וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחפש להומלס והטמין מטענים: תושב הגולן נאשם בניסיון לפוצץ בתי דין רבניים

7.6.2020 / 10:13

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ציון כהן, בן 68, בגין הטמנת מטעני נפץ בשישה מוסדות דת ברחבי הארץ. הוא התכונן מבעוד מועד בקורס לפריצת מנעולים ובניסויים בחומרי בעירה, עד שלבסוף הפעיל את המטענים בו זמנית בחודש שעבר וגרם להצתות. המטרה - להפריד את הדת מהמדינה

עריכה: שאול אדם

(בווידיאו: הצתת משרדי מס הכנסה בחולון, בסוף חודש אפריל האחרון)

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד תושב הגולן בגין ניסיון לפוצץ בתי דין רבניים ומועצות דתיות ברחבי הארץ. מוסדות דת אלה הוצתו בו זמנית בליל 17 במאי, ונגרם בהן נזק של עשרות אלפי שקלים. על פי כתב האישום, הנאשם ציון כהן, בן 68 ממרום גולן, רצה לגרום להפסקת מתן שירותי הדת לציבור החילוני ובכך לתרום למטרתו העיקרית - הפרדת הדת מהמדינה.

נגד כהן עומדות עבירות רבות של עבירות הצתה, ייצור נשק, החזקת נשק, ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, כניסה והתפרצות לבניין שאינו מקום מגורים בנסיבות מחמירות ועבירה של ניסיון להצתה. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מורן אדרי טרבלסי, החל מינואר 2019 ביצע הנאשם הכנות לביצוע התוכנית. הוא ביקר במוסדות דת ברחבי ישראל לצורך איסוף מידע כשהוא מחופש להומלס, השתתף בקורס פריצת מנעולים, ערך ניסויים בחומרי בעירה במחסן במרום גולן, רכש ציוד וחומרים וייצר מטעני תבערה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בנס הסתיים אירוע זה בנזק לרכוש בלבד". תוצאות השריפה בבית הדין בפתח תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במאי 2020 הצטייד הנאשם ב-12 מטענים ונסע למוסדות דת שונים ברחבי הארץ, כשהוא מחופש להומלס. הנאשם ערך בדיקות סופיות והטמין את המטענים ובגדים מאיצי תבערה בשישה מוסדות דת - בית הדין הרבני בפתח תקווה, המועצה הדתית באשדוד, המועצה הדתית בתל אביב, בית הדין הרבני בתל אביב, המועצה הדתית בכפר סבא ובית הדין בכפר סבא.

הנאשם כיוון את המטענים כדי שיפעלו באותה השעה. במהלך ליל האירוע, הופעלו ששת המטענים שהטמין, הציתו את מוסדות הדת וגרמו לנזקים של עשרות אלפי שקלים.

כתב האישום מייחס לנאשם גם התפרצות והצתה של בית הדין הרבני בתל אביב בשנת 2005. כתוצאה ממעשיו, נשרפה הקומה הראשונה של בית הדין לרבות עמדות הקבלה ותיקי הארכיון. הנזק מוערך בכ-2.7 מיליון שקלים.

עוד בוואלה!

הבכיר, "השיקסע" והוועדה המיוחדת: הפרשה החריגה בצוות השחיטה בפרגוואי

לכתבה המלאה
בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
הנאשם רצה להצית מוסדות דת במטרה להפריד את הדת מהמדינה. הרבנות הראשית לישראל/רוני כנפו

בבקשת המעצר כתבה עו"ד אדרי טרבלסי כי "המשיב, לא בחל באמצעים, וללא מורא מהחוק התפרץ למוסדות הדת, הטמין בהם מטענים והצית אותם. המשיב לא הסתפק במוסד אחד, אלא הצית ארבעה מוסדות דת בו זמנית".

"למיותר לציין, כי מעשיו של המשיב מלמדים על מסוכנות זועקת לשמים ועל תעוזה יוצאת דופן", הוסיפה. "ההכנות הרבות ובמשך כשנתיים שערך המשיב, ריבוי המטענים, סוגם וגודלם, שימוש בחומרי נפץ רבים ומסוכנים והנגישות אליהם מלמדים כי המשיב הינו מסוכן. אך בנס, הסתיים אירוע זה בנזק רכושי בלבד. ורק ביד המקרה, לא נשרפו המבנים כליל ולא נפגעו חיי אדם".

בתגובה לאירועים, הנהלת בתי הדין הרבניים מסרה בחודש שעבר כי "כל ניסיון של פגיעה במערכת השיפוטית הרבנית, אינו פגיעה נקודתית אלא פגיעה באזרח הישראלי ובמערכת הבאה לשרת את אזרחיה". הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו, אמר לאחר שנודע לו על ההצתות כי "כולנו נמשיך יחד לעשות כל שניתן למען עם ישראל ללא פחד וללא מורא, ונזכור את הפסוק בדברים: "לא תגורו מפני איש" כך נהגנו וכך נמשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully