וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הצפון נעצר בחשד שהצית מבני מועצות דתיות ברחבי הארץ

20.5.2020 / 15:48

המשטרה עצרה את החשוד ועיכבה חשודה נוספת פחות משבוע אחרי שבתי דין רבניים ומשרדי מועצות, בין היתר בתל אביב, פתח תקווה, אשדוד וכפר סבא הוצתו באישון לילה. בעקבות האירועים נגרמו נזקים נקודתיים לרכוש

עריכה: שאול אדם

תושב הצפון נעצר היום (רביעי) בחשד שגרם לכמה הצתות וגרם נזק למשרדי מועצות דתיות ברחבי הארץ. על פי החשד, הוא פרץ למשרדים ולבתי דין רבניים בפתח תקווה, תל אביב, אשדוד, כפר סבא וערים נוספות, והצית אותם במכוון.

אישה נוספת עוכבה לחקירה בחשד שלקחה חלק באירועים, שהתרחשו באישון לילה ביום שישי בשבוע שעבר. באירועים נגרמו נזקים נקודתיים וקלים לרכוש, ולא היו נפגעים בנפש. החקירה הוטלה על היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסיון הצתה מכוון בבית דין רבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחד מהמקרים, שומר בבניין המועצה הדתית ברחוב הנרייטה סולד באשדוד זיהה להבות בקומת המרתף. צוותי הכבאות הבחינו בעשן רב שיוצא מהבניין, וערכו סריקות לגילוי מוקד השריפה. לאחר שכובתה, הגיע למקום חוקר דלקות, שקבע כי מדובר בניסיון הצתה.

בבית הדין הרבני בפתח תקווה הופעלה הזעקה באזור השעה 02:00 עקב שריפה שפרצה במקום, ומערכת כיבוי השריפות החלה לפעול והצליחה להשתלט עליה. צוותי הכבאות שהגיעו בעקבות ההזעקה גילו שמוקד השריפה היה ערימת בגדים וחומרי בערה שמוקמו באחד מחדרי העובדים.

זמן קצר לאחר השריפה בפתח תקווה, הופעלה הזעקה גם בבית הדין הרבני בתל אביב. צוותי הכבאות הגיעו למקום והצליחו לכבות את השריפה. לאחר מכן, נמצאו מנגנוני הצתה בחלקו האחורי של בית הדין, הממוקם בבניין המועצה הדתית בעיר.

עוד בוואלה!

"חציית קו אדום מסוכנת": מבני מועצות דתיות הוצתו ברחבי הארץ

לכתבה המלאה

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו, אמר לאחר שנודע לו על ההצתות כי "קיבלתי בצער רב את הידיעה הבוקר על הצתת מבני בתי הדין בפתח תקווה ובתל אביב. אני בטוח כי גורמי אכיפת החוק עושים בשעות אלו את כל המאמצים ללכוד את האחראים לכך בכדי שיתנו את הדין על מעשיהם. ביום זה אני רוצה לחזק את דייני ישראל ועובדי בתי הדין אשר עושים לילות כימים בכדי לסייע לכל באי בית הדין ולהביא בכל מקרה לתוצאה הטובה והצודקת ביותר, תוך רגישות ומסירות יוצאת דופן. כולנו נמשיך יחד לעשות כל שניתן למען עם ישראל ללא פחד וללא מורא, ונזכור את הפסוק בדברים: "לא תגורו מפני איש" כך נהגנו וכך נמשיך".

הנהלת בתי הדין הרבניים מסרה כי "כל ניסיון של פגיעה במערכת השיפוטית הרבנית, אינו פגיעה נקודתית אלא פגיעה באזרח הישראלי ובמערכת הבאה לשרת את אזרחיה". עוד הוסיפו כי הם מודים לרשויות על תגובתן המהירה, והודיעו כי הדיונים יימשכו כרגיל לאחר סיום חקירת האירועים.

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', אמר כי ההצתות חמורות ודורשות טיפול ביד קשה. "הצתת ארבעה המבנים של הרבנות הראשית ובתי הדין היא חציית קו אדום מסוכנת. אני מצפה מהמשטרה לפעול בנחישות ולא לחסוך כל מאמץ כדי למצוא את האחראים ולהביא אותם לדין באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully