וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי העביר תקציב לרשויות הדרוזיות; ראשי המגזר: "מעט מדי, מאוחר מדי"

שר הפנים הכריז על העברה של 160 מיליון למגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי לצד רשויות מוחלשות בעקבות משבר הקרונה, אך טרם ברור מתי ייצא לפועל המהלך והאם הוא דורש אישור נוסף. ראשי המגזר: "התקציב לא יציל את הרשויות שלנו מקריסה ולכן אנחנו נמשיך במאבק"

צילום: יותם רונן

(בווידאו: הפגנת הדרוזים בתל אביב לפני כשלושה שבועות)

שר הפנים, אריה דרעי, הנחה על העברת תקציב סיוע בסך 160 מיליון שקלים לרשויות הערביות, הדרוזיות והרשויות המוחלשות בשל ירידה בהכנסותיהן במשבר הקורונה. עם זאת, במגזר הדרוזי לא ממהרים להביע שביעות רצון מכך, זאת לאחר המחאה הנרחבת שהובילו בנושא.

על פי הנחיית השר, משרד הפנים יעביר סיוע 160 מיליון שקלים לרשויות המדוגות במצב סוציו אקונומי 1 עד 3. כ-78% מהתקציב יועבר לרשויות הערביות והדרוזיות שנפגעו מירידה בהכנסותיהן ועליה בהוצאות בעקבות משבר הקורונה. למרות שניתנה ההנחיה, טרם ברור מתי יועבר הכסף והאם המהלך דורש אישור של גוף נוסף.

השר דרעי הסביר את מתן הסיוע בעלייה בשיעור האבטלה בקרב התושבים, ירידה בהכנסות מאגרות שילוט, חניה וכיוצא באלה, ירידה בתשלומי הארנונה למגורים ועליה בהוצאות המיוחדות אליהן נדרשו הרשויות על מנת ליישם את הנחיות משרד הבריאות. בין הרשויות שייזכו לסיוע נמנות טייבה (שני מיליון שקלים), אולם אל-פחם (כ-2.1 מיליון שקלים), מג'דל שמס (1.6 מיליון שקלים, נצרת (2.1 מיליון שקלים), מרר (1.8 מיליון שקלים). לצד רשויות אלו, גם רשויות אחרות שאינן מהמגזר צפויות לקבל סיוע, בהן קריית מלאכי (1.3 מיליון) ירוחם (1.2 מיליון) בני ברק (2.4 מיליון) ואופקים (1.8 מיליון

מחאת הדרוזים והצ'רקסים סמוך לגשר השלום בתל אביב 10 במאי 2020. ראובן קסטרו
"מעט מדי, מאוחר מדי". מפגינים בצומת קפלן-עזריאלי, לפני כשלושה שבועות/ראובן קסטרו

העברת הסיוע לרשויות הדרוזיות באה ברקע המחאה שניהלו בחודשים האחרונים נגד הממשלה. שר הפנים דרעי ציין כי הוא ומשרדו "ערים למצוקות התושבים ולמצוקה התזרימית של הרשויות המקומיות כתוצאה ממשבר הקורונה ועושים כל מאמץ לסייע להם", אולם ראשי הרשויות במגזר אינם ממהרים להתרצות.

"הפיצוי הזה על נזקי הקורונה, הוא בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי", אמר יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ג'בר חמוד מוסר בתגובה להודעת שר הפנים. "התקציב לא יציל את הרשויות שלנו מקריסה ולכן אנחנו נמשיך במאבק לקראת הפגנת הענק ב-22 ביוני בדרישה לאישור תוכנית החומש ולמתן פתרון מלא למצוקת הדיור בישובים הדרוזים והצ'רקסים".

אריה מכלוף דרעי בישיבת ממשלה, 5 בינואר 2020. עמית שאבי, פול צלמים
סיוע של 160 מיליון שקלים לרשויות. דרעי/פול צלמים, עמית שאבי

מאבק הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות החלו עוד בימי המגעים להרכבת הממשלה. לטענת ראשי הרשויות, כספי סיוע שהובטחו להם בתכנית חומש קודמת לא נתנו להם, וכעת הם דורשים העברה מיידית של 200 מיליון שקלים רק למגזר, בניגוד לסכום הנמוך יותר שהבטיח דרעי. עם זאת, גורם במטה המאבק אמר כי אף שמדובר בסכום נמוך בהרבה, אם הבטחת השר תמומש, יהיה בכך בדי להרגיע את הרחוב ולספק את הצרכים המידיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למצוא פתרון מלא". מחאת הדרוזים מול ישיבת הממשלה, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת חודש הזעם, עליו הכריזו ראשי הרשויות, מאות מבני המגזר חסמו בשבועות האחרונים את המחלפים אלייקים וגולני שבצפון הארץ, וכן גרמו לשיתוק התנועה בצומת קפלן-עזריאלי שבתל אביב. במהלך החודש, במסגרתו מחו על היעדר התקציב וכן נגד חוקי הלאום וקמיניץ, נפגשו ראשי המגזר עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בעוד שמפגינים כבלו את ידיהם לגדר משרד החוץ בירושלים בזמן שהתקיימה ישיבת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully