וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור מתגבר, וצרפת שולחת 600 חיילים נוספים למערב אפריקה

3.2.2020 / 15:39

שרת ההגנה הודיעה על תגבור 4,500 החיילים הפועלים באזור הסהל, שחווה הסלמה בפיגועים ובמתקפות של ארגונים ג'יהאדיסטיים. בפריז חוששים שוושינגטון מתכננת נסיגה מאפריקה, אך שר ההגנה האמריקני

צילום: רויטרס

צרפת תשלח 600 חיילים נוספים למערב אפריקה בשל התגברות פעילות הטרור באזור - כך הודיעה אתמול (ראשון) שרת ההגנה פלוריס פרלי. הכוחות המתוגברים יישלחו בעיקר לאזור שבין מאלי, בורקינה פאסו וניז'ר, וכוח נוסף יחבור לכוחות G5 סהל. צרפת מחזיקה כבר בכ-4,500 חיילים באזור הסהל, שמדרום לסהרה והיא חוששת שארצות הברית מתכננת לסגת מאפריקה, במקביל להתדרדרות במצב הביטחוני.

בשבוע שעבר אמר שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר כי וושינגטון לא תוציא את כל כוחותיה מהיבשת, בזמן שהיא סוקרת את מערכה ברחבי העולם על מנת להקצות משאבים נוספים להתמודדות עם עליית סין. כיום, לארצות הברית יש כ-6,000 חיילים ביבשת, וצרפת נשענת על הסיוע המודיעיני והלוגיסטי שלה.

אחרי ש-13 חיילים צרפתים נהרגו בתאונת מסוקים במאלי בחודש נובמבר, צרפת הפכה נחושה יותר לקבל עזרה נוספת במלחמה שהיא מנהלת באזור מאז 2013. שרת ההגנה, שביקרה בשבוע שעבר בוושינגטון, אמרה כי היא הזהירה את אספר שהמלחמה בטרור במערב אפריקה תיפגע אם ארצות הברית תקצץ את הסיוע הצבאי שלה.

חיילים צרפתים בפעליות מבצעית במלאי 27 ביולי 2019. רויטרס
כוחות צרפתיים באזור הגבול עם מאלי, יולי/רויטרס

במהלך שימוע בקונגרס ביום חמישי, אמר מפקד הפיקוד האפריקני בצבא ארצות הברית, גנרל סטיבן טאוסנד, כי משמעות צמצום התמיכה הצבאית בצרפת היא שהמאמצים נגד ארגוני הטרור באזור "לא ילכו לכיוון טוב". הגנרל אמר כי הוא סבור שסקירת הכוחות של שר ההגנה עשויה להפחית את מספר המשימות שהכוחות האמריקניים ביבשת צריכים לבצע.

בחודש שעבר תקפו מחבלים מארגון הטרור הסומלי א-שבאב בסיס צבאי בקניה, והרגו שלושה אזרחים אמריקנים - חייל ושני אזרחים שעובדים עם הצבא. טואנסנד אמר כי הכוחות לא היו מוכנים כפי שצריך למתקפה, והצבא בוחן את האירוע. הוא הוסיף כי מידע מודיעיני מצביע על כך שאיראן וכוחות איראניים מחפשים הזדמנויות לתקוף את ארצות הברית בעקבות חיסול הגנרל קאסם סולימאני, וכי אחד המקומות האלו יכול להיות באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully