וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי הממשלה זירזו את הישראלים בחו"ל להירשם לטיסות: "שלא ייתקעו במדינות"

משרדי החוץ ומשרד התחבורה קראו לכל הישראלים הנמצאים ברחבי העולם לחזור לארץ בהקדם האפשרי, ואף החליטו על מבצע חילוץ מכמה יעדים. זאת בצל משבר הקורונה, ובעקבות סגירת הגבולות של מדינות רבות בעולם וכן הפסקת טיסות ותנועה בינלאומית

צילום: יואב איתיאל, עריכה: שאול אדם

משרד החוץ ומשרד התחבורה קראו היום (שני) לכל הישראלים לחזור לארץ בהקדם האפשרי. בסדרת דיונים בין שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ורשות שדות התעופה, יחד עם המל"ל ומשרד החוץ, סוכם על מבצע חילוץ של ישראלים מרחבי העולם, והבאתם חזרה לארץ מכמה מוקדים בעולם, זאת בעקבות משבר הקורונה, שהכה ביעדים רבים ברחבי העולם.

היוזמה יצאה לדרך בעקבות כך שישראלים רבים מצאו את עצמם תקועים בלי יכולת לחזור לארץ, במספר יעדים בעולם, בהם גם מוקדי התפרצות של קורונה, שדות תעופה בפעילות מצומצמת או סגורים, ובחלק מהיעדים אף קיים סגר ותנועה בכבישים אסורה.

בשיתוף פעולה עם משרד החוץ, שמצוי בקשר עם אותן מדינות ואחראי על פתיחת השדות והתנועה עבור ישראלים ומשרד התחבורה שאחראי על התעופה, יוציאו רשות שדות התעופה וחברות התעופה הישראליות טיסות לחילוץ הישראלים והבאתם חזרה לארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראלים בשדה תעופה באיטליה, לקראת הטיסות להחזרתם לארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בטיסות יקרות, מאחר והמטוסים טסים ריקים בכיוון הלוך, ולא פעם הם גם חוזרים בתפוסה חלקית, לכן סוכם על השתתפות של המדינה בכ-30 אחוזים מעלות הטיסות, כדי להקל על האזרחים השבים ארצה בתקופה מורכבת זו. כשישובו לארץ, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, יחויבו הישראלים לשהות בבידוד במשך 14 יום. עם אף נדרשים לחתום על התחייבות שיעשו כך בטרם העלייה למטוס.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' קורא לאזרחי ישראל להודיע לבני משפחתם שעדיין מצויים בחו"ל ליצור קשר עם הנציגויות של משרד החוץ בעולם ולהירשם לטיסות. "ככל שיחלוף הזמן יהיה קשה יותר להוציא טיסות, ומי שלא יחזור בהקדם עלול למצוא את עצמו תקוע בחו"ל ללא יכולת לחזור ארצה". הוא הבהיר כי יש להתעדכן במידע מלא ומדויק מול משרד החוץ. "האתוס הציוני מושתת על הערבות ההדדית ועל מחויבותה של המדינה לעשות הכול כדי לא להשאיר אף אזרח מאחור", אמר סמוטריץ'. "אנחנו לוקחים אחריות על אזרחי ישראל ומחזירים אותם הביתה. אזרחי ישראל, בואו הביתה", הוסיף.

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: מניין החולים בישראל עלה ל-1,442, הוחמרו הגבלות התנועה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראלים עולים על טיסת ישראייר מאיטליה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שתי טיסות מיוחדות של ישראייר יצאו היום מאיטליה לישראל. הטיסות תואמו ביוזמתה של ד"ר נירית אופיר מאוניברסיטת חיפה, המפעילה בהתנדבות חמ"ל המסייע לישראלים התקועים בכל העולם עקב המצב.

שגרירות ישראל ברומא טיפלה במגוון התיאומים הנדרשים מול הרשויות האיטלקיות, שאפשרו את הנחיתה וההמראה של הטיסות הייעודיות, והסדרת האישורים לכל נוסע ונוסע להגיע לנמל התעופה. התנועה ברחבי איטליה אסורה, פרט לחריגים מאוד ספציפיים, והנוסעים הישראלים מגיעים מכל רחבי איטליה. בכדי למנוע מצב שמי מהנוסעים ייעצר בדרכו לנמל התעופה ולא יוכל להמריא, השגרירות פעלה להפצת הנחיות בנושא הן לרשויות המקומיות באיטליה, והן למשטרה.

מעל 250 ישראלים רשומים לטיסות, רובם סטודנטים. בנמל התעופה, כל נוסע עובר בדיקות של הרשויות האיטלקיות, הכוללות תשאול ומדידת חום, וכן מגיש הצהרת בריאות וטופס הסכמה לבידוד בישראל. בארץ יועברו הנוסעים לבידוד במלון, בפיקוח משרד הבריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully