ציון" בפתח תקווה, שבו התגלתה מורה שנדבקה בנגיף. במוסד הדגישו כי שתי כיתות בלבד נחשפו למורה, והבהירו שהיא ככל הנראה נדבקה מביתה ולא מבית הספר. "מכון בית יעקב" בירושלים, מוסד חינוכי על-יסודי, נסגר גם הוא לאחר ששתי תלמידות כיתה ט' נדבקו בנגיף. לצד זאת נסגרו שלושה גנים באשדוד, המשתייכים למוסדות "חזון מאיר", לאחר שגננת העובדת בהם התגלתה כחולה.

עוד בוואלה!

נתניהו בתום הערכת מצב: כל מוסד חינוכי שתאותר בו תחלואה - ייסגר

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר, חדרה,1 ביולי 2020. שלומי גבאי
בדיקות קורונה בבית ספר בחדרה, השבוע/שלומי גבאי

"אני רואה הידרדרות בעניין הקורונה ביפו בצורה לא רשמית, הייתה חוסר התייחסות להנחיות והיו הרבה מפגשים חברתיים גם בבתים ובעצם בלט העניין שלא הייתה שום מניעה בין מגעים ולאט לאט אנחנו שומעים על יותר ויותר ילדים שנבדקים", אומר יו"ר הנהגת ההורים ביפו, ד"ר יוסף משהראווי, לנוכח ההודעה על סגירתם של שלושה בתי ספר בעיר, וציין כי ח"כ סמי אבו שחאדה, שנדבק בנגיף, ביקר בה בימים האחרונים, "והיה באירועים שונים בעיר ואנשים באו במגע איתו".

"יפו זאת חברה קטנה, כל אחד פוגש אחד את השני, יש הורים וילדים, וההורים חברים של אנשים והמורים חברים של אנשים - נוצר מצב שיש מעגל סגור כחברה קטנה וכולנו באים במגע עם כולנו, לאור העובדה שמתגלים כבר תלמידים שנדבקו", אמר.

הוא המליץ להורים לא לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך. "לאור המצב אני אישית יצאתי הבוקר בקריאה נרגשת להורים לא לשלוח את התלמידים לבתי הספר עד סיום הלימודים, לצערי המדיניות החדשה שקורית כרגע מבחינת המדינה היא לכיוון כלכלי ופחות בריאותי. לאור העובדה שעשרות אלפי תלמידים ברחבי הארץ נמצאים בבידוד, לא התקבלה החלטה נכונה להתמודדות אקטיבית עם הווירוס, ויש מקום לבטל לאלתר את הלימודים בבתי הספר כולל יסודי כי אחרת המצב יחמיר. היום הנהלות בתי הספר שלחו הודעות להורים, לאור הסכנה שיש ביפו וההתפשטות בבתי הספר האחרים, שלמרות שאין להם מידע הם החליטו גם היום להעביר את הלימודים ללמידה מקוונת", אמר.

בדרום חוששים מהתרחבות התחלואה

בערי הדרום גובר החשש מהתרחבות של התחלואה. כך, לאחר שבית הספר לאמנויות באשקלון נסגר היום, כל תלמידי בית הספר והצוותים החינוכיים ייכנסו לבידוד ויעברו בדיקות קורונה. "היו מספר הורים בבית הספר שהחליטו על דעת עצמם לא לשלוח את הילדים לבית הספר עקב שמועות שיש ילדה מבית הספר עם תסמינים של קורונה, והבדיקות עדיין לא הגיעו - לכן העדפנו לא לשלוח את הילדים לבית הספר", סיפרה אם לילד הלומד במוסד. "הייתה פאניקה של הורים היום בבית הספר עקב ההודעה של העירייה, לפני שקיבלנו הודעה מבית הספר. בכיתות הגבוהות, שהילדה הייתה בקירבתם, יש חשש בקרב ההורים". ראש העיר, תומר גלאם, עם שר הבריאות, יולי אדלשטיין ועם שר החינוך, יואב גלנט, וביקש מהם לבחון בהקדם האפשרי דרכי למידה נוספות שיאפשרו את מניעת התפשטות הנגיף במערכת החינוך העירונית והארצית בכלל.

בתוך כך, אלפי תלמידים בעיר באר שבע לא הלכו גם הבוקר לבתי הספר. 1,104 תלמידי מקיף ו' צפויים להידגם היום במתחם הבדיקות של כללית מחוז דרום בבאר שבע, לאחר שאתמול הסתיים סבב בדיקות נוסף בו נדגמו 700 תלמידים ואנשי הצוות החינוכי. במקביל, בבדיקות שנערכו בבית הספר גוטוירט בשדרות - שנסגר כבר שלשום בעקבות תלמיד שחלה בקורונה - התגלה כי שני תלמידים נוספים נדבקו בנגיף. גם במועצה המקומית חורה נסגרו בתי ספר וגן בעקבות מורים ואנשי צוות שהתבררו כחולים מאומתים.

בדיקות קורונה בבאר שבע (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בבאר שבע, היום/ראובן קסטרו

בעקבות העלייה בתחלואה בדרום מחלקת הקורונה בסורוקה נפתחה אתמול, ומאושפזים בה כעת שני מטופלים במצב בינוני כשהיתר במצב קל, ביניהם גם ילדה בת 5 ואמה. "בימים האחרונים אנו מזהים עלייה משמעותית במספר המטופלים במלר"ד המאובחנים כחולי קוביד-19", אומר ד"ר דן שוורצפוקסף סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה ומנהל המיון הפנימי. "במלר"ד סורוקה ממשיך לפעול מיון נשימתי, אותו פתחנו לראשונה בארץ עם פרוץ המגיפה. זהו אתר ייעודי למטופלים החשודים כחולים בקורונה ובו הם מבודדים משאר המטופלים, עוברים הערכה מלאה ובהמשך מחליטים אם לשחררם לבידוד ביתי או לאשפזם".

יותר מ-9,000 תלמידים ומורים בבידוד

לפי נתוני משרד החינוך הנכונים לאתמול, מספר נשאי נגיף הקורונה במערכת החינוך עלה ל-285 בני אדם. בסך הכל 9,079 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד מחשש שנחשפו לנגיף. לאור ההתפתחויות, מספר בתי הספר והגנים שסגרו את שעריהם עלה ל-72.

ברקע החשש מהתפרצות נוספת במערכת החינוך, הבהיר ועד הגנים הארצי כי הוא מתנגד נחרצות להצעת ההסתדרות לחזור לשיטת הקפסולות בגני הילדים. "נראה שלא עבר זמן רב, וכבר שכחו את כשלונן של הקפסולות בהיבטים בריאותיים ו/או תעסוקתיים. נזכיר כי הגננות עוברות בין קבוצה לקבוצה ואינן עובדות בקפסולות ולכן זה חסר משמעות", נמסר מהוועד. "שיטת הקפסולות המוצעת איננה יעילה במאום. יש גם לזכור, כי תוכנית הלמידה מרחוק בגני הילדים נחלה כישלון חרוץ". לצד זאת, הוועד קרא להקטין את כיתות הגנים.

לעומת זאת, שורת מוסדות חינוך ורשויות מקומיות הודיעו בימים האחרונים כי יקבלו בעצמם החלטה על אופי הלימודים נוכח העלייה בתחלואה, ללא קשר להחלטת הממשלה. בעיריות תל אביב וגבעתיים השאירו לשיקול דעתם של מנהלי בתי הספר את ההחלטה על אופי הלימודים. כמו כן, רשת ברנקו וייס הודיעה כי חלק מבתי הספר שלה ילמדו במתכונת קפסולות כדי לרווח את הכיתות, ואף האשימו כי "ההנחיות של משרד החינוך ומשרד הבריאות הופכות את המורים להיות שוטרים במקום אנשי הוראה".

הבוקר הודיעה גם עיריית ראשון לציון על מעבר של כלל חטיבות הביניים והתיכונים בעיר למודל משולב של לימודים במוסד ולימודים מרחוק עד לסוף שנת הלימודים, וחלוקה לקבוצות של עד 20 תלמידים. "אנו רואים את מה שקורה ברחבי הארץ וחשוב לנו לשמור על בריאותם של התלמידים מחד ומאידך להמשיך בשגרת החיים והלימודים עד כמה שניתן", אמר ראש העיר רז קינסטליך.

חיטוי הגמנסיה העברית ירושלים, 3 ביוני 2020. עיריית ירושלים, אתר רשמי
חיטוי הגמנסיה בירושלים, אתמול/אתר רשמי, עיריית ירושלים

אמש הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום הערכת מצב שלא לעצור את המשך הלימודים תחת שגרת הקורונה, אך לסגור כל מוסד חינוכי שבו אותרה תחלואה. החלטתו מגיעה אחרי העלייה במספר מקרי ההידבקות בקורונה בבתי הספר ברחבי הארץ.

במהלך ההתייעצות, שבה השתתפו שר החינוך יואב גלנט וראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי) מאיר בן שבת, נתניהו הנחה את שר החינוך להמשיך לפעול לפתרונות מיגון וריחוק לתלמידים ולצוות ההוראה וכן "להמשיך לטפל במוקדים שאותרו". בממשלה ימשיכו לעקוב אחר הנושא ולקיים הערכות מצב.

התפשטות הנגיף הובילה בימים האחרונים לסגירתם של כמה בתי ספר גדולים ברחבי הארץ. בין היתר נרשמה התפרצות משמעותית בתיכון הגמנסיה בירושלים, ובעקבות הידבקות של תלמידים ומורים נסגרו גם בתיכון הרב-תחומי בחדרה, ומקיף ג' ומקיף ו' בתל אביב - המשרתים אלפי תלמידים.

(עדכון ראשון: 09:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully