וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בתום הערכת מצב: כל מוסד חינוכי שתאותר בו תחלואה - ייסגר

3.6.2020 / 18:44

ראש הממשלה החליט עם שר החינוך וראש המל"ל שלא לעצור את המשך הלימודים, אך לסגור בתי ספר שבהם נמצאה הידבקות בקורונה. הוא הנחה לפעול לפתרונות למיגון התלמידים וצוותי ההוראה. יו"ר ארגון המורים קרא לשקול את סגירת החינוך העל-יסודי: "אנדרלמוסיה הגובלת באנרכיה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (רביעי) בתום הערכת מצב שלא לעצור את המשך הלימודים תחת שגרת הקורונה, אך לסגור כל מוסד חינוכי שבו אותרה תחלואה. החלטתו מגיעה אחרי העלייה במספר מקרי ההידבקות בקורונה בבתי הספר ברחבי הארץ.

במהלך ההתייעצות, שבה השתתפו שר החינוך יואב גלנט וראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי) מאיר בן שבת, נתניהו הנחה את שר החינוך להמשיך לפעול לפתרונות מיגון וריחוק לתלמידים ולצוות ההוראה וכן "להמשיך לטפל במוקדים שאותרו". בממשלה ימשיכו לעקוב אחר הנושא ולקיים הערכות מצב.

גם אתמול קיים נתניהו הערכת מצב בנושא עם השר גלנט, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין, שגם בסיומה הוחלט כי בתי הספר ברחבי הארץ לא ייסגרו למרות העלייה בתחלואה. הדיון הנוסף התקיים היום לאחר שנתניהו ביקש נתונים נוספים, וכן ביקש מהנוכחים לבחון כיצד ניתן לחזק את ההגנה על התלמידים.

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
"עם ישראל אינו ממושמע". בית ספר תיכון בפתח תקווה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

יו"ר הנהלת ארגון המורים, רן ארז, פנה היום לנתניהו בטענה ש"מערכת החינוך באנדרלמוסיה הגוברת באנרכיה". ארז קרא לראש הממשלה לשקול "בכובד ראש" את סגירת בתי הספר בחינוך העל-יסודי - חטיבות הביניים והחטיבות העליונות - ולסיים את שנת הלימודים ב-20 ביוני, תוך קיום לימודים מקוונים מהבית. "אין סיבה להאריך את הסיוט של המורים והתלמידים בתשעה ימים נוספים", כתב ארז.

במכתבו, הצביע ארז על הפרות של הנחיות הריחוק החברתי שהתבצעו בין כתלי בתי הספר, וטען: "לצערי הרב, עם ישראל אינו כל כך ממושמע, ואינו שומר על הוראות משרד הבריאות, על הריחוק הפיזי, על עטיית המסיכות ועל היגיינה. כך לדוגמה, כשהגיעו לתלמידים לבתי הספר, הם מיהרו להתחבק ולהתנשק".

לטענתו, מאז ההוראה על חובת עטיית המסיכה גם בתוך הכיתה, "עסקו המורים רק בשיטור ולא בלימודים. מגיפת הקורונה מרימה ראש ואנחנו עדים להידבקות הולכת וגוברת במחלה, לאלפי תלמידים הנכנסים לבידוד ולאלפי תלמידים המסכנים את הוריהם ומוריהם".

עוד בוואלה!

4,000 תלמידים ומורים בבאר שבע בבידוד: "המון בלבול, מחכים לתוצאות הבדיקות"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבת ממשלה 31 במאי 2020. רויטרס
החליט שכל מוסד חינוכי שבו תתגלה תחלואה ייסגר. נתניהו/רויטרס

לפי נתוני משרד החינוך, מספר נשאי נגיף הקורונה עלה ב-19 ביממה האחרונה ועומד על 225 בני אדם. בסך הכול, 6,831 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד מחשש שנחשפו לנגיף - עלייה של כמעט 2,000 בני אדם מאז אתמול. לאור החשש מהתפשטות התחלואה, שבעה בתי ספר נוספים נסגרו, ומספר המוסדות שסגרו את שעריהם עלה ל-43.

למרות ההחלטה, מאז אתמול הודיעו שורת מוסדות חינוך ורשויות מקומיות כי יקבלו בעצמם החלטה על אופי הלימודים נוכח העלייה בתחלואה, ללא קשר להחלטת הממשלה. בעיריות תל אביב וגבעתיים השאירו לשיקול דעתם של מנהלי בתי הספר את ההחלטה על אופי הלימודים. כמו כן, רשת ברנקו וייס הודיעה כי חלק מבתי הספר שלה ילמדו במתכונת קפסולות כדי לרווח את הכיתות, ואף האשימו כי "ההנחיות של משרד החינוך ומשרד הבריאות הופכות את המורים להיות שוטרים במקום אנשי הוראה".

מוקדם יותר היום, פנה ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' לשר החינוך בבקשה לאפשר למנהלי בתי הספר עצמאות מוחלטת וגמישות ניהולית מלאה בהפעלת המוסדות החינוכיים שבתחומם. זאת, לאחר שכמעט 4,000 תלמידים ואנשי הוראה נכנסו לבידוד בעיר בעקבות הידבקות בקורונה בשני בתי ספר - מקיף ג' ומקיף ו'. "בתי הספר בכל יישוב ברחבי הארץ שונים זה מזה באופיים, במספר התלמידים ובעזרים אשר עומדים לרשותם", אמר דנילוביץ' בפנייתו לגלנט. "אם ברצוננו לקיים שגרה מסוימת, לאורך זמן, צריך לאפשר למנהלות ולמנהלים להציע חלופות ישימות, כאלה שיחזיקו מעמד ויצרו וודאות להורים, למורים ולתלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully