וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות פעילים דרוזים וצ'רקסים מפגינים מול ישיבת הממשלה: "הבגידה נמשכת"

31.5.2020 / 10:32

המפגינים המוחים על מצוקת הדיור ביישוביהם וכן על חוק הלאום התאגדו מול בניין משרד החוץ בירושלים בו נערכת הישיבה. מוקדם יותר הפגינו מול מעון ראש הממשלה בבלפור. "המציאו משרדים שלא קיימים אבל אותנו ממשיכים לייבש"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מאות פעילי מאבק הדרוזים והצ'רקסים מפגינים כעת (ראשון) מול בניין משרד החוץ בירושלים בו תתקיים ישיבת הממשלה השבועית. מוקדם יותר בני העדות הפגינו מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בעיר.

הפעילים דורשים את ביטולו של חוק קמיניץ העוסק באכיפת עבירות בנייה, פתרון למצוקת הדיור ביישובי הדרוזים והצ'רקסים וכן מציאת פתרון למעמדם המיוחד של בני העדות בחוק הלאום.

במהלך ההפגנה ראשי רשויות כבלו עצמם לגדר המוצבת מחוץ למשרד בניסיון למנוע את כניסת השרים למשרד. על אחד משלטי המחאה נכתב: "ביבי, גם אתה שולח אותנו לדרוזיסטאן? בגדת בי, אחי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה מחוץ למשרד החוץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות: "לא ניתן לשרים להיכנס לישיבת הממשלה כל עוד הבגידה נמשכת, יש זמן לעשרות סעיפים על סדר היום, המציאו משרדים שלא קיימים אבל אותנו ממשיכים לייבש, המגזר היחיד שנותר ללא תקציב בישראל, כבר שנתיים".

עוד בוואלה!

עם מסיכות ובדיקת חום: הר הבית נפתח מחדש למבקרים אחרי כחודשיים

לכתבה המלאה
מחאת הדרוזים מול מעון ראש הממשלה בירושלים, 31 במאי 2020.. ללא, אתר רשמי
"בגדת בי, אחי". מפגינים מחוץ למעון רה"מ, היום/אתר רשמי, ללא

מהודעת פעילי המחאה פרטו המפגינים את דרישותיהם: "מטה המאבק תובע מהממשלה לאשר ללא דיחוי תוכנית חומש 2020-2024 ולהעביר לישוביהם מיד את 202 מיליון השקלים שאישרה בינואר. עוד דורשים מובילי המחאה כי חוק קמיניץ יבוטל תוך הבטחת פתרון אמיתי למצוקת הדיור בישובים הדרוזים והצ'רקסים וכי יינתן פתרון לחוק הלאום אשר יבטיח את מעמדם של הדרוזים והצ'רקסים כאזרחים שווים במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully