וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה כבת 30 נספתה בשריפה בדירה בירושלים

כוחות חירום הגיעו לחניה שהוסבה ליחידת דיור בשכונת מלחה בעיר וחילצו את האישה ללא רוח חיים. "האישה אותרה מחוסרת הכרה כשהיא סובלת מכוויות ושאיפת עשן", סיפר פרמדיק מד"א. מפקד כבאות והצלה ירושלים: "הפיכת מחסנים לדירות - מלכודת מוות"

צילום: רוני כנפו וכבאות והצלה, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אישה כבת 30 נספתה בשריפה שפרצה היום (רביעי) בחניה ששימשה כיחידת דיור בשכונת מלחה בירושלים. כוחות כיבוי והצלה שהגיעו לדירה ברחוב היען בעיר איתרו את הצעירה, וחובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותה במקום.

"כשהגענו למקום חברנו לכוחות הכיבוי שפעלו במקום", סיפר פרמדיק מד"א דודי גור. "במהלך הסריקות בדירה אותרה אישה מחוסרת הכרה כשהיא סובלת מכוויות ושאיפת עשן, היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה". מחקירה ראשונית של חוקרי הכבאות בזירה מסתמן כי ככל הנראה מדובר בהצתה מכוונת של ערימת בגדים במרכז הדירה.

אשה נספתה בשריפה ברחוב היען בירושלים, 6 במאי 2020. רוני כנפו
השריפה בירושלים, הבוקר/רוני כנפו

כעבור כמה שעות של פעולות כיבוי, מרבית הכוחות כבר עזבו את הזירה. מפקד מחוז ירושלים, טפסר ניסים טוויטו, אמר כי מדובר באירוע טראגי בו נספתה צעירה בשנות השלושים לחייה. "קיבלנו קריאה ב-08:00 בבוקר על שריפת דירה. צוותי כיבוי הוזנקו, כשהגיעו לדירה החלו בפעולות סריקה תחת עשן סמיך שהיה בחלל החדר. מהר מאוד איתרו את הצעירה כשהיא במצב קשה מאוד והעבירו אותה לטיפול גורמי הרפואה".

טפסר טוויטו הוסיף כי "האירוע הוא בהחלט תופעה שכיחה שמטרידה אותנו - הסבת חניות ומחסנים ליחידות דיור. התופעה הזו בהחלט מייצרת מלכודת מוות מכמה סיבות: מדובר בחללים ללא סידורי בטיחות ללא פתחי אוורור, לרוב התקרות נמוכות מאוד ומהר מאוד החלל מתמלא בעשן".

מהעירייה נמסר כי היא "לא ידעה על קיומה של יחידת הדיור בחניה, וגם לא קיבלה תלונות על יחידת הדיור שהוקמה. בעקבות השריפה, המחלקה לפיקוח על הבניה תגיע למקום לבדיקת הבניה, ותפעל בהתאם לממצאים בשטח".

אשה נספתה בשריפה ברחוב היען בירושלים, 6 במאי 2020. רוני כנפו
זירת השריפה בירושלים, הבוקר/רוני כנפו

מוקדם יותר נפגעה אישה כבת 35 באורח קשה משאיפת עשן בשריפה בדירה ברחוב בכור שטרית בבאר שבע. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותה לבית החולים סורוקה שבעיר.


(עדכון ראשון: 08:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully