וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות עם אירופה: טראמפ יקצץ בשליש את מספר החיילים בגרמניה

5.6.2020 / 23:50

גורמים בממשל אמרו כי 9,500 מ-34,500 החיילים המוצבים במדינה ייפרסו מחדש במדינות אחרות בנאט"ו, בעוד שאחרים ישובו הביתה. לדבריהם, אין זה קשור למתיחות בין טראמפ למרקל, אך המהלך צפוי להגביר את החשש ביבשת מפני המחויבות של וושינגטון לנאט"ו. "מתנה לרוסיה"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: נאט"ו: "פעולותיה האגרסיביות של רוסיה - איום על הביטחון")

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה לצבא להחזיר 9,500 חיילים מגרמניה - כך אמר הערב (שישי) בכיר אמריקני. המהלך עלול לעורר חששות באירופה מפני מידת המחויבות של הממשל האמריקני ליבשת. עם יישום התכנית, היקף הכוח האמריקני בגרמניה יצטמצם ל-25 אלף לעומת 34,500 כיום.

הגורם הבכיר, שדיבר בעילום שם, אמר כי המהלך גובש במשך חודשים על ידי הרמטכ"ל, הגנרל מארק מילי. לדבריו, איך לכך קשר למתיחות בין טראמפ לבין הקנצלרית אנגלה מרקל, שסיכלה את תכניתו של טראמפ לארח החודש את פסגת מדינות ה-G7.

גורם בכיר נוסף בממשל אמר כי 9,500 החיילים יישלחו למקום אחר, כמו פולין ובעלות ברית אחרות, ואילו חלקם ישוב לארצות הברית. הגורם אמר כי הצורך בהחזקת הכוחות הרבים בגרמניה ירד לאור הגידול הכללי בהוצאות הביטחון של חברות הברית הצבאית שבהובלת ארצות הברית.

מסדר של חיילים בצבא ארה"ב, המוצבים בגרמניה. אי-פי, AP
מורשת ממלחמת העולם השנייה. כוחות אמריקניים המוצבים בגרמניה/AP, אי-פי

הוא הוסיף כי צמצום הכוחות אושר בתזכיר שנחתם לאחרונה על ידי היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, רוברט אובריין. הוא אמר כי ארצות הברית החלה לעבוד על התכנית בספטמבר ורק עכשיו סיימה לגבש את הפרטים.

הסנאטור ג'ק ריד, הדמוקרט הבכיר ביותר בוועדת השירותים המזוינים של הסנאט, אמר כי המהלך הוא "קטנוני ואבסורדי".

אנדרו ווייס, מקרן קרנגי לשלום בינלאומי, אמר כי המהלך מהווה "מתנה ענקית" לרוסיה. "במחי יד, טראמפ שוב מראה שהבריתות שלנו הן לא יותר ממשחק פוליטי", כתב בטוויטר.

עוד בוואלה!

כשאזרחי ארה"ב הופכים לאויב: טראמפ גורר את הצבא לתוך המחאה

לכתבה המלאה

הבית הלבן אמר כי אין לו שום הודעה למסור, אך טראמפ "מעריך באופן קבוע את אופן הפריסה הטוב ביותר עבור צבא ארצות הברית.

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון אוליוט, הדגיש כי ארצות הברית נותרה מחויבת לעבוד עם גרמניה בסוגיית הביטחון וסוגיות אחרות".

המהלך, שפורסם לראשונה בוול סטריט ג'ורנל, הוא תפנית נוספת ביחסים בין ברלין ווושינגטון, שבמהלך נשיאותו של טראמפ ידעו הפכו למתוחים לעתים תכופות. טראמפ לחץ על גרמניה להגדיל את הוצאות הביטחון שלה וכינה אותה "שבויה של רוסיה" בשל הסתמכותה על אספקת אנרגיה ממנה.

כ-17 אלף אזרחים עובדי צבא מסייעים לכוחות האמריקניים בגרמניה, שבה הם שוהים מאז תום מלחמת העולם השנייה. גרמניה מארחת את המספר הרב ביותר של חיילים אמריקנים באירופה, כשאחריה איטליה, בריטניה וספרד. לפי ההערכות, צבא ארצות הברית מחזיק בנשק גרעיני במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully