וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדרוזים נגד הממשלה נמשכת: "נמות ולא נוותר על זכויותינו"

5.5.2020 / 10:00

במסגרת חודש הזעם של החברה הדרוזית כמאה בני אדם חסמו את מחלף אליקים בכביש 6 בדרישה לשוויון מלא והעברת תקציב הגישור. ראש מועצת דליית אל-כרמל: "מבקשים שמדינת ישראל סוף סוף תתייחס לאנשים שמפגינים כאן כאנשים שווים"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

כמאה דרוזים חסמו הבוקר (שלישי) את מחלף אליקים בכביש 6 במחאה נגד הפסקת התקציבים הממשלתיים. המחאה נערכה במסגרת "חודש הזעם" של החברה הדרוזית, בטענה כי המגזר הוא היחיד שפועל כבר שנה וחצי ללא תכנית רב שנתית וללא תקציב גישור שהממשלה אישרה וטרם הועבר. בנוסף, זועמים במגזר על חוק קמיניץ וחוק הלאום שלטענתם מקפח אותם ולא מאפשר להם שוויון זכויות מלא.

"אנחנו מוכנים למות ולא לוותר על הזכויות שלנו", מחה אחד המפגינים. מוחה נוסף פנה לראש הממשלה: "אני מבקש שיעביר לנו את התקציב מידית ויעשה שוויון בחוק הלאום. אנחנו לא סוג ב', אנחנו סוג א'. גם הבן שלי היה בצבא".

מחאת הדרוזים על הפסקת התקציבים מהממשלה 5 במאי 2020. יואב איתיאל
מחאת הדרוזים בכביש 6, היום/יואב איתיאל

ראש המועצה המקומית דליית אל-כרמל, רפיק חלבי, הצטרף למחאה. "אנחנו מפגינים על דבר אחד פשוט מאוד - שוויון", הדגיש. "אנחנו דורשים שנהיה בלב התקציב, שיממשו את ההבטחות שלהם. מבקשים שמדינת ישראל סוף סוף תתייחס לאנשים שמפגינים כאן כאנשים שווים. אנחנו לא שווים רק בקרב, אנחנו שווים גם בעת שלום. מי שלא מבין את זה, יבין את זה עכשיו בדרך הקשה ביותר. המחאה של היום היא רק ההתחלה. עוד נרים את ירושלים".

ח"כ ע'דיר מריח (יש עתיד-תל"ם) מתחה ביקורת חריפה על הממשלה. "העם אמר את דברו, אנחנו אומרים עד כאן. צריך לשים קץ להנהגה של הממשלה והמדיניות של הממשלה שלא סופרת את המיעוטים, מבטיחה ושוכחת לקיים. יש תפיסה מלמטה מהעם שמאס שמוכרים לו הבטחות סרק הפעם האזרח הקטן לא ייתן לזה יד", אמרה. "ביבי צריך להעביר את התקציבים לרשויות במיידי, בלי קשר לבחירות. עד עכשיו הועבר שמינית מהתקציב. אנחנו צריכים להיות בבסיס התקציב, לא בתכניות חומש שלא מתממשות".

עוד בוואלה!

בצל ביטול חגיגות נבי שועייב: מספר הדרוזים גדל פי 10 מקום המדינה

לכתבה המלאה
מחאת הדרוזים על הפסקת התקציבים מהממשלה 5 במאי 2020. יואב איתיאל
"אנחנו לא סוג ב'". מחאת הדרוזים, היום/יואב איתיאל

החברה הדרוזית הכריזה על חודש זעם, במהלכו מושבתת מערכת החינוך ביישובים. 16 ראשי רשויות הפגינו שלשום מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה שהמדינה תעמוד בהבטחותיה ותעביר באופן מידי תקציב בסך 200 מיליון שקלים.

על פי הצעתו של ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) לא מדובר רק במצב המגזר בשל הקורונה, אלא גם בחקיקת חוק קמיניץ, חוק הלאום "והפקעת קרקעות במגזר הדרוזי". לדבריו, 80% מקרקעות המגזר הדרוזי הופקעו עבור בניית אזורי תעשייה שהכנסותיהם מועברות ליישובים אחרים. "אני פונה לממשלת ישראל - הייתי 25 שנה בצבא. אנחנו אחים, אבל האחים שלנו תוקעים לנו סכין בגב", אמר. "92 עמותות מקבלות מימון ממשרד הרווחה, אפס הגיעו אלינו במשבר הקורונה. המאבק שלנו ימשיך גם אחרי הרכבת הממשלה. עכשיו המדינה צריכה לגלות נאמנות אלינו, לא אנחנו אליה".

(עדכון ראשון: 09:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully