וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבים, מבנים ועצים: תושב נשר הואשם בסדרת הצתות בעיר

6.5.2020 / 11:02

כתב אישום הוגש נגד יובל אוחיון, בן 37 המוכר למשטרה, שנעצר לפי שבועיים בחשד למעשים. גורם בעיריית נשר כינה את סדרת האירועים שביצע אוחיון "טרור הצתות" וטען כי הוא יצר בהלה בקרב תושבים בסביבתו וגרם נזק רב לרכוש בעיר הצפונית

צילום: רוני כנפו וכבאות והצלה, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש הבוקר (שלישי) כתב אישום נגד תושב נשר, יובל אוחיון בן ה-37, שנעצר לפני שבועיים בחשד שהוא האחראי לסדרה של הצתות בעיר. בכיר בעיריית נשר סיפר כי אוחיון העלה באש 17 מכוניות וכן מבנים, עצים והכל בנסיבות מסתוריות, במהלך כשנה. ואולם, בכתב האישום לא נרשם מספר ההצתות, כיוון שסיכום החקירה עסק בחודשיים האחרונים בלבד.

"טרור הצתות", כינה הגורם את סדרת האירועים. בעיריית נשר, בתחנת הכבאות המקומית ובתחנת המשטרה זבולון שחקרה את האירועים, מקווים שאחרי יותר משנה של אירועי ההצתה הליליים האלה שגרמו נזק לרכוש, זרעו בהלה ואימללו תושבים פעם אחר פעם, יבואו סוף סוף לילות רגועים לעיר הצפונית.

יובל אוחיון הוא פנים מוכרות בעיר נשר, ומוכר מאד למשטרה. לחובתו 11 הרשעות קודמות ב-22 תיקים שונים. מעל ראשו תלויים ועומדים שני מאסרים על תנאי. פרקליטות מחוז חיפה, שהגישה את כתב האישום נגדו, טוענת כי זה לא הרתיע אותו כלל, גם כשנעצר וכך בתחנת זבולון הוא פנה אל שוטר הסיור שעצר אותו ואמר לו: "ערבי מסריח, אני אשרוף אותך, תגיד באיזה כפר אתה גר, אני אגיע אליך ושורף אותך ואת אמא שלך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצתת עץ בנשר על ידי אוחיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי כתב האישום, ב-13 במרץ בסביבות 01:00 אחר חצות ניגש יובל אוחיון לקטנוע של שכן ברחוב בו הוא מתגורר, קרע את מושב הקטנוע והצית אותו. אזרח אחר שהבחין בכך נזעק לקטנוע וכיבה אותו.

מכתב האישום עולה כי כשבועיים אחר כך, ב-29 במרץ, הגיע אוחיון מעט לפני חצות כשהוא אוחז מגבת לחנייה ציבורית ברחוב השקד בנשר, ניגש למיכל מיחזור, הצית את המגבת והשליך אותה למיכל שהחל לבעור. שוטרים הוזעקו ועצרו אותו במקום. כבאים שהגיעו כיבו את האש. אותו ערב הוא נעצר בחשד להצתת מספר מיכלי אשפה שבערו בעיר. למחרת בבית משפט השלום בקריות מצא השופט ערן נווה יסוד סביר לחשד "ואף למעלה מזה", קבע כי "לא מדובר בעבירה מסובכת", והאריך את מעצרו ביממה בלבד. אחר כך שוחרר.

חלפו שלושה שבועות ועל פי כתב האישום ב-20 באפריל, ערב יום הזכרון לשואה ולגבורה, הגיעו שוטר ופקח עירוני לדירתו של אוחיון בשל תלונה על רעש חזק העולה מהדירה, הם ביקשו ממנו להנמיך את הקול ובתגובה הוא איים: "תקשיב, אני מדליק לך פה את כל העיר, מדליק לך את העיר אני" וכן השמיע גסויות.

עוד בוואלה!

אישה כבת 30 נספתה בשריפה בדירה בירושלים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הרכבים שהצית אוחיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם שכן אחר ברחוב יש לאוחיון סכסוך ובגינו הוא הוציא נגדו צו הרחקה האוסר עליו להתקרב למרחק של פחות מ-50 מטרים מביתו. מכתב האישום עולה שבחצות הלילה שבין ה-20 ל-21 באפריל, הגיע אוחיון אל מכונית המאזדה 3 של אותו שכן בעודו מכסה את פניו בבגד, ניפץ שמשה והצית אותה. המכונית עלתה באש, בעליה נזעק אליה ואף התיז עליה מים בצינור עד שהגיעו הכבאים שכיבו את האש. חברת ביטוח קבעה כי נגרם לרכב "טוטאל-לוס", אבדן גמור.

שוטרי הסיור שהגיעו עצרו את אוחיון לעיני בעל הרכב ואשתו, זוג צעיר, ואז, על פי כתב האישום הוא עוד הספיק לאיים עליהם איומים שונים בהם כלפי האישה הטיח "אני אשרוף לך את התינוק, מת". וכן "אני אשרוף לך את אמא שלך".

בתחנת זבולון, בנוסף לנאצות הגזעניות והאיומים כלפי השוטר, הוא גם ניסה לעקור מחיצה שקופה ששימשה להפרדה בין החוקרים לנחקרים, גרם לה נזק והכל תוך שקילל בגסות שוטרת ואיים: "אני יוצא עוד יומיים שלושה ונשר שוב תבער אתם לא תעצרו אותי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הצתה בנשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא לא יצא. הוא מוחזק במעצר מאחורי סורג ובריח. בבוקר הובא אוחיון שוב לבית משפט השלום בקריות ועד הגשת כתב האישום מעצרו הוארך שש פעמים תוך שעו"ד רן שחם, המייצג אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, פעם אחר פעם הכחיש בשמו את המיוחס לו. חוקרי זבולון תפסו סרטונים המתעדים חלק מהאירועים, ובתיק החקירה גם דגימת DNA הקושרת את אוחיון.

כעת הוא מואשם בעבירות של הצתה, איומים, העלבת עובד ציבור, היזק בזדון והפרת הוראה חוקית. התובע יאיר גויכמן העמיד כ-70 עדים הערוכים להעיד נגד יובל אוחיון כדי שתוכח אשמתו. במקביל, הוא מבקש את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. דיון לגופה של הבקשה נקבע לשבוע הבא ובינתיים השופט ניצן סילמן האריך את מעצרו של אוחיון עד החלטה אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • נשר
  • הצתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully