וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי מחלקות נגד בר סימן טוב: בראש מערכת הבריאות צריך לעמוד רופא

23.3.2020 / 20:53

רופאים בכירים, מנהלי מחלקות ויחידות בבתי החולים תקפו את מנכ"ל משרד הבריאות, ופנו לממשלה בדרישה להציב רופא בראש המערכת. הם דרשו להעמיד את כל התנאים שיבטיחו את בטיחות הרופאים וגם תקפו את מדיניות הממשלה, שלדבריהם הובילה ל"חנק מתמיד במשך שנים"

צילום: רויטרס, לשכת העיתונות הממשלתית,יותם רונן עריכה: אסף דרורי

רופאים בכירים, מנהלי מחלקות ויחידות במערכת הבריאות יצאו הערב (שני) נגד מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ופנו למנהיגי המדינה, בבקשה למנות רופא שיעמוד בראש המערכת. "בימים טרופים אלו העוברים על העולם ועל מדינת ישראל בפרט, אנו חייבים להשמיע את קולנו", נכתב בעצומה, שעליה חתמו בכירים רבים במערכת הבריאות.

"בדרמה הקשה המתחוללת עכשיו - מתבהרת לעין כל חשיבותה העליונה של מערכת בריאות חזקה ויציבה, ומכם נדרש להבין את המשמעות הקריטית של החנק המתמיד שכפיתם על המערכת הבריאות הציבורית במשך שנים", תקפו הבכירים את מדיניותה ארוכת הטווח של הממשלה. "מערכת הבריאות מעולם לא עמדה בראש סדר העדפות הלאומי של הממשלה", הוסיפו.

הם דרשו כי בראש מערכת הבריאות יעמוד איש מקצוע, כלומר רופא בעל הבנה קלינית והכרות קרובה עם הטיפול הרפואי "בשטח". לדבריהם, תחת אותו איש מקצוע יפעל צוות מורחב של אנשי מקצוע, כולל קלינאים בכירים, שיגבש המלצות שאינן מבוססות על דעת יחיד. עוד דרשו הבכירים כי הגוף שיוביל את משבר הקורונה ויהיה אחראי על התאום בין הגופים השונים, גם הוא יכלול קלינאים בכירים המכירים היטב את המציאות ברחבי המדינה.

לקריאת המכתב המלא

מנכ"ל משרד הביראות, משה בר סימן טוב במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
מנכ"ל משרד הביראות משה בר סימן טוב/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

בנוסף לכך, דרשו מנהלי המחלקות את העמדת בטיחות אנשי הצוותים הרפואיים בראש סדר העדיפויות, מילוי מיידי של חוסרים באמצעי מיגון ואף במכונות הנשמה, והבטחה שלא יפגעו בשכרם וזכויותיהם של אנשי הצוותים הרפואיים. עוד דרשו כי בחלוף המשבר הנוכחי, מערכת הבריאות הציבורית תעמוד בסדר העדיפויות של הממשלה, "כך שלא תמשיך לרעוב, להצטמק, להיחנק ולהידרדר ברמתה וביכולתה המקצועית".

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: התחבורה הציבורית תושבת, חנויות יסגרו למעט סופרים ופארמים

לכתבה המלאה

בכירי מערכת הבריאות הוסיפו במכתב כי "בשנות עבודתנו הזדעזענו קשות בכל פעם שהוטל קיצוץ תקציבי, או לא פחות חמור, לא הוקצה התקציב המתאים לבתי החולים. התרענו חדשות לבקרים כי המחיר של החנק התקציבי המתמשך שנים רבות יתבטא בתחלואה גוברת ובחיי אדם". לדבריהם, "קולנו לא נישמע, האזרחים לא יצאו לרחובות על הרס מערכת הבריאות הציבורית, ויום הדין הגיע".

"מתקבלות החלטות התלושות מהמציאות בשטח"

בכירי מערכת הבריאות הלינו על כך שישראל נמצאת במקום האחרון ב-OECD בהוצאה הלאומית על בריאות ובמספר מיטות אשפוז כלליות, ובמקום השלישי לפני האחרון במיטות טיפול נמרץ. עוד הלינו הבכירים כי "מנתוני משרד הבריאות עצמו עולה כי המצב בפריפריה חמור שבעתיים מאשר בערים הגדולות. הכתובת הייתה על הקיר, רק היו שבחרו במודע ובכוונת מכוון להתעלם ממנה".

היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
אנשי צוות ממוגנים בכניסה ליחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא/ראובן קסטרו

"בימים אלה מתקבלות החלטות התלושות מהמציאות הקלינית בשטח ומתעכבות החלטות חיוניות", המשיכו הבכירים במכתבם. "הנהגת המערכה כשלה במדיניות הקריטריונים לבדיקת קורונה. חולים בקהילה ובבתי החולים, כולל חולים בדלקות ריאה, כולל אנשי צוות רפואי בכל הארץ, לא נבדקו כלל במשך שבועות. רבים בצוות הרפואי נשלחים ל'קרב' ללא כלי הנשק המתאימים. לצערנו עדיין 'לא נפל האסימון'".

בנוסף לכך, התלוננו הבכירים על כך ש"ההגנה על בריאות הצוותים הרפואיים היא חלקית, לא מספקת ובמקומות רבים לא קיימת כלל". הם הבהירו כי הגנה זו על בריאות הצוותים "מעמידה בסכנה את יכולתנו לנצח במערכה".

(עדכון ראשון 20:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully