וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,000 תלמידים ומורים בבאר שבע בבידוד: "המון בלבול, מחכים לתוצאות הבדיקות"

תלמידים משני בתי ספר בבאר שבע התגלו כנשאי קורונה, וכעת ההורים חוששים מהתפרצות. חלקם טוענים כי "צריך לחזור ללמידה מרחוק". העירייה דרשה להרחיב את הבדיקות, אך לא כל קופות החולים נעתרות לבקשה, והתלמידים נדרשים להישאר בבתיהם. השרים ידונו הערב על המשך הלימודים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

בבאר שבע חוששים היום (רביעי) מהתפרצות הקורונה בעיר, עם אבחונם של כמה תלמידים כנשאי הנגיף, וכניסתם של כ-4,000 תלמידים ואנשי צוות לבידוד ביתי. מי שנכנסו לבידוד מחויבים להישאר בבתיהם עד לקבלת תוצאות הבדיקות לקורונה.

תיכון מקיף ג' בעיר נסגר בעקבות תלמידה שנדבקה בווירוס מדודתה, המלמדת בבית ספר "נווה מדבר" בעיר, וכל 1,500 תלמידיו ואנשי הצוות הונחו להיכנס לבידוד. תיכון מקיף ו', הנחשב לגדול ביותר בעיר עם 2,000 תלמידים ו-220 מורים, נסגר אף הוא לאחר שתלמיד אובחן בנגיף, וכלל יושבי המוסד החינוכי הונחו להיכנס לבידוד גם כן.

מנהלת בית הספר חווה סטרול סיפרה לוואלה! NEWS כי "אנחנו בתוך אירוע שבו קיבלנו מתלמידה אחת תוצאה מאומתת שהיא חולה בקורונה, ונכנסנו לסדר פעולות מוסדר עם משרד החינוך, העירייה, משרד הבריאות, ההורים והתלמידים". היא הוסיפה שלפי תוצאות הבדיקות שהגיעו עד כה, לא נמצאו חולים נוספים מבית הספר. "התלמידים עכשיו בבית, בבידוד מניעתי לפי החלטת משרד החינוך. אנחנו מתארגנים בשני אפיקים, האחד בדיקת כלל התלמידים בבית הספר והשני הוא למידה מרחוק".

תיכון מקיף ג' בבאר שבע. קרן רווה, arcdb, אתר רשמי
תלמידה נדבקה בווירוס מדודתה. תיכון מקיף ג' בבאר שבע/אתר רשמי, קרן רווה, arcdb

בעקבות כך, דרשה עיריית באר שבע ממשרד הבריאות להגדיל את כמות בדיקות הקורונה, שאושרו בתחילה בהיקף של 500 בלבד ולשכבה אחת במקיף ו'. המשרד קיבל את הדרישה, ואישר ביצוע בדיקות לכל התלמידים.

"אתמול בשעות הבוקר קיבלנו את ההודעה שיש חולה קורונה מאומת בבית הספר", אמר יו"ר ועד ההורים בתיכון מקיף ו', אבי גיא. "מנהלת בית הספר תדרכה את הצוות ויצאו הודעות להורים על המקרה. בהתחלה קיבלנו הודעה ממשרד הבריאות שאושרו לנו בסך הכול 500 בדיקות, אך אחרי שהפעלנו לחץ יחד עם עיריית באר שבע, אישרו לנו תוך מספר שעות בדיקות לכולם".

עוד בוואלה!

התפרצות הקורונה במערכת החינוך: 42 בתי ספר נסגרו, כמעט 7,000 בבידוד

לכתבה המלאה
מקיו ו, באר שבע. -, אתר רשמי
2,000 תלמידים ו-220 מורים בבידוד. מקיף ו' בבאר שבע/אתר רשמי, -

אולם, קופת חולים כללית, בניגוד לשאר קופות החולים, מתעקשת לבצע בדיקות רק לחברים במעגל הקרוב של התלמידים שנדבקו, ולא לכלל בית הספר - זאת בניגוד לאישור משרד הבריאות. בנוסף לכך, ההורים טרם קיבלו תשובה לשאלה מתי יקבלו את תוצאות הבדיקות ועד מתי ילדיהם יצטרכו להישאר בבידוד.

עמדת בדיקות של לאומית שירותי בריאות בבאר שבע 1 ביוני 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
חשש מהתפרצות בעיר. עמדת בדיקות לקורונה בבאר שבע, לפני יומיים/אתר רשמי, משרד הבריאות

"אתמול בערב החלו הבדיקות והם צפויים גם להמשיך היום", המשיך גיא. "יש הרבה תחושות של בלבול, כי הקורונה זה מחלה שאתה לא יכול לדעת איפה היא תהיה. ההוראה כרגע של משרד הבריאות היא שעד שאין תשובות כולם נשארים בבתים. יש הרבה שאלות של ההורים כמו מתי מקבלים את התשובות ואיך מקבלים את התשובות, ההורים מבינים את מה שצריך לעשות".

יו"ר הנהגת ההורים, אבנר ביטון, האשים את קופת חולים כללית כי היא מקשה על הסוגיה. "למרות שסוכם שעושים בדיקות לכולם, הם החליטו לעשות בדיקות רק למעגל הקרוב של התלמידים שהיו בקרבת החולה המאומת. אני לא רוצה להשתמש במילים בוטות, אבל הם עושים הפרדה בין תלמידים על פי קריטריונים שלהם. כל קופות החולים האחרות עושות לכולם את הבדיקה, אין לי מושג למה", טען ביטון.

לדבריו, אחרי הבטחת העירייה לערוך בדיקות לכולם, "לא יעזור שום דבר - אנחנו בסך הכול רוצים לשלול. הילדים נמצאים עם ההורים ועם האחים שלהם. התלמידה במקיף ג' נדבקה מהדודה שלה. אנחנו רגע לפני סיום שנת הלימודים, המטרה היא לתת להם לסיים את הבגרויות בטווח המיידי, ולכן צריך לחזור למתווה של למידה מרחוק לתלמידי כיתות ז' עד י' כדי לאפשר לימוד ובחינות בקבוצות קטנות. לא יקרה שום דבר אם עוד שלושה שבועות הם ילמדו מרחוק".

מקופת חולים כללית טרם נמסרה תגובה לטענות.

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
ראש הממשלה והשרים ידונו על המשך הלימודים בעקבות התחלואה. בית ספר בגבעתיים/ראובן קסטרו

דליה אבו חצירא, אמה של תלמידת כיתה י"ב וחברה בוועד ההורים במקיף ג', אמרה כי גם בבית הספר הזה התלמידים ממתינים לזימונים לבדיקות. "צר לי על תלמידי י"ב. איך הם יסיימו את הבגרויות ומה עם מסיבת הסיום?" תהתה. למרות זאת, היא הבהירה כי "קודם כל הבריאות. בבית הספר נקטו משנה זהירות והכול תחת הנחיות משרד הבריאות. זה טבעי שההורים חוששים, צריך לנקוט משנה זהירות, בלי פאניקה".

מוקדם יותר היום, פנה ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' לשר החינוך יואב גלנט בבקשה לאפשר למנהלי בתי הספר עצמאות מוחלטת וגמישות ניהולית מלאה בהפעלת המוסדות החינוכיים שבתחומם. "בתי הספר בכל יישוב ברחבי הארץ שונים זה מזה באופיים, במספר התלמידים ובעזרים אשר עומדים לרשותם", אמר דנילוביץ' בפנייתו. "אם ברצוננו לקיים שגרה מסוימת, לאורך זמן, צריך לאפשר למנהלות ולמנהלים להציע חלופות ישימות, כאלה שיחזיקו מעמד ויצרו וודאות להורים, למורים ולתלמידים".

הערב - דיון נוסף על סגירת בתי הספר

הנדבקים החדשים בבתי הספר בבאר שבע מחריפים את מגמת העלייה בתחלואה המורגשת במערכת החינוך בכלל הארץ. הערב, תתקיים ישיבה נוספת של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהשתתפות שרים בכירים, שבסופה יוחלט האם כלל מערכת החינוך תשוב ללמידה מרחוק. משרד החינוך מתנגד לעמדה זאת.

לפי נתוני המשרד, מספר נשאי נגיף הקורונה עלה ב-19 ביממה האחרונה ועומד על 225 בני אדם. בסך הכול, 6,831 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד מחשש שנחשפו לנגיף - עלייה של כמעט 2,000 בני אדם מאז אתמול.

חיטוי הגמנסיה העברית ירושלים, 3 ביוני 2020. עיריית ירושלים, אתר רשמי
המבנה והמתקנים החיצוניים עברו חיטוי. הצוותים בגמנסיה העברית בירושלים, היום/אתר רשמי, עיריית ירושלים

לאור החשש מהתפשטות התחלואה, שבעה בתי ספר נוספים נסגרו, ומספר המוסדות שסגרו את שעריהם עלה ל-43. הם כוללים בין היתר את תיכון סליגסברג בירושלים שבו התגלו שני תלמידים חולים. בבתי הספר "הירדן" ו"הגליל" בתל אביב נשלחו עשרות תלמידים לבידוד בעקבות מקרים נוספים של הידבקות, ובאולפנת "צביה" באשקלון - נכנסו מאות. כמו כן, בתיכון הרב-תחומי לאמנויות ולמדעים שבחדרה התגלו היום שלושה תלמידים חולים ומורה, וגם בבית הספר זלמן ארן התגלו שלושה תלמידים.

הגמנסיה העברית בירושלים, אחד ממוקדי ההתפרצות הבולטים של נגיף הקורונה עם יותר מ-150 נדבקים, עברה היום חיטוי על ידי אגף התברואה בעירייה ואנשי הצוות מהיחידה לביעור מזיקים. החיטוי התבצע עם חומר הנקרא "אונדה" - חומר המאושר לשימוש גם במפעלי מזון ומפעלי הייטק, במבנה בית הספר ובמתקנים החיצוניים בחצר.

בחדרה, הודיע מד"א כי הוא ייקח דגימות קורונה מ-2,000 תלמידים ואנשי בית הספר במתחם "היבדק וסע", סמוך לתחנת הרכבת בעיר. כמו כן, יופעל אמבולנס מיוחד במוסד החינוכי עבור תלמידים שאין באפשרותם להגיע למתחם.

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה כי "אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם ראשי הערים, הנהלת בתי הספר וועדי ההורים ועושים את מירב המאמצים לתת מענה מהיר ומאורגן לכל התלמידים ואנשי הצוות שהופנו לבדיקות לנגיף הקורונה, על פי הרשימות המגיעות אלינו ממשרד הבריאות ועל פי פנייה אישית".

"רק הבוקר נדגמו עד לשעה 17:00 מעל 500 תלמידי מקיף ו' בעיר באר שבע, כמו גם בדיקות שנערכו בסדר מופתי ועל פי זימונים מראש למניעת התקהלויות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. עם קבלת רשימת תלמידי מקיף ג' שהופנו ממשרד הבריאות לביצוע בדיקות קורונה, נדאג לזימונים מהירים ומסודרים של התלמידים והצוותים. נדגיש כי כל מטופל החושש כי נחשף לנגיף מוזמן לפנות לרופא המטפל", נמסר.

(עדכון ראשון: 16:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully