וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורקינה פאסו: כומר ו-5 מתפללים נהרגו בפיגוע בכנסייה

במתקפה שנייה מסוגה בתוך שבועיים, פשטו מחבלים על כנסייה וירו לכל עבר. הם שרפו את המקום ובזזו חנויות נוספות בעיר בצפון המדינה, באזור החווה עלייה במספר מתקפות הטרור. הרשויות שלחו תגבורות, אך ראש העיר סיפר כי כל התושבים סגורים בבתים

צילום: רויטרס

חמושים הרגו כומר וחמישה מתפללים בזמן מיסה שקיימו בכנסייה קתולית בצפון בורקינה פאסו - כך אמרו היום (ראשון) גורמים ביטחוניים וגורם מקומי. ראש עיריית דאבלו, אוסמאן זונגו, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המחבלים הסתערו על המקום בשעה 9:00 ופתחו באש בזמן שמתפללים ניסו להימלט.

זונגו הוסיף כי התוקפים - שלפי גורם ביטחוני מנו בין 20 ל-30 איש - הצליחו ללכוד חלק מהנוכחים והרגו חמישה מהם, יחד עם הכומר, שהוביל את המיסה. לאחר מכן, המחבלים הציתו את הכנסייה, כמה חנויות ובית קפה קטן בטרם התקדמו למרכז הבריאות המקומי, שאותו הם בזזו. הם גם שרפו את המכונית של האחות הראשית.

"יש אווירה של פאניקה בעיר", אמר זונגו. "תושבים מסתתרים בבתים, שום דבר לא קורה. החנויות סגורות, זו עיירת רפאים. גורם ביטחוני אמר ל-AFP שכוחות מתוגברים נשלחו מברסלוהו, כ-45 ק"מ מדרום לעיר, והם סורקים את האזור. העיר שוכנת במחוז סנמטנגה הצפוני.

המתקפה התרחשה יומיים אחרי שכוחות צרפתיים מיוחדים שחררו ארבעה בני ערובה בצפון המדינה, בפשיטה לילית שהסתיימה במותם של שני חיילים. בנוסף לכך, היא המתקפה השנייה נגד כנסייה במדינה בתוך שבועיים. בתחילת החודש הותקפה כנסייה פרוטסטנטית בעיר אחרת בצפון, כשחמושים על אופנועים רצחו כומר וחמישה מתפללים.

כוחות ביטחון בבירת בורקינה פאסו,מרץ 2018. AP
כוחות ביטחון בבירה אחרי פיגוע, בשנה שעברה/AP

בורקינה פאסו סובלת מעלייה במספר מתקפות הטרור, חלקן על ידי שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסהרה. אלו החלו ב-2015 בצפון המדינה, לפני שהתפשטו לבירה ולאזורים נוספים, במיוחד במזרח המדינה. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, נהרגו קרוב ל-400 בני אדם בפשיטות של פגע וברח.

לצרפת יש כ-4,500 חיילים במאלי, בורקינה פאסו וניז'ר כחלק מהסיוע שהיא מגישה לקולוניות שלה לשעבר במלחמתן נגד ארגוני הג'יהאד. לפי האו"ם, כ-4.3 מיליון תושבים נעקרו מבתיהם באזור הסהאל, כולל מיליון איש בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully