וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת השוטרים המעורבים בהרג ג'ורג' פלויד יועמדו לדין

התובע הכללי במדינת מינסוטה קבע כי בנוסף לדרק שובין, שחנק את הגבר השחור למוות, יתר השוטרים שנכחו במקום יואשמו בסיוע לרצח. בנוסף, התביעה החמירה את האישום של שובין וכעת הוא נאשם ברצח מדרגה שנייה. משפחתו של פלויד הביעה שביעות רצון: "צעדים ראשונים בדרך לצדק"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

התובע הכללי במדינת מינסוטה שבארצות הברית הודיע הערב (רביעי) כי כל ארבעת השוטרים שנכחו בתקרית בה השוטר דרק שובין חנק למוות את ג'ורג' פלויד יועמדו לדין. בנוסף, התובע קית' אליסון הודיע כי סעיף האישום ברצח מדרגה שלישית העומד בפני שובין הוחמר לרצח מדרגה שנייה, ויתר השוטרים הואשמו בסיוע לרצח.

ההודעה הרשמית של התביעה מגיעה יותר משבוע לאחר שנהרג פלויד בעת שהיה עצור על ידי המשטרה במיניאפוליס. הריגתו עוררה מחאות נרחבות בארצות הבית הקוראות לסיום האלימות המשטרתית והאפליה הגזעית.

טו תאו, תומאס ליין, ג'יי אלכסנדר קואנג ודרק שובין, השוטרים שהיו מעורבים בהריגתו של ג'ורג' פלויד, 3 ביוני 2020. AP
תאו, ליין, קואנג ושובין/AP

במסמך הפלילי החדש נגד שובין, שבאמצעות ברכו לחץ על צווארו של פלויד למשך כתשע דקות, נכתב כי הוא הרג את פלויד "ללא כוונה לגרום למותו של אדם כלשהו, תוך כדי ביצוע או ניסיון לבצע עבירה... כלומר תקיפה מדרגה שלישית".

השוטרים תומס ליין וג'יי אלכסנדר קואנג, שעזרו לנטרל את פלויד, וטו תאו, שעמד בסמוך אליהם, לא הואשמו תחילה. אך כעת, ליין בן ה-37, קואנג בן ה-26 ותאו בן ה-34, מואשמים בסיוע לרצח מדרגה שנייה וסיוע בהריגה מדרגה שנייה. לפי החוק בארצות הברית, עבור עונשים של עבירות אלו ניתנות עד 40 שנות מאסר. על הריגה ועל סיוע בהריגה ניתן להעניש עד עשר שנות מאסר.

עוד בוואלה!

כשאזרחי ארה"ב הופכים לאויב: טראמפ גורר את הצבא לתוך המחאה

לכתבה המלאה
ג'ורג' פלויד, העצור השחור שנהרג בידי שוטר לבן בעיר מיניאפוליס. -, אתר רשמי
האישומים נגד השוטרים הוחמרו. פלויד/אתר רשמי, -

שובין נעצר בשבוע שעבר ונמצא במתקן מעצר במינסוטה. התשלום עבור שוחררו בערבות הועלה למיליון דולרים. גם ערבותם של שלושת השוטרים הנוספים עלתה לסך מיליון דולרים, אך לפי מסמכי בית הכלא המחוזי, רק קואנג עדיין מוחזק במעצר. עורך דינו, טום פלנקט, אמר כי קואנג "התבקש אחר הצהריים להסגיר את עצמו על מנת לעמוד בפני אישומים", ו-15 דקות לאחר מכן כבר היה במעצר.

משפחת פלויד: "רגע חמוץ מתוק"

עו"ד בנג'מין קראמפ, המייצג את משפחתו של פלויד, צייץ בטוויטר כי בני המשפחה היו מרוצים לשמוע על האישומים החדשים. "זה רגע חמוץ מתוק. אנחנו מרוצים ש(אליסון)נקט בפעולה נחרצת, עצר והאשים את כל השוטרים שהיו מעורבים במותו של ג'ורג' פלויד וכן העלה את האישום נגד דרק שובין לרצח מדרגה שנייה", אמר.

עם זאת, קראמפ עדיין סבור כי שובין צריך להיות מואשם ברצח מדרגה ראשונה, שדורש כוונה. לדבריו, האישומים מייצגים רק את הצעדים הראשונים בדרך לצדק. "אנחנו לא יכולים לחגוג בגלל שמעצר הוא לא הרשעה ואנחנו רוצים צדק", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully