וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חציית קו אדום מסוכנת": מבני מועצות דתיות הוצתו ברחבי הארץ

במהלך הלילה פרצו שריפות בבתי דין רבניים ובמשרדי המועצות, בין היתר בתל אביב, פתח תקווה, אשדוד וכפר סבא, והחקירה גילתה כי הן נגרמו במכוון. האירועים נגמרו עם נזקים קלים לרכוש וללא נפגעים בנפש. "המעשים מחייבים טיפול ביד קשה", אמר השר סמוטריץ'

צילום: רוני כנפו, דוברות משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: גל חום קיצוני ברחבי הארץ)

מבני מועצות דתיות ברחבי הארץ הוצתו הלילה (שישי), ללא נפגעים בנפש. בפתח תקווה, תל אביב, אשדוד, כפר סבא וערים נוספות פרצו שריפות בבתי דין רבניים ומשרדי מועצות דתיות, ובחקירת הכבאות התגלה כי הן היו תוצאה של ניסיונות הצתה מכוונים. באירועים היו נזקים נקודתיים וקלים לרכוש, וחקירתם הוטלה על היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית.

שומר בבניין המועצה הדתית ברחוב הנרייטה סולד באשדוד זיהה הלילה להבות בקומת המרתף. צוותי הכבאות הבחינו בעשן רב שיוצא מהבניין, וערכו סריקות לגילוי מוקד השריפה. לאחר שכובתה, הגיע למקום חוקר דלקות, שקבע כי מדובר בניסיון הצתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פגיעה באזרח הישראלי". ההצתה בפתח תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית הדין הרבני בפתח תקווה הופעלה הזעקה באזור השעה 02:00 עקב שריפה שפרצה במקום, ומערכת כיבוי השריפות החלה לפעול והצליחה להשתלט עליה. צוותי הכבאות שהגיעו בעקבות ההזעקה גילו שמוקד השריפה היה ערימת בגדים וחומרי בערה שמוקמו באחד מחדרי העובדים.

זמן קצר לאחר השריפה בפתח תקווה, הופעלה הזעקה גם בבית הדין הרבני בתל אביב. צוותי הכבאות הגיעו למקום והצליחו לכבות את השריפה. לאחר מכן, נמצאו מנגנוני הצתה בחלקו האחורי של בית הדין, הממוקם בבניין המועצה הדתית בעיר.

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו, אמר היום בעקבות הצתת בתי הדין הבוקר כי "קיבלתי בצער רב את הידיעה הבוקר על הצתת מבני בתי הדין בפתח תקווה ובתל אביב. אני בטוח כי גורמי אכיפת החוק עושים בשעות אלו את כל המאמצים ללכוד את האחראים לכך בכדי שיתנו את הדין על מעשיהם. ביום זה אני רוצה לחזק את דייני ישראל ועובדי בתי הדין אשר עושים לילות כימים בכדי לסייע לכל באי בית הדין ולהביא בכל מקרה לתוצאה הטובה והצודקת ביותר, תוך רגישות ומסירות יוצאת דופן. כולנו נמשיך יחד לעשות כל שניתן למען עם ישראל ללא פחד וללא מורא, ונזכור את הפסוק בדברים: "לא תגורו מפני איש" כך נהגנו וכך נמשיך".

עוד בוואלה!

רכבים, מבנים ועצים: תושב נשר הואשם בסדרת הצתות בעיר

לכתבה המלאה

הנהלת בתי הדין הרבניים מסרה כי "כל ניסיון של פגיעה במערכת השיפוטית הרבנית, אינו פגיעה נקודתית אלא פגיעה באזרח הישראלי ובמערכת הבאה לשרת את אזרחיה". עוד הוסיפו כי הם מודים לרשויות על תגובתן המהירה, והודיעו כי הדיונים יימשכו כרגיל לאחר סיום חקירת האירועים.

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', אמר כי ההצתות חמורות ודורשות טיפול ביד קשה. "הצתת ארבעה המבנים של הרבנות הראשית ובתי הדין היא חציית קו אדום מסוכנת. אני מצפה מהמשטרה לפעול בנחישות ולא לחסוך כל מאמץ כדי למצוא את האחראים ולהביא אותם לדין באופן מיידי".

ארגון "עתים", המספק סיוע והכוונה לנתקלים בקשיים במפגש עם שירותי הדת בישראל, התייחס לאירועים ואמר כי הוא "מחזק את ידי הקהילות והרבנים בתל-אביב, פתח-תקווה, אשדוד וכפר סבא, לאחר הצתת מוסדות ומבני דת במקום. זהו מעשה מעורר חלחלה, שמזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה. בשעה זו ראוי להזכיר כי במוסדות הרבנות עובדים שליחי ציבור, שנותנים מדי יום שירות ומענה לעם ישראל לשם שמיים, ולא מתקבל על הדעת שיחששו לשלומם במסגרת עבודתם. אנו מקווים שהמציתים יתפסו בהקדם ויענשו בחומרה".

(עדכון ראשון: 12:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully