וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדרוזים והצ'רקסים נגד השבעת הממשלה: "אחים לא בוגדים"

17.5.2020 / 7:55

במסגרת חודש הזעם מקיימים נציגי ההפגנה משמרת מחאה בכניסה לירושלים, לקראת הגעתם של השרים להצבעה על כינון הממשלה. המוחים תלו שלטים ברחבי העיר ואף צפויים להגיע מחוץ לביתו של שר האוצר המיועד, ישראל כץ. "לא נעצור לרגע עד שראש הממשלה ושר האוצר יחדלו מהבגידה"

צילום: לע"מ

יוזמי מחאת הדרוזים והצ'רקסים תלו הבוקר (ראשון) שלטי ענק בירושלים, עליהם נכתב "השבעת שקר - אחים לא בוגדים!". לקראת השבעת הממשלה שתיערך היום בצהריים, המוחים, המכנים עצמם "קומנדו הנבגדים", מקיימים משמרת מחאה על גשר המיתרים בבירה. כמה מהמפגינים אף ימתינו מחוץ לביתו של שר החוץ המיועד, ישראל כץ, בכפר אחים.

המוחים דורשים מהממשלה להעביר באופן מידי תקציב בסך 200 מיליון שקלים שאישרה בחודש ינואר האחרון, לאשר את תכנית החומש לפיתוח היישובים הדרוזים והצ'רקסים ולהפסיק את אכיפת חוק קמיניץ. "לא נעצור לרגע, עד שראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, ישראל כץ יחדלו מהבגידה במי שהם מכנים אחים ויתחילו לממש את חובתם כלפינו כאל אזרחים שווי זכויות במדינה הזאת", הבהיר יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ג'בר חמוד. "הייבוש התקציבי שאנחנו סובלים ממנו כבר שנתיים, הוא מדיניות ממשלתית, של אותם בוגדים שאישרו את חוק הלאום".

מחאת הדרוזים בירושלים, 17 במאי 2020. -, אתר רשמי
שלט המחאה על גשר המיתרים, הבוקר/אתר רשמי, -

ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות הכריזו על "חודש זעם" במהלכו נערכות הפגנות ומחאות בקריאה לביטול חוק הלאום וחוק קמיניץ. בשבועיים האחרונים חסמו המפגינים, בהם המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית השיח מואפק טאריף וח"כ ע'דיר מריח (יש עתיד-תל"ם), צמתים ברחבי הארץ. יוזמי המחאה אף נפגשו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ונציגי משרד ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully