וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: חיסלנו את מנהיג אל-קאעדה במערב אפריקה

6.6.2020 / 8:41

עבד אל-מאלכ דרודכאל חוסל במהלך מבצע צבאי משותף של כוחות צרפתיים ומקומיים במאלי. הוא נחשב לדמות מפתח בפעילויות טרור באזור בעשור האחרון, ובפריז מקווים להתייצבות באזור רווי הטרור הג'יהאדיסטי

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

צרפת הודיעה אתמול (שישי) כי חיסלה את עבד אל-מאלכ דרודכאל, מנהיג אל-קאעדה במערב אפריקה, שהיה דמות מפתח בארגון. זאת לאחר מצוד של יותר משבע שנים. הוא חוסל בפעילות של כוחות צרפתיים במאלי. דרוקדל היה אחד הטרוריסטים המרכזיים והחשובים באזור צפון אפריקה בעשר השנים האחרונות, וחיסולו עשוי מסמן מגמה של התייצבות באזור, מטרה שבפריז פעלו רבות למענה בשנים האחרונות.

"ב-3 ביוני, כוחות הצבא הצרפתי, בתמיכת שותפיהם המקומיים, הרגו את האמיר של אל-קאעדה במגרב האסלאמי, עבד אל-מאלכ דרודכאל, וכמה מאנשיו הקרובים ביותר, במהלך פעולה בצפון מאלי". כתבה שרת ההגנה פלורנס פארלי בחשבון הטוויטר שלה.

ההודעה על מותו מגיעה כמעט חצי שנה לאחר שצרפת, ששלטה באזור בתקופה הקולוניאלית שלו, ומדינות באזור שילבו את כוחות הצבא שלהן תחת מבנה פיקודי אחד על מנת להתמקד בלחימה נגד חמושים שמסונפים לארגון "המדינה אסלאמית" (דאעש) באזורי הגבול בניז'ר, מאלי ובורקינה פאסו.

עבדלמלק דרוקדל, מנהיג אל-קאעדה במערב אפריקה. AP
שועל ג'יהאד ותיק. עבד אל-מאלכ דרודכאל/AP

דרודכאל, ילד אלג'יריה, היה בין הטרוריסטים המנוסים ביותר בצפון אפריקה. הוא השתתף בהשתלטות אסלאמיסטית על צפון מאלי עד התערבות צבא צרפת ב-2013, שהסיגה את החמושים שהתפזרו באזור הסהאל.

על פי הערכות, הוא הסתתר בהרים שבצפון אלג'יריה. הזרוע של אל-קאעדה בצפון אפריקה הייתה הכוח הג'יהאדיסטי הדומיננטי באזור. השלוחה הוציאה לפועל כמה פיגועים קטלניים ומתוקשרים עד 2013, אז החלה להיחלש עם מעבר של חברי ארגון רבים לדאעש הקיצוני יותר, שכבש בזמנו שטחים בעיראק, סוריה ולוב.

הוא נותר פעיל באזור המדברי של צפון אפריקה והאזור הפרוץ של הסהאל. כשארגון המדינה האסלאמית דעך, ניסה אל-קאעדה לפתות כישרונות חדשים מקרב אנשי הארגון.

עוד בוואלה!

בלב המדבר העוין, הצבא הצרפתי נלחם באויב חמקמק וחסר רחמים

לכתבה המלאה

שרת ההגנה של צרפת אמרה גם שהכוחות הצרפתיים באזור, המונים כ-5,100 חיילים, לכדו ב-19 במאי את מוחמד אל-מרבט, לוחם ותיק וחבר בשלוחת דאעש באזור. "כוחותינו, בשיתוף בעלי בריתם המקומיים, ימשיכו לרדוף אחר האנשים האלה ללא הפסקה", כתבה. מוקדם יותר השבוע אמרה כי כמאה לוחמים מכוחות מיוחדים ממדינות אירופה אחרות יתפרסו באזור כדי לתמוך בכוחות הצרפתיים והמקומיים.

לאחרונה, מבקרים באזור זלזלו יותר ויותר בפריז על כך שלא הצליחה להשיב אליו את היציבות. הרגש האנטי-צרפתי הלך וגדל ככל שהמליציות חיזקו את דריסת הרגל שלהם, מה שהפך שטחים רבים לבלתי ניתנים לבלתי נשלטים והביא לאלימות אתנית.

מתנגדי הנוכחות של צרפת באזור תקפו את פריז על כך שהיא לא מצליחה להשיב את היציבות לאזור. הקריאות נגד צרפת התחזקו במקביל להתעצמות ארגוני הטרור, שיצרו כאוס שלטוני בשטחים נרחבים והציתו אלימות אתנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully