וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקפה ברברית": 35 נרצחו בפיגוע של הג'יהאד בבורקינה פאסו

25.12.2019 / 1:05

נשיא המדינה קאבורה אמר כי רוב ההרוגים בפיגוע בארבינדה הם נשים, וכי כוחות הביטחון הצליחו לנטל 80 ג'יהאדיסטים בתגובה. זאת ברקע התקיפות הרבות על רקע מתיחויות אתניות ודתיות שמאורגנות על ידי ארגוני טרור. לפי הצבא, שבעה חיילים נהרגו בלחימה שנמשכה כמה שעות

צילום: רויטרס

(בווידאו: מבצע צבאי שניהלה צרפת נגד אסלאמיסטים בבורקינה פאסו)

35 בני אדם נרצחו במתקפה של פעילי ג'יהאד בעיירה ארבינדה שבבורקינה פאסו - כך מסר אתמול (שלישי) נשיא המדינה רוק מארק כריסטיאן קאבורה. זאת, ברקע התקיפות במדינה שהתגברו מאז 2015 על רקע מתיחויות אתניות ודתיות, כשרובן מאורגנות על ידי ארגוני טרור המזוהים עם אל-קאעדה ועם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

כוחות הביטחון שהגיעו למקום ירו בחשודים והרגו 80 ג'יהאדיסטים. הצבא במדינה מסר כי המתקפה והעימותים לאחריה נמשכו בעיירה, שבאזור הסמוך לגבול עם מאלי, כמה שעות וכי שבעה מאנשי כוחות הביטחון נהרגו.

"הפעולה ההרואית של חיילינו איפשרה לנטרל 80 טרוריסטים", אמר הנשיא רוש מארק כריסטיאן קאבורה, "ההתקפה הברברית הזו הביאה למותם של 35 אזרחים, ברובם נשים". עד כה אף אחד לא לקח אחריות לפיגוע. בבורקינה פאסו פועלות כמה קבוצות קיצוניות אסלאמיות, אם כי בדרך כלל הן לא לוקחות על כך אחריות כשנפגעים הרבה אזרחים.

חיילים מצבא בורקינה פאסו רוכבים ברכב מסביב לשגרירות צרפת במדינה. 25 בדצמבר 2019.. AP
במדינה פועלות כמה קבוצות קיצוניות אסלאמיות. חיילים מצבא בורקינה פאסו/AP

במשך שנים בורקינה פאסו לא חוותה סוג כזה של קיצוניות שבגבול הסמוך למאלי, שם נדרשה בשנת 2013 התערבות צבאית בהובלת צרפת כדי להדיח את פעילי ג'יהאד מהשלטון בכמה עיירות מרכזיות.

המצב הזה השתנה עם צמד פיגועים קטלניים בשנים 2016 ו-2017 בבירה אוגאדוגו, שבשניהם סומנו נקודות פופולריות בקרב זרים. לפי האו"ם, ההתקפות הרבות בצפון ובמזרח המדינה עקרו מהאזור כבר יותר מחצי מיליון אנשים.

בחודש שעבר לפחות 37 אזרחים נהרגו כשחשודים ארבו לשיירה שנשאה עובדי חברת הכרייה הקנדית "Semafo" במזרח בורקינה פאסו. בעוד הצבא של בורקינה פאסו זכה להכשרה מצרפת והן מארצות הברית, עד כה הוא לא הצליח לעצור את הזינוק באלימות קיצונית.

עוד בוואלה!

בורקינה פאסו: 14 הרוגים בפיגוע בכנסייה במזרח המדינה

לכתבה המלאה
כוחות של צבא צרפת בפעילות בצפון בורקינה פאסו, 14 בנובמבר 2019. AFP, GettyImages
כוחות של צבא צרפת בפעילות בצפון בורקינה פאסו/GettyImages, AFP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully