וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: התחבורה הציבורית תושבת, חנויות ייסגרו למעט סופרים ופארמים

האכיפה על הגבלות התנועה תוגבר למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים והיא תיכנס לתוקף לשבעה ימים מרגע אישורה. בנוסף, יוקם צוות להגדלה נוספת של בדיקות לאיתור חולי קורונה וסקר לכלל האוכלוסייה. הממשלה תדון היום בשורת הצעדים

צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

הממשלה תדון היום (שלישי) על החמרת ההגבלות כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. זאת, בהמשך לדיון טלפוני שהתקיים אמש בין שרי הממשלה והנחיות ראש הממשלה בנימין נתניהו שפורסמו אתמול.

אתמול הנחה נתניהו להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה, ולהכין נוסח של החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים (ומקרים חריגים נוספים). זאת במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות נגיף קורונה. בין ההגבלות: השבתת התחבורה הציבורית, סגירת חנויות למעט סופרמרקטים וחנויות פארם, במקביל יהיו הגבלות על תנועה בפארקים ובמרחבים הציבוריים.

בתום דיון בנושא הגברת ההגבלות על הציבור, שנמשך כשבע שעות, הוחלט כי ההנחיות בעניין הגעה לעבודה לא השתנו בשלב זה, ובמקרה ויהיה עדכון להנחיות - ינתן זמן להתארגנות. בנוסף לכך, הוחלט להקים צוות להגדלה נוספת של מספר הבדיקות לאיתור חולי קורונה וכן ייערך סקר לכלל האוכלוסייה. ההחלטה תהיה בתוקף לשבעה ימים מרגע אישורה על ידי הממשלה.

מתוך הדיונים בהם השתתפו בכירי משרד הבריאות, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לבטחון פנים גלעד ארדן, היועמ"ש מנדלבליט ונוספים. 23 במרץ 2020. ללא, אתר רשמי
הדיון בנושא הגברת ההגבלות על הציבור בעקבות התפשטות הקורונה, אתמול/אתר רשמי, ללא

במהלך הדיון, שהתקיים בהשתתפות נתניהו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, נשמעו סקירות מפי כלל הגורמים שהשתתפו בו ודנו בהשלכות של כל אחת מהאפשרויות שעלו בדיון. משרד הבריאות דרש להכריז על סגר מלא בן שבעה ימים, עם אפשרות להצטייד במזון ובתרופות בלבד. מנכ"ל משרד האוצר שי באבד התנגד להצעה וטען כי יש לאזן בין צורכי הבריאות לפגיעה בכלכלה, ולכן התנגד בתוקף להצעת משרד הבריאות.

אחד מהשרים שהשתתפו בדיון, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "יש נטייה לאפשר משלוחים ממסעדות, אך יש על זה עדיין מלחמה מול משרד הבריאות". הוא הוסיף כי "הפארקים והמתחמים ייסגרו. אנשים יוכלו לצאת להתאוורר רק בסביבת ביתם". עם זאת, הוא הדגיש כי "שום דבר לא סגור עדיין".

בתוך כך, גורם ביטחוני בכיר אמר אתמול לוואלה! NEWS כי לצה"ל יש תכנית מתואמת ומאושרת עם משרד התחבורה לקבלת אוטובוסים אם הדרג המדיני יחליט לצמצם את התחבורה הציבורית. התכנית תאפשר את המשך הפעילות המבצעית של צה"ל ולא תפגע בשגרה. במקביל, בצה"ל אישרו תכנית הסעות לחיילים על ידי כלי רכב צבאיים במטרה לנייד כוחות.

עוד בוואלה!

דוח מבקר המדינה: מערכת הבריאות לא ערוכה להתפרצות מגיפה בישראל

לכתבה המלאה
מתוך הדיונים בהם השתתפו בכירי משרד הבריאות, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לבטחון פנים גלעד ארדן, היועמ"ש מנדלבליט ונוספים. 23 במרץ 2020. ללא, אתר רשמי
הוחלט להקים צוות להגדלת מספר הבדיקות לגילוי קורונה. הדיון, אתמול/אתר רשמי, ללא

הגבלות אלו יצטרפו לתקנות החירום להגבלת התנועה, שעליהם הוצהר בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל. עד כה, הוחלט על שורת הגבלות, לפיהם אין לצאת מהבית למעט במצבים המחייבים זאת. בין ההנחיות החדשות, התחבורה הציבורית נפסקת בכל ערב החל מ-20:00 ועד לפנות בוקר, וכן בשישי ובשבת.

בנוסף לכך, על הציבור לא להגיע לפארקים, חוף הים ומרחבים ציבוריים אחרים. כמו כן, אוכלוסיות בסיכון - קשישים ואנשים עם מחלות כרוניות קשות בכל גיל - נדרשות להקפיד ולהימנע ככל הניתן מלצאת מהבית, למעט שירותים חיוניים.

במשרד הדגישו כי מומלץ לקבל שירותי רפואה מרחוק ולא להגיע פיזית למרפאה, ככל המתאפשר. אזרחים שחשים חום, עם או בלי תסמינים נשימתיים נדרשים להיכנס לבידוד בית ומניעת מגע עם בני המשפחה. במקרה של חום, החולה יימצא בבידוד עד יומיים לאחר סיום החום ושאר בני המשפחה ישהו בבידוד רק במקרה אבחנה של קורונה.

(עדכון ראשון 18:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully