וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לדרוזים ולצ'רקסים: אסור לממשלה להתעלם מדרישותיכם

11.5.2020 / 19:49

נשיא המדינה נפגש עם ראשי רשויות וחברי כנסת מהעדה, וכן עם המנהיג הרוחני השייח מואפק טריף, שקראו לו לעצור את "בגידת הממשלה", כלשונם, במדיניות ובתקציבים. ריבלין: "על הממשלה להבטיח מענה הולם לצרכי הרשויות". ראשי הרשויות נפגשו גם עם מנכ"ל משרד רה"מ

צילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא היום (שני) שלא להתעלם מדרישותיה של מחאת הדרוזים והצ'רקסים, שהתעוררה בעקבות טענות על אפליה ועל ייבוש תקציבי. את הדברים אמר בפגישה שקיים היום עם המנהיג הרוחני של העדה השייח מואפק טריף, עם ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות ועם חברי הכנסת מהעדה.

במהלך הפגישה, השייח טריף וראשי הרשויות ביקשו מריבלין לעזור לעצור את "בגידת הממשלה", כלשונם. יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ג'בר חמוד, אמר כי "התחושה שאנחנו מקבלים היא של בגידת הממשלה בציבור הדרוזי והצ'רקסי, בתקציבים ובמדיניות מאז אושר חוק הלאום".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם השייח' מואפק טריף וראשי רשויות דרוזיות וצ'רקסיות , בית הנשיא, 11 במאי 2020. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין נפגש עם השייח' מואפק טריף, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בתגובה, ריבלין קרא לממשלה שלא להתעלם מהטענות שהעלו ראשית הרשויות ולהשלים את התקצוב שעליה היא התחייבה. הוא אמר לראשי המאבק כי "על הממשלה שתקום לקדם במסגרת תקציב המדינה את תכנית החומש יחד עם ראשי הרשויות ולהבטיח בו מענה הולם לצרכי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות".

מוקדם יותר, נפגשו ראשי המאבק גם עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ. פרץ הבטיח בפניהם לפעול למימוש החלטת הממשלה על העברת התקציב בסך 200 מיליון שקלים וכן כדי שתאושר תוכנית חומש. בפגישה סוכם כי יוקם צוות בקרה ומעקב, בראשות מ"מ סמנכ"ל פנים במשרד ראש הממשלה ליאור פרבר, שיהיה אחראי להעברת התקציב ולביצוע התכנית. בפגישה השתתפו גם ח"כ פטין מולא, יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזית והצ'רקסיות ג'בר חמוד, נציגי ראשי הרשויות הדרוזית, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וגורמים ממשרד האוצר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם השייח' מואפק טריף וראשי רשויות דרוזיות וצ'רקסיות , בית הנשיא, 11 במאי 2020. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין נפגש עם השייח' מואפק טריף וראשי הרשויות דרוזיות וצ'רקסיות, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתמול, מפגינים חסמו את מחלף השלום הסמוך לקריית הממשלה שבתל אביב. כחלק מהמחאה, הם הכריזו על שביתה כללית בכל היישובים ביום חמישי ועל הפגנה מול הכנסת בעת השבעת הממשלה, השבוע.

במסגרת המחאה, ראשי 16 רשויות דורשים להעביר את התקציב שאושר להם בסך 200 מיליון שקלים. לצדם של המוחים הדרוזים והצ'רקסים התייצבו גם חברי כנסת וראשי רשויות ממרכז הארץ, בהם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. בהפגנה שהתקיימה אתמול הם קראו "ביבי, בגדת בי אחי!" ו"72 שנה הדרוזים והצ'רקסים אחים לנשק. מתי נהיה אחים למשק?".

(עדכון ראשון: 17:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully