וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות דרוזים וצ'רקסים הפגינו בת"א: "אם אנחנו תקועים - לא תזוזו"

המוחים נאספו מול קריית הממשלה שבמחלף השלום ומחו נגד אפליה ארוכת שנים בתקציבים, כלשונם. צומת עזריאלי נחסם לזמן קצר ונפתח לתנועה. יו"ר פורום ראשי הרשויות: "נעביר לנתניהו מסר בקול רם וברור, די לאפליה ולקיפוח". המחאה תגיע לשיאה ברביעי עם השבעת הממשלה

צילום: יותם רונן

מאות מבני המגזר הדרוזי והצ'רקסי מחו היום (ראשון) בצומת עזריאלי בתל אביב בדרישה מהממשלה לתקן את מה שהם מגדירים כאפליה ארוכת שנים ולמלא את החלטותיה. בין היתר, ראשי 16 הרשויות דורשים להעביר את התקציב שהובטח בסך 200 מיליון שקלים ולאשר תכנית חומש לאלתר.

המפגינים חסמו את צומת עזריאלי למשך זמן קצר, תוך שהם מחזיקים בדגלי העדה הדרוזית לצד דגלי ישראל, ומניפים שלטים עם הכיתוב "ביבי, בגדת בי אחי!", וכן "72 שנה הדרוזים והצ'רקסים אחים לנשק. מתי נהיה אחים למשק?".

התנועה שבה לסדרה, ומהמשטרה נמסר כי בהידברות של פיקוד המשטרה במקום ועל פי הנחייתו את מובילי המחאה, נדרשו המוחים לפנות את הציר ולאפשר את זרימת התנועה.

מחאת הדרוזים והצ'רקסים סמוך לגשר השלום בתל אביב 10 במאי 2020. ראובן קסטרו
המחאה תגיעה לשיאה ביום רביעי. מפגינים בצומת עזריאלי, היום/ראובן קסטרו

ההפגנה היום היא פעולת הפתיחה לשבוע המחאה, תחת הכותרת "לא זזים", ששיאו יגיע ביום רביעי, עם השבעת הממשלה. מטה המאבק תבע מהממשלה להפסיק את "מדיניות הייבוש של היישובים הדרוזיים והצ'רקסיים", כלשונם - בתקצוב, בחינוך, בבנייה ובתעסוקה. "בגדתם בנו. אם אנחנו תקועים - גם אתם לא תזוזו", מסרו המפגינים. יו"ר פורום ראשי הרשויות, ג'בר חמוד, אמר לקראת ההפגנה כי "נעביר לראש הממשלה נתניהו מסר בקול רם וברור - מספיק עם ה'אחי'. די לאפליה ולקיפוח".

מחאת הדרוזים והצ'רקסים סמוך לגשר השלום בתל אביב 10 במאי 2020. ראובן קסטרו
"מתי נהיה אחים למשק?". מחאת הדרוזים והצ'רקסים בת"א, היום/ראובן קסטרו

לצדם של המוחים הדרוזים והצ'רקסים התייצבו גם חברי כנסת וראשי רשויות ממרכז הארץ. ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הביע תמיכה במפגינים ואמר כי "הגיע הזמן לראות בכם שותפים שווים הראויים לסיוע מלא. לידידי ראדי נג'ם, ראש מועצת בית ג'אן, ולחבריו מגיע יחס מכבד וזהה לזה שמקבל כל ראש רשות מקומית במדינת ישראל".

מחאת הדרוזים והצ'רקסים סמוך לגשר השלום בתל אביב 10 במאי 2020. ראובן קסטרו
"ביבי, בגדת בי אחי". מחאת הדרוזים, היום/ראובן קסטרו

ההפגנה התקיימה ברקע הביקורת על היעדר האכיפה המשטרתית ביישובים הדרוזיים, אחרי הרצח בכפול בדליית אל-כרמל. גופותיהם של שני הנרצחים, קרלוס אבו תמימי ועופר אבו סעדה, ישוחררו הערב מהמכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר, והם יובאו למנוחות בכפרם. ראש המועצה, בהיג' מנסור, אמר כי "הובטח לי שמחוז חוף יפעל לשיטור עירוני בעוספיה כפי שפועל זה מכבר בדלית אל כרמל ושנקודת רכס הכרמל תשודרג לתחנת משטרה. זה דורש אישור מטה ארצי והמשרד לביטחון פנים. אבל הסתבר שאנחנו רואים עין בעין שחסר כוח אדם למלא את המשימות".

(עדכון ראשון: 15:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully