וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשים הועסקו 12 שעות ביום, 6 ימים בשבוע": אלופת האתלטיקה לשעבר נאשמת בסרסור

22.6.2020 / 19:25

האלופה לשעבר סבטלנה גנדזילוב מואשמת בניהול רשת לסחר בנשים שגויסו בארץ ובחו"ל. על פי כתב האישום, היא הביאה לארץ ארבע נשים, שנדרשו לספק עיסויים ולהביא גברים לסיפוק מיני. היא עמדה בעבר במרכז פרשה דומה, אך התיק נגדה קרס

סבטלנה גנזדילוב, אלופת האתלטיקה לשעבר, נאשמת בסרסור נשים 22.6.20/צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

אלופת ישראל לשעבר באתלטיקה הנאשמת שהביאה לארץ נשים לצורך העסקה בזנות היא סבטלנה גנזדילוב - כך הותר היום (שני) לפרסום. גנזדילוב, בת 50 מרמת גן, הואשמה היום בארבע עבירות של גרימה לאדם לעזוב את מדינתו לשם עיסוק בזנות, וכן בקשירת קשר לפשע, סרסרות, פרסום שירותי זנות של בגיר, הבאת אדם לידי זנות, החזקת מקום לשם זנות, עבירות מס והלבנת הון אסורה.

הפרשה, שבמסגרתה נעצרו עוד שבעה חשודים נוספים, נחשפה בתום חקירה סמויה שערכה ימ"ר (היחידה המרכזית) תל אביב בשיתוף רשות המסים והביטוח. על פי כתב האישום, גנזדילוב ניהלה במשך חמש שנים רשת של בתי עסק למטרת זנות, שפעלה בכמה דירות בגבעתיים, רמת גן, פתח תקווה, הרצליה ורעננה. בדירות אלו הועסקו הן נשים מהארץ והן נשים זרות. בשנתיים האחרונות הביאה לארץ ארבע נשים לצורך זה, ושילמה עמלות בסך אלף דולר בעבור כל אחת מהנשים למתווכים בחו"ל. מכתב האישום עולה כי כל אחת מהן נדרשה לספק שירותי מין במשך 12-13 שעות ברציפות מדי יום, שישה ימים בשבוע, ולעתים ל-20 לקוחות ביום. לרוב נאלצו הנשים לספק עיסויים מיניים לגברים, ולהביא אותם לסיפוק.

סבטלנה גנדזילוב. GettyImages
גרפה לכיסה מיליונים מפעילות הרשת. גנזדילוב/GettyImages

על פי כתב האישום, גנזדילוב איתרה וגייסה נשים לעבודה בבתי הבושת, הדריכה את הנשים כיצד לבצע את עבודתן, פרסמה את שירותי המין ודאגה לניהול השוטף של הדירות השונות, שכל אחת מהן נוהלה על ידי פקידה. בכתב האישום נטען כי היא הדריכה את הנשים כיצד לנהוג במקרה ששוטרים מגיעים לדירה, כדי למנוע את חשיפת הרשת. עוד נטען כי היא הטילה על הנשים קנסות באופן שרירותי, למשל כאשר אחת הנשים אמרה שהיא מרגישה לא טוב ועל כן עזבה את הדירה.

במסגרת עבודתן, נדרשו הנשים לעסות לקוחות שהיו בעירום ולהביא אותם לסיפוק מיני. אמנם, נאסר לקיים יחסי מין מלאים, אך לעתים - כך נטען בכתב האישום - הן התבקשו על ידי הנאשמת לספק שירותים מיניים נוספים. בכתב האישום מתוארים מקרים בהם כמה מהנשים התלוננו על לקוחות שמנסים להשפיל אותן, נהגו בהן באגרסיביות ואף ניסו לכפות עליהן יחסי מין בכוח, אך גנזדילוב האיצה בהן לכאורה להמשיך לעבוד.

חלק משמעותי בהכנסות כתוצאה משירותי המין הגיע לכיסה. אולם, על פי כתב האישום, היא לכאורה לא דיווחה לרשויות המס על כחמישה מיליון שקלים שהרוויחה במסגרת זו. מיוחסת לה גם עבירת הלבנת הון.

עוד בוואלה!

שני שיאי ישראל, אליפויות עולם וזיוף תוצאה: מי את, סבטלנה גנזדילוב?

לכתבה המלאה
כתב אישום כנגד סבטלנה גנזדילוב הספורטאית שניהלה בתי בושת בת"א ואזור השרון בבית המשפט ההמחוזי בת"א 22 ביוני 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
גנזדילוב, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

כתב האישום מפרט את סיפוריהן של ארבע הנשים. כך, לאחת מהן, אזרחית רוסיה, הגיעה גנזדילוב באמצעות מתווכת, שפרסמה מודעות המציעות "עבודה בחוץ לארץ". האישה התעניינה בכך, ולבקשת המתווכת שלחה לה תמונות שלה בבגדי ים, ולאחר מכן הסבירה המתווכת על אופי העבודה, תוך שנאמר לה שהיא תזכה לשכר "מתגמל ביותר", אף כי תידרש לשלם עמלה של כאלף דולר בשל כך. לאחר שהיא הביעה התעניינות, הורתה לה המתווכת לקנות כרטיס טיסה לישראל. במטרה לרמות את רשויות ההגירה, היא קיבלה כרטיס טיסה מזויף בחזרה לארצה, והונחתה כיצד לעבור את ביקורת הגבולות תוך הצגתה כתיירת. עם היציאה מהשדה, היא יצרה קשר עם גנזדילוב, שאספה אותה אל דירתה, והסיעה אותה עוד באותו יום אל אחת הדירות, הדריכה אותה והנחתה אותה לאפשר מגע מיני נוסף בתמורה לתשר. אותה אישה נדרשה לשלם שכירות בסך של 2000 שקלים בחודש עבור לינה בדירות.

"מסוכנות המשיבה באה לידי ביטוי בכך שניהלה רשת בתי בושת, אשר פעלו ללא מורא מן החוק לאורך שנים, תוך שהיא גורפת רווחים המוערכים בסכומים של מיליוני שקלים, כל זאת כאשר היא מעסיקה את הנשים תוך קביעת תנאים לאופן אספקת שירותי המין, באופן של ניצול ושליטה כלפי הנשים", נכתב בבקשת המעצר. "מסוכנותה של המשיבה מתחזקת לאור קשריה עם גורמים מחוץ למדינת ישראל איתם קשרה קשר לגרום להבאתן של נשים ארצה לצרוך עיסוק בזנות".

סבטלנה גנזדילוב. AP
גנזדילוב/AP

"מדובר במעשים מזעזעים ובניצול השפל ביותר של הנשים המוחלשות ביותר", מסרה יו"ר נעמת, חגית פאר, בתגובה לכתב האישום, "העבירות המיוחסות חמורות מאוד ואם בית המשפט יקבע כי אכן בוצעו הציפייה היא לעונש כבד שיעביר מסר ברור. זה הוא פשע נתעב ללא קשר לזהות המגדרית של מי שביצעה אותו, אך בנימה אישית מצער במיוחד שאישה מעורבת, לכאורה, בניצול כזה של נשים".

לצדה של גנזדילוב, פעלו חשודים נוספים שהוגדרו על פי תפקיד ותחומי אחריות. על פי החשד, מפעילי הרשת ניהלו אותה במשך כמה שנים.

מוקד הפעלת רשת הסחר בנשים ברמת גן  1 ביוני 2020. ראובן קסטרו
אחת הדירות ששימשו את הרשת/ראובן קסטרו

הנשים שהובאו לישראל במסגרת הרשת גויסו בפרסומי מודעות באתרים ברוסית בארץ ובחו"ל שבהן נכתב: "דרושות מעסות - שכר גבוה". שירותי המין בדירות הדיסקרטיות פורסמו אף הם במסווה של שירותי עיסוי באתרי סקס שונים.

גנזדילוב עמדה בעבר במרכזה של פרשה דומה, אך התיק נגדה קרס לאחר שהתגלה כי ניקיטה קורילוב, חוקר ימ"ר ואחד מעדי התביעה נגדה, קיים יחסי מין עם נשים בזנות בפרשות אחרות ופוטר מהמשטרה. השוטר הורשע ונידון לעשרה חודשי מאסר בינואר האחרון - מה שהוביל בין היתר לביטול כתב האישום נגדה. מאז, כך על פי חומרי החקירה, שבה גנזדילוב לסרסר בנשים.

"התנהלות החקירה הייתה מתחת לכל ביקורת"

עורכי הדין אורית חיון ודין כוכבי ממשרדה, שמייצגים את הספורטאית, מסרו בתגובה להגשת כתב האישום נגדה: "מדובר באזרחית ללא עבר פלילי שהביאה כבוד ומדליות למדינת ישראל. היא כופרת בכל העבירות המיוחסות לה, מסרה גרסתה לאורך חקירותיה המשפילות והארוכות. גרסה זו תתברר במהלך המשפט בו תיאבק על שמה הטוב ועל הפרכת החשדות".

"התנהלות החקירה בתיק זה הייתה מתחת לכל ביקורת", טענו. "הספורטאית, ללא כל הצדקה, כבר עצורה מעל 23 ימים שבמהלכם התנהגו אליה בצורה משפילה, בוטה ומבזה, תוך שלילת אפשרות להכנסת ציוד היגיינה אישי. בנוסף זלזלו במצבה הבריאותי באופן שהצריך אשפוזה בבית חולים. הספורטאית הגישה תלונה חמורה אשר מתבררת במח"ש בימים אלו בגין הטרדה מינית שבוצעה כנגדה על ידי אחד החוקרים. ראוי להדגיש כי הפרשה שזכתה לכותרת 'סחר בנשים', 'ארגון פשע' הסתיימה בכתב אישום כנגד אישה אחת בלבד וללא עבירת סחר. גם שאר ההאשמות יפלו בתיק זה כמו מגדל קלפים".

(עדכון ראשון: 13:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully