וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורקינה פאסו: הממשלה התפטרה בשל גל טרור קטלני

המדינה המערב אפריקנית חווה חודשים של פיגועים רבים, הכוללים גם חטיפת אזרחים זרים. ראש הממשלה, שהיה בתפקיד מאז ינואר 2016, התפטר יחד עם כל השרים. הנשיא ירכיב בקרוב ממשלה חדשה

נשיא בורקינה פאסו בכנס בניגריה, דצמבר 2018. רויטרס
נשיא בורקינה פאסו בפסגה בניגריה, בחודש שעבר/רויטרס

כל חברי ממשלת בורקינה פאסו התפטרו מתפקידם בצל התגברות הטרור במדינה המערב-אפריקנית. ההתפטרות ההמונית דווחה בטלוויזיה הממלכתית ביום שישי, מבלי שנמסרה סיבה למהלך שאושר על ידי הנשיא רוק מארק קאבורה. הנשיא צפוי להרכיב ממשלה חדשה בקרוב, נמסר.

בחודשים האחרונים התגברו מתקפות הטרור של ארגונים אסלאמיים קיצוניים במדינה, שבעבר הלא רחוק נחשבה לאחת הבטוחות באזור. ב-31 בדצמבר הוכרז מצב חירום בכמה מחוזות בצפון המדינה, הסמוכים למאלי וניז'ר.

ראש הממשלה פול קאבה טיבה, כלכלן לשעבר, היה בתפקידו מאז ינואר 2016, אך הוא היה נתון ללחץ גובר בשל התגברות מעשי הטרור וחטיפתם של כמה אזרים זרים. ביום שישי אותרה גופתו של גיאולוג קנדי, שנחטף על ידי חמושים ממכרה יום קודם לכן. מאז אמצע דצמבר נעלמו עקבותיהם של אזרחית קנדית ואזרח איטלקי. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך קבוצות המזוהות עם אל-קאעדה פועלות במדינה ובשנים האחרונות הן אף ביצעו פיגועים נגד מטרות בבירה.

עוד ידיעות מהעולם
מעורב בתאונה, נוסע בלי חגורה: הנסיך פיליפ משתולל בכבישים
"שימו את איבריו בשקיות": ספר חדש חושף פרטים אפלים על רצח חאשוקג'י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully