וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסאגה: סוכם על מינוי שגרירה לקהיר בעיכוב של שנה וחצי

2.6.2020 / 20:07

ועדת המינויים של משרד החוץ אישרה את הבחירה באמירה אורון, דיפלומטית מוערכת, כבר באוקטובר 2018 - אך המינוי עוכב בממשלה, כשנתניהו אף שקל להציע את התפקיד לדמויות פוליטיות במקומה, בהן השר לשעבר איוב קרא. לבסוף הוא סיכם עם אשכנזי, שר החוץ הנכנס, על המינוי

צילום: משרד החוץ, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ גבי אשכנזי סיכמו היום (שלישי) על מינויה של אמירה אורון לשגרירת ישראל במצרים - לאחר עיכוב של שנה וחצי. ועדת המינויים של משרד החוץ אישרה את המינוי של אורון, דיפלומטית מקצועית ומוערכת ששימשה בעבר כממונה על השגרירות באנקרה, כבר באוקטובר 2018 - אך המינוי עוכב בממשלה בשנה וחצי האחרונות.

בזמן הזה נתניהו אף שקל למנות מינוי פוליטי לתפקיד, שבשנה שעברה אף הוצע לשר לשעבר איוב קרא, אך המהלך נבלם לאור ביקורת ציבורית. נתניהו ואשכנזי סיכמו כי המינוי יובא לאישור ועדת השרים לענייני מינויים ביום ראשון הקרוב, ולאחר מכן יעלה לאישור הממשלה.

אמירה אורון, שגרירת ישראל במצרים. ללא, אתר רשמי
שימשה בעבר כממונה על השגרירות באנקרה. אמירה אורון/אתר רשמי, ללא

בנאום שנשא עם כניסתו לתפקיד לפני כשבועיים, הדגיש אשכנזי את חשיבות יחסי החוץ של ישראל עם מצרים וירדן, והבהיר כי הוא "רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשרים האסטרטגיים" איתן. לדבריו, "הן בעלות ברית חשובות להתמודדות עם האתגרים באזור". הוא אמר גם כי יפעל "לקידום הקשרים ושיתופי הפעולה מול מדינות נוספות במרחב, למען ביצור מעמדה האסטרטגי של מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

חודש לתאריך היעד להחלת הריבונות, נתניהו שומר את המפות קרוב לחזה

לכתבה המלאה

קרא הסיר את מועמדותו לתפקיד ביוני האחרון, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ההתקפות עלי וההכפשות שאיני ראוי להן וההתמהמהות בשל משחקים פוליטיים כדי לפגוע בי אישית הביאו לסיום סאגה זו מבחינתי". זאת, לאחר שהדיווחים על המינוי עוררו ביקורת נרחבת, בין היתר בקרב אנשי משרד החוץ. סיעת כחול לבן, שהייתה אז באופוזיציה, אף פנתה ליועמ"ש שיאסור על נתניהו למנות שגרירי קבע חדשים באו"ם ובמצרים במהלך תקופת הבחירות.

קבוצת שגרירים בדימוס טענו במכתב שפרסמו לאור הדיווחים כי "אורון היא דיפלומטית ראויה ומוערכת ומומחית ליחסי ישראל מצרים", והוסיפו במכתבם כי "כשם שלא יעלה על הדעת למנות לתפקיד מנהל מחלקה בבית חולים מי שלא המתמחה והתנסה ברפואה, או למנות אלוף פיקוד בצבא מי שלא הוכשר לכך, גם בראש השגרירות הישראלית בקהיר יש להציב את הדמות המקצועית המתאימה ביותר ולא להעניק אותה כפרס ניחומים".

ראש מכון מיתווים, ד"ר נמרוד גורן, אמר כי "ההחלטה על מינוי אמירה אורון כשגרירה במצרים היא החלטה חשובה של שר החוץ הנכנס גבי אשכנזי, שמהווה תיקון לאחד מכשלי הממשלה הקודמת בתחום יחסי החוץ. מצרים היא מדינה מרכזית עבור ישראל, וניהול הקשר עמה לא צריך להיות בעיקר בידי אנשי מערכת הביטחון. מינוי שגרירה מקצועית, ובעלת כישורים מתאימים במיוחד לתפקיד זה, יאפשר לקדם היבטים מדיניים, כלכליים ואזרחיים של היחסים עם מצרים, שהוזנחו בשנתיים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully