וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: מניין החולים בישראל עלה ל-1,442, הוחמרו הגבלות התנועה

בועז אפרת, דנה ירקצי, אמיר בוחבוט, טל שלו, יקי אדמקר, לירן לוי, יואב איתיאל וסוכנויות הידיעות

23.3.2020 / 22:48

משרד הבריאות עדכן כי בין חולי הקורונה 29 במצב קשה ו-41 החלימו. אכיפת ההגבלות על הציבור והמשק הוחמרה, והוחלט על השבתת התחבורה הציבורית וסגירת חנויות. משרד החוץ קורא לישראלים בחו"ל לשוב. ג'ונסון קרא לבריטים להישאר בבתים, כ-20 אלף חולים בצרפת. עדכונים שוטפים

צילום: יואב איתיאל, עריכה: שאול אדם

מספר החולים בישראל עלה הערב (שני) ל-1,442, מהם 29 במצב קשה, המטופלים על ידי מכונות הנשמה. עוד 40 חולים מטופלים במצב בינוני, ו-1,331 במצב קל. מניין המחלימים עלה ל-41 והם שוחררו לבתיהם. החולים כוללים בין היתר פג בן חודשיים שנמצא חיובי לנגיף בבית החולים שערי צדק וכן 65 חסידי חב"ד שהגיעו מארצות הברית ושוכנו במלון דן בירושלים ולאחר מכן הועבר לבית החולים שמואל הרופא. החל מאתמול בערב שורר סגר ברשות הפלסטינית שצפוי להימשך 14 ימים.

נגיף הקורונה ממשיך את התפשטותו המואצת ברחבי העולם, עם יותר מ-300 אלף נדבקים עד כה. מניין הקורבנות באיטליה עומד על 6,078 ובספרד על 2,182 בני אדם. ראש ממשלת איטליה הורה לסגור את כל בתי העסק הלא חיוניים ולהשאיר את אלה המהווים חלק משרשרת האספקה במהלך המשבר. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הוא כי הציע סיוע לאיראן וקוריאה הצפונית ובערב הסעודית המלך סלמאן הטיל עוצר למשך 21 יום.

כמו כן, משרד הבריאות השיק אפליקציה לבדיקת שהייה בקרבת חולי הקורונה, המבוססת על איכון שב"כ. במקביל, המשרד ממשיך לפרסם מסלולים נוספים של חולי הקורונה בישראל. לרשימת המקומות המלאה לחצו כאן.

אנשים הולכים ברחוב בטוקיו, במהלך מגפת הקורונה. 23 במרץ 2020. אי-פי, AP
השעון לקראת האולימפאדה ממשיך לתקתק בטוקיו, היום/AP, אי-פי

22:48 - המדינה ביקשה לבטל את האיסור על המשטרה להשתמש באיכונים סלולריים

המדינה ביקשה מבג"ץ לבטל את הצו שאוסר על המשטרה להשתמש באיכונים סלולריים כדי לאכוף את חובת הבידוד. זאת, כיוון שמשרד הבריאות רואה חשיבות רבה בקיומה של פעילות פיקוח זו, כחלק ממכלול טיפול המדינה במגפת הקורונה, בפרט לנוכח קיומן של הפרות נרחבות, הן של צו הבידוד והן של הגבלות הפעילות החדשות, ולנוכח התפשטות המחלה בקצב של כ-150 חולים חדשים מידי יום.
  
היועמ"ש אישר את נוהל המשטרה ליישום תקנות נתוני המיקום, והנוהל אושר גם על ידי גורמי משרד הבריאות. כמו כן, המדינה הגישה לבג"ץ הודעה משלימה, הנוגעת לתקנות האחרות שנתקפו בעתירה, הנוגעות להסמכת שב"כ לאתר אנשים שבאו במגע עם חולים בקורונה.

22:44 - ג'ונסון: "על אזרחי בריטניה להישאר בבתים מהערב"

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי על אזרחי המדינה להישאר בבתים החל מהערב, כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה במדינה. "אנו נעצור את כל ההתכנסויות של יותר משני אנשים בציבור - למעט האנשים הקרובים ביותר", הדגיש ג'ונסון. עוד החליט ראש ממשלת בריטניה כי חתונות, התקהלויות גדולות, חנויות וגני שעשועים ייסגרו. עוד הוסיף כי "אנו נשמור על ההגבלות הללו בבדיקה מתמדת".

21:14 - מספר הנדבקים בישראל עלה ל-1,442

משרד הבריאות הודיע כי מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-1,442. מדובר בעלייה של 204 חולים. 29 מהם במצב קשה, והם מטופלים על ידי מכונות הנשמה. עוד 40 חולים מטופלים במצב בינוני, ו-1,331 במצב קל. מניין המחלימים עלה ל-41 והם שוחררו לבתיהם.

21:05 - שוחררו ארבעה מטופלים שחלו בקורונה מביה"ח שערי צדק

ארבעה מטופלים שוחררו ממחלקת כתר המבודדת בשערי צדק לאחר שחלו בנגיף הקורונה. שניים הועברו להמשך טיפול בשמואל הרופא, אחד הועבר לבידוד במלון דן, ומטופלת נוספת שוחררה להמשך בידוד בביתה. כולם במצב קל.

20:51 - קפריסין: הוכרז סגר מלא עד ה-13 באפריל בשל הקורונה

נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, הכריז על סגר מלא עד ה-13 באפריל כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. הנשיא הסביר כי הסגר יחל מיום שלישי וכי לאזרחים נאסר לצאת, למעט מקרים חיוניים.

20:44 - סמוטריץ': "אזרחי ישראל בעולם, בואו הביתה"

בסדרת דיונים בין שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ורשות התעופה עם המל"ל ומשרד החוץ, סוכם על מבצע חילוץ ישראלים מרחבי העולם והבאתם חזרה לארץ ממוקדי התפרצות הקורונה. סמוטריץ' אמר כי "האתוס הציוני מושתת על הערבות ההדדית ועל מחויבותה של המדינה לעשות הכל כדי לא להשאיר אף אזרח מאחור. אזרחי ישראל, בואו הביתה".

משטרת ישראל מסייעת למשרד הבריאות במאמצי אכיפת תקנות החירום של הקורונה. דוברות משטרת ישראל
עד כה נרשמו 74 דו"חות. פקחי משרד הבריאות ושוטרים, היום/דוברות משטרת ישראל

20:38 - שגרירות ישראל ומשרד החוץ לישראלים: חזרו לארץ בהקדם

שגרירות ישראל ומשרד החוץ קוראים לכל הישראלים השוהים בחו"ל לחזור לארץ בהקדם. "אנו צופים סגירה מלאה של המדינה בקרוב", נמסר לישראלים בחו"ל. "איננו יודעים אם תהיה טיסת חילוץ.

20:37 - מד"א ביצע פיילוט לשלושה מתחמי "היבדק וסע"

מד"א ביצע פיילוט ללקיחת דגימות לאבחון נגיף הקורונה בשלושה מתחמי "היבדק וסע" חדשים בירושלים, חיפה ובאר שבע. במסגרת הפיילוט יודגמו מאות בני אדם ששוהים בבידוד ביתי, פיתחו תסמינים וזומנו על ידי מד"א להגיע למתחם.

20:24 - צרפת: כ-20 אלף נדבקים בנגיף הקורונה במדינה

מניין הנדבקים הכללי בנגיף הקורונה בצרפת עלה ל-19,856 בני אדם, עלייה של כ-20% בתוך יממה - כך מסרו רשויות הבריאות בצרפת. עוד נמסר כי זוהו 186 מקרי מוות חדשים מהנגיף, מה שהעלה את מספר הקורבנות מהנגיף במדינה ל-860 בני אדם.

20:18 - רופא ילדים בבי"ח הדסה הר הצופים נדבק בקורונה

מבית החולים הדסה בהר הצופים נמסר כי רופא ילדים אובחן אתמול כחיובי לקורונה. הרופא עובד גם בקופת חולים לאומית, והמרפאה בה פעל נסגרה בגלל מגע עם חולה קורונה. שני ילדים שבאו עמו במגע נכנסו לבידוד, כמו גם אנשי הצוות שעבדו איתו.

חיטוי רחובות לבלימת התפשטות הקורונה באזור ריו דה ז'נירו, ברזיל. 23 במרץ, 2020. רויטרס
חיטוי רחובות מפני נגיף הקורונה, ברזיל/רויטרס

20:15 - דרום אפריקה: הוכרז סגר ל-21 ימים כחלק מהמאבק בקורונה

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוזה, הכריז כי המדינה תיכנס לסגר מלא של 21 ימים כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. "האזרחים יוכלו לצאת רק לקנות מזון, תרופות ודברים חיוניים", אמר רמפוזה בהכרזתו. "הצבא יספק תמיכה למשטרה בנוגע לאכיפה".

19:57 - שר החינוך: נערכים ללמידה מרחוק גם אחרי פסח

שר החינוך רפי פרץ אמר כי מערכת החינוך נערכת לכך שהלמידה מרחוק תימשך גם אחרי פסח. "מערכת החינוך נערכת לכל תרחיש", אמר. "המשק זקוק לנו".

19:52 - מניין הקורבנות בבריטניה עלה ל-335

54 בני אדם נוספים מתו לאחר שחלו בנגיף הקורונה בבריטניה, מה שהעלה את מניין הקורבנות ל-335 בני אדם - כך מסרה ממשלת בריטניה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכולל במדינה עלה ל-6,650 בני אדם, עלייה של 967 מקרים חדשים ביממה האחרונה.

19:48 - הרבנות הראשית הכריזה על יום תפילה וצום עולמי

הרבנים הראשיים לישראל וחברי מועצת הרבנות הראשית, הכריזו על יום רביעי הקרוב כיום תפילה וצום עולמי עד חצות, במטרה "להסיר את מחלת הקורונה מקרבנו". הרבנים הדגישו כי יש "לקיים תפילות בבתי הכנסת ובמקומות התפילה במניינים של עשרה, עם הפרדה של שני מטר בין אדם לאדם. ניתן להוסיף מניינים גם בעזרת הנשים ובחדרים הסמוכים לבית הכנסת".

19:31 - חולה מספר 1,204 היא משרתת קבע בצה"ל בת 23

חולה מספר 1,204 היא משרתת קבע בצה"ל, בת 23 ממרכז הארץ. מצבה מוגדר קל והיא החולה ה-20 בצה"ל. חיל הרפואה בשיתוף משרד הבריאות, מבצע חקירה אפידמיולוגית מקיפה שממצאיה יפורסמו בהמשך. לאנשים שהיו עמה במגע נמסרה הודעה. אנשים נוספים שהיו עמה במגע מאותרים כעת.

19:24 - קשישים פונו מביה"ח הגריאטרי במתחם מלב"ן בפרדס חנה

קשישים פונו מבית החולים הגריאטרי במתחם מלב"ן בפרדס חנה, לקראת הקמת בית חולים מאולתר נוסף לקליטתם של חולי קורונה. במועצה המקומית פרדס חנה-כרכור מלינים על הסבל הנגרם לקשישים, שמועתקים בן לילה ללא התראה למוסדות חלופיים, וזאת ללא כל תיאום מוקדם מצד משרד הבריאות. ראש המועצה הגר פרי יגור פנתה הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבריאות יעקב ליצמן בדרישה לעצור את המהלך לאלתר, עד שתתברר הסוגיה ומאיימת בעתירה לבג"ץ אם לא תיענה בחיוב.

אדם חוצה כביש מהיר ליד העיר שיקאגו בארה"ב, במהלך מגפת הקורונה. 23 במרץ 2020. אי-פי, AP
אדם חוצה כביש מהיר ליד העיר שיקאגו בארה"ב, במהלך מגפת הקורונה/AP, אי-פי

19:21 - ארבעה מחולי הקורונה ברמב"ם החלימו וישוחררו לביתם

ארבעה מהחולים במחלקה הייעודית לקורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה, שהיו במצב קל, עברו בהצלחה שתי בדיקות שנמצאו שליליות להמצאות הנגיף בגופם. משום כך הם צפויים להשתחרר הביתה כשהם בסטטוס "הבריאו".

19:16 - איטליה: מניין הקורבנות מנגיף הקורונה עלה ל-6,078

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה באיטליה עלה ב-602 מקרי מוות חדשים בתוך יממה ל-6,078 - כך מסרו הרשויות במדינה. עוד נמסר כי 4,790 מקרים חדשים אובחנו, מה שהעלה את מניין הנדבקים במדינה ל-63,928 בני אדם.

19:07 - נתניהו הנחה להגביר את האכיפה על הגבלות התנועה

ראש הממשלה הנחה להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה וכן להכין נוסח החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים. זאת, במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה, שהתקבלה בתום דיון של שבע שעות, תהיה תקפה לשבעה ימים מרגע אישורה בממשלה.

19:00 - ארה"ב: מניין הקורבנות מנגיף הקורונה עלה ל-400

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בארצות הברית עלה ב-199 מקרים ל-400 - כך מסר המרכז האמריקני למניעת מחלות ובקרתן. עוד נמסר כי אובחנו 18,185 מקרים חדשים, מה שהעלה את מניין הנדבקים במדינה ל-33,453.

אנשים עומדים בתור לבדיקה לגילוי נגיף הקורונה בקווינס, ניו יורק, ארצות הברית. 23 במרץ, 2020. רויטרס
אנשים עומדים בתור לבדיקות לגילוי קורונה בניו יורק, היום/רויטרס

18:45 - 22,443 דורשי עבודה נרשמו מחצות

מאז חצות ועד 17:00 הערב נרשמו 22,443 דורשי עבודה - כך מסר שירות התעסוקה. אתמול, נרשמו בסך הכל 54,305 דורשי תעסוקה. מתחילת מרץ נרשמו 584,688 דורשי עבודה חדשים - 91% מהם בחל"ת. שיעור האבטלה עומד גם הערב על 17.6%.

18:43 - נשיאי צרפת וסין סיכמו לכנס פסגת G20 בעקבות הקורונה

נשיא צרפת עמנואל מקרון סיכם עם נשיא סין שי ג'ינפינג על פסגה של ה-G20 לתיאום התגובה הכלכלית והציבורית העולמית להתפרצות נגיף הקורונה. לדברי מקרון, שני המנהיגים שוחחו בטלפון והסכימו כי הפסגה, שתוכל להתקיים בווידיאו "במהירות", תתקיים גם בהשתתפות ארגון הבריאות העולמי, וזאת כדי לעבוד במשותף על חיסונים וטיפולים.

18:38 - מסתמן: התחבורה הציבורית תושבת וחנויות יסגרו

במסגרת הדיון על הטלת מגבלות נוספות על הציבור מסתמן כי התחבורה הציבורית תושבת, חנויות יסגרו למעט סופרמרקטים וחנויות פארם, במקביל יהיו הגבלות על תנועה בפארקים ובמרחבים הציבוריים. יחד עם זאת, בדיון שנערך בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד האוצר שי באבד, לא התקבלה בקשת המשרד לבטחון הפנים להכריז על מצב חירום כדי להגביר אכיפה.

18:12 - מתחם "היבדק וסע" בחיפה נפתח להרצה

מתחם "היבדק וסע" של מד"א לגילוי נגיף הקורונה נפתח להרצה בסמוך למרכז הקונגרסים בחיפה. חולים שמצבם מוגדר קל וזומנו על ידי מד"א הגיעו למקום. מחר תיערך הפתיחה הרשמית של המתחם.

מיתחם היבדק וסע ברחבת מרכז הקונגרסים בחיפה ,23 במרץ 2020. יואב איתיאל
מתחם "היבדק וסע" במרכז הקונגרסים בחיפה, היום/יואב איתיאל

18:10 - ארגון הבריאות העולמי: ישנם יותר מ-300 אלף מקרי קורונה

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, אמר כי ישנם יותר מ-300 אלף מקרים של הידבקויות בנגיף הקורונה ברחבי העולם. "המגיפה מתפשטת", אמר אדהנום גברהיסוס. "התפלגות חברתית ושהייה בבית הם אמצעי הגנה נגד המגיפה".

17:46 - קנסות חולקו לעורכי חתונה ולבעלי עסקים שהפרו את התקנות

המשטרה עצרה ביממה האחרונה כמה אירועים שבהם הופרו התקנות לשעת חירום. בין יתר המקרים פעלו השוטרים בחתונה בהשתתפות יותר מ-30 איש שנערכה בירושלים. שוטרים שהגיעו לאירוע נתנו לחתן קנס. באירע נוסף בעיר, בעל בית קפה בואדי ג'וז קיבל דוח לאחר שקיבל כבר אזהרה בגין הפעלת בית הקפה שלו בניגוד להנחיות. גם עסק לממכר טוסטים בעיסוואיה שבעיר קיבל דוח, לאחר פתיחת בית העסק בניגוד להנחיות. בפורדיס נסגר עסק לממכר נרגילות לאחר שימוע שנערך לבעל העסק בגין פתיחת עסק בניגוד לתקנות, זאת לאחר שהעסק היה פתוח כשבתוכו לקוחות לאחר שבעל העסק הוזהר פעם אחת במהלך השבוע שעבר. באשדוד הוצא צו סגירה ל-15 יום, לבעל עסק שפעל בניגוד לצו הבריאות ונמצאו בו יותר מ-10 אנשים, זאת חרף אזהרות קודמות שנמסרו לו.

17:43 - בדיקת הקורונה של קנצלרית גרמניה מרקל יצאה שלילית

תוצאות הבדיקה מחשש לנגיף הקורונה שערכה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל חזרו שליליות - כך מסר דובר הממשלה. עוד נמסר כי מרקל עדיין תצטרך לעבור בדיקות נוספות. זאת, לאחר שמרקל הוכנסה לבידוד בשל מפגש עם הרופא שלה שאובחן כחולה בנגיף.

משטרת ישראל מסייעת למשרד הבריאות במאמצי אכיפת תקנות החירום של הקורונה. דוברות משטרת ישראל
המשטרה מבצעת בדיקות לתושבים השוהים בבידוד, היום/דוברות משטרת ישראל

17:40 - במשרד לבטחון פנים ביקשו להכריז על מצב חירום אזרחי

במשרד לבטחון פנים ביקשו במהלך הדיון עם ראש הממשלה להכריז על מצב חירום אזרחי כדי לאפשר אכיפה, וכדי לעשות את זה מבחינה פרקטית מבקשים להכפיף את כל אנשי האכיפה במשרדי הממשלה האחרים, כמו פקחי עיריות, פקחי רשות ההגירה והאוכלוסין ועוד.

17:28 - 10 עובדות בבית משפט השלום בב"ש נדבקו בקורונה

עשר עובדות בבית משפט השלום בבאר שבע נדבקו בנגיף הקורונה, ובעקבות כך עשרות עובדים יכנסו לבידוד. יו"ר לשכת עורכי הדין בדרום אלעד דנוך ביקש להפסיק את הדיונים במקום באיפן מיידי. "הנתונים על הידבקות עשר עובדות בבית המשפט בבאר שבע מדאיגים מאד", מסר. "צריך להגיד בקול ברור: עורכי הדין המופיעים מדי יום ביומו בבית המשפט לא צריכים להיות חשופים בצריח - הסכנה היא ברורה ומיידית לא רק כלפי ציבור עורכי הדין אלא גם כלפי בני משפחותיהם", הוסיף דנוך.

המשטרה אוכפת את הנחיות משרד הבריאות שאוסרות על התקהלויות, פארק הירקון בתל אביב. 23 במרץ 2020. עמרי דויטש, אתר רשמי
המשטרה אוכפת איסור על התקהלויות בפארק הירקון, היום/אתר רשמי, עמרי דויטש

17:20 - משרד הבריאות דורש להטיל סגר של 7 ימים

משרד הבריאות דורש להחמיר את המגבלות ולהטיל סגר של שבעה ימים, עם אפשרות להצטייד במזון בלבד, במהלך הדיונים עם ראש הממשלה. במהלך הדיון התקיימו ויכוחים בין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב למנכ"ל משרד האוצר שי באבד, שמתנגד בתוקף להצעה, בטענה שיש לאזן בין צורכי הבריאות לפגיעה בכלכלה. בין יתר ההצעות, עלתה על הפרק גם האפשרות לצמצם באופן דרמטי את התחבורה הציבורית.

17:01 - שתי טיסות מיוחדות של ישראייר יצאו היום מאיטליה לארץ

שתי טיסות מיוחדות של ישראייר יצאו מאיטליה לארץ. שגרירות ישראל ברומא טיפלה במגוון התיאומים הנדרשים מול הרשויות האיטלקיות, שאפשרו את הנחיתה וההמראה של הטיסות הייעודיות, והסדרת האישורים לכל נוסע ונוסע להגיע לנמל התעופה. הטיסות תואמו בעקבות יוזמת ד"ר נירית אופיר מאוניברסיטת חיפה. מעל 250 ישראלים רשומים לטיסות, רובם סטודנטים. בנמל התעופה, כל נוסע עובר בדיקות של הרשויות האיטלקיות, הכוללות תשאול ומדידת חום, וכן מגיש הצהרת בריאות וטופס הסכמה לבידוד בישראל. בארץ יועברו הנוסעים לבידוד במלון, בפיקוח משרד הבריאות.

16:52 - ביה"ח פריה: חולה רביעי הובא למחלקת הקורונה

למחלקה הייעודית לחולי קורונה במרכז הרפואי פדה פוריה הובא היום חולה רביעי - כך נמסר מבית החולים. החולה, תושב קצרין בן 64, שאימו חולת קורונה ומאושפזת בביה"ח וולפסון, הגיע למרכז הרפואי אתמול בערב ואושפז בחדר מבודד. מצבו מוגדר בינוני, והוא סובל מדלקת ריאות ומחובר לחמצן. מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראלים בשדה התעופה באיטליה לקראת יציאת טיסות ישראייר לארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

16:45 - המשטרה פתחה ב-135 חקירות נגד מפרי בידוד

מתחילת המאבק בנגיף ועד כה, המשטרה פתחה ב-135 חקירות נגד מפרי בידוד, וכן ב-21 חקירות נוספות בעקבות חשד להפצת הודעות כזב. עד כה בוצעו כ-20,000 ביקורים למבודדים, נרשמו 74 דו"חות - מרביתן בגין סירוב לפיזור התקהלות אסורה, וכן הוצאו צווי סגירה ל-32 בתי עסק שהפרו את ההנחיות באופן בוטה - כך נמסר ממשטרת ישראל. עיקר המאמץ המשטרתי מתמקד בפיקוח והסברה לציבור, בפרט בכל הנוגע למפרי צווי בידוד, התקהלות אסורה ופעילות בתי עסק בניגוד להנחיות. יש לציין כי רובו הגדול של הציבור נשמע להנחיות והוראות משרד הבריאות ופועל באחריות, וככל שהשוטרים נתקלים בחריגות - מתבצעת אכיפה בהתאם.

עוד נמסר מהמשטרה כי "מדי יום מבקרים השוטרים אלפי מחויבי בידוד בכדי לוודא כי הם מקיימים את חובת הבידוד, כשעד כה ביקרו השוטרים כ-20,000 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ. בימים האחרונים ביקרו שוטרים בכל רחבי הארץ גם באלפי בתי עסק שונים, בשווקים ובמרכזי הקניות, כשרובם המוחלט של בעלי העסקים, קיימו והקפידו על ההנחיות במלואן".

16:28 - המשטרה רשמה 74 דוחות מהבוקר בגין הפרת הנחיות משרד הבריאות

החל משעות הבוקר, רשמה המשטרה 74 דוחות בסך הכל בגין הפרת הנחיות משרד הבריאות למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. 14 מתוכם הם בגין הפרת חובת בידוד, 47 בגין סירוב לפיזור התקהלות, 2 בגין הפרת חובת דיווח על בידוד ודוח אחד להפעלת עסק בניגוד להנחיות. במהלך היום נפתחו 135 חקירות נגד מפרי בידוד, והוצאו 32 צווי סגירה לעסקים.

משטרת ישראל מסייעת למשרד הבריאות במאמצי אכיפת תקנות החירום של הקורונה. דוברות משטרת ישראל
שוטרים מסייעים למשרד הבריאות במאמצי אכיפת תקנות החירום/דוברות משטרת ישראל

16:00 - דוח מבקר המדינה: מערכת הבריאות לא ערוכה להתפרצות מגיפה בישראל

משרד הבריאות, קופות החולים ומערך האשפוז אינם ערוכים להתפרצות מגיפה בישראל - כך קבע דוח מבקר המדינה. בדוח, שנחתם לפני התפרצות הקורונה בישראל, נכתב כי "נמצאו ליקויים בהיערכות להתמודדות עם מחלות מתפרצות ומתחדשות. על מערכת הבריאות והגורמים האחראים האחרים לנקוט פעולות להתמודדות עם מחלות שהן בגדר סיכון למגיפות, ולמנוע את התפרצותן והתפשטותן". שרי הבריאות שכיהנו בתקופה עליה כתב המבקר - השנים 2018 ו-2019 - הם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויעקב ליצמן.

15:50 - טבילה במקוואות תתאפשר רק בשהייה של עד חמישה אנשים

המשרד לשירותי דת הודיע כי טבילה במקוואות גברים תתאפשר החל מהיום רק בשהיית חמישה אנשים במתחם המקווה, ובמרחק של שני מטרים לפחות בין אחד לשני. זאת במקום שהייה של עשרה אנשים שהותרה עד כה.

15:39 - יו"ר ההסתדרות לנתניהו: הזרם כספים ושחרר חבילות חילוץ לעסקים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב, וקרא לו להרגיע את המשק מבחינה כלכלית, בעקבות משבר הקורונה. "בהשוואה לעולם, ישראל מצליחה להקדים את כולם בכמה צעדים בנושא הבריאותי, אבל נגררת הרחק מאחור בטיפול הכלכלי במשבר", כתב בר דוד. "נהיה עדים לאפקט דומינו כלכלי שיתגלגל לפתח ביתה של כל משפחה בארץ. זה הזמן להזרים כספים ולשחרר את חבילות החילוץ לעסקים".

אזרחים ממוגנים בנאפולי עוברים בדיקות קורונה ברחובות העיר, 22 מקץ 2020. רויטרס
הנגיף מתפשט באיטליה. אזרח ממוגן בנאפולי עובד בדיקת קורונה/רויטרס

13:58 - עובדת שיבא חלתה בקורונה; הבאים עמה במגע הוכנסו לבידוד

עובדת מבית החולים שיבא שעבדה במסגרת לילדים שהוקמה עבור ילדי החולים נמצאה חיובית לקורונה. 50 ילדים הוכנסו לבידוד בעקבות כך, ואף אחד מהם לא התגלה עד כה עם תסמינים.

13:05 - נדחו בחינות ההסמכה למתמחים ברפואה

ההסתדרות הרפואית בישראל הודיעה על דחייתן של בחינות ההסמכה של המתמחים לרפואה שהיו אמרות בשבועות הקרובים. בהתסתדרות הסבירו כי הדחיה באה בעקבות הנחיות משרד הבריאות בשל התפשטות הקורונה.

13:02 - הדיון בהחמרת הצעדים: נשקלת הגבלת תנועה לאוכלוסיות בסיכון

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים ממשיכים לדון באפשרות להחמרת ההנחיות למאבק בנגיף הקורונה. בין השאר נשקלים צעדים הנוגעים להגבלת התנועה של אוכלוסיות בסיכון, בהם מבוגרים מעל לגיל 70, שיידרשו להסתגר בבתיהם.

הערכות ההסתדרות הרפואית למועדי בחינות ההתמחות לשנת 2020. -, אתר רשמי
הערכות ההסתדרות הרפואית למועדי בחינות ההתמחות לשנת 2020/אתר רשמי, -

12:34 - ספרד: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-2,182

מספר המתים מנגיף הקורונה בספרד עלה ב-462 תוך יממה, וכעת מניינם הו 2,182 בני אדם. מספר הנדבקים במדינה עלה ל-33,089 בני אדם.

12:16 - איראן: מניין הקורבנות מנגיף הקורונה עלה ל-1,812

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה באיראן עלה ביממה האחרונה ב-127 בני אדם ל-1,812 - כך נמסר דובר משרד הבריאות האיראני. עוד צויין כי 23,049 חלו עד כה בנגיף במדינה.

11:32 - סופית: שעון הקיץ לא יידחה ויחל בלילה שבין חמישי לשישי

למרות הכוונה לדחות את שעון הקיץ בשל משבר הקורונה - התברר כי אין אפשרות לעשות זאת, והשעון יחל בלילה שבין חמישי לשישי השבוע, כמתוכנן. ההחלטה התקבלה בישיבה הראשות המשנה לראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי), איתן בן דוד, בהשתתפות נציגי צה"ל, המל"ל, רשות התקשוב הממשלתי, מערך הסייבר וכן משרדי הפנים, האוצר התקשורת והמשפטים. לאחר שהמטה לביטחון לאומי הציג את עמדתו, שלפיה אין אפשרות לדחות את שעון הקיץ, הנחה שר הפנים אריה דרעי לאמץ את המלצת אנשי המקצוע.

דרעי רצה לדחות את שעון הקיץ ל-1 במאי במטרה לצמצם את שהיית התושבים במרחבים הציבוריים בשעות האור ולמזער את הסיכון להמשך התפשטות הנגיף. עם זאת, מהישיבה עלה כי נדרשת היערכות טכנולוגית של כמה חודשים למהלך, כי בגופי התקשורת עומסים גדולים, ועל כן כל תקלה עלולה להשבית מערכות שלמות, וכי יש סכנה לפגיעה בכשירות המבצעית של צהל ושל טכנולוגיות רפואיות בבתי חולים.

משטרת ישראל מסייעת למשרד הבריאות במאמצי אכיפת תקנות החירום של הקורונה. דוברות משטרת ישראל
שוטר מסייע למשרד הבריאות במאמצי אכיפת תקנות החירום/דוברות משטרת ישראל

10:40 - שירות התעסוקה: יותר מ-570 אלף מובטלים מתחילת מרץ

572,660 דורשי עבודה נרשמו מאז תחילת חודש מרץ בשירות התעסוקה. 90% מהנרשמים הם עובדים שיצאו לחופשה ללא תשלום. לפי השירות, במהלך הלילה חל גידול של 21 אלף נרשמים מאז פורסמו הנתונים אמש. במהלך 24 השעות האחרונות גדל מספר דורשי העבודה ב-62 אלף. שיעור המובטלים מכלל המועסקים שעמד על 16.5% אתמול בבוקר, עומד היום על 17.6%.

08:39 - עיכוב בפתיחת מתחם "היבדק וסע" בחיפה

פתיחת מתחם "היבדק וסע" בחיפה, במסגרתו מתבצעות בדיקות קורונה בכלי רכב פרטיים עדיין מתעכבת. גורם המעורה הפרטים ציין כי ייתכן שהמתחם יחל בפעילותו מחר.

08:32 - מניין החולים בישראל עלה ל-1,238

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-1,238 - כך עולה מנתונים שפרסם משרד הבריאות. 24 מהחולים במצב קשה. עוד 34 חולים מטופלים במצב בינוני, ו-1,142 במצב קל. מניין המחלימים נותר 37 והם שוחררו לבתיהם.

07:58 - נתניהו יקיים דיון התייעצות על הידוק הגבלות התנועה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים בשעה 10:00 התייעצות לבחינת האפשרות להדק את ההגבלות על התנועה. הדיון יתקיים באמצעות שיחת וידיאו בהשתתפות השר לביטחון פנים, שר האוצר, שר הכלכלה, שר הבריאות ושר הביטחון. בין הצעדים שייבחנו: החרפת אכיפה על אוכלוסיות שלא נשמעות להנחיות ולתקנות שעת חירום וחסימת גבולות המדינה לכניסה. כמו כן, בדיון תוצג תמונת מצב של היערכות המשטרה לסגר מלא במידה ויוחלט בהמשך להחריף את המגבלות.

טיהור בתי חולים בצפון , 22.3.2020. דוברות כב"ה
צוותי כיבוי בפעולות חיטוי בצפון הארץ/דוברות כב"ה

07:45 - 65 חסידי חב"ד מארה"ב ששוכנו במלון בירושלים התגלו כחולי קורונה

65 חסידי חב"ד שהגיעו מארצות הברית התגלו כחולים בנגיף הקורונה. הם שוכנו בשבוע שעבר במלון דן בירושלים כחלק מקבוצה של 114 חסידים, שעלה החשש שנדבקו בנגיף. כעת, 41 מהשוהים יישארו במלון, שישמש בשלב זה לטיפול במקרים מיוחדים ולא לאשפוז חולים. החולים שנמצאו חיוביים יועברו בשלב זה לאשפוז בבית החולים שמואל הרופא. כמו כן, לגבי שמונה מהחולים טרם התקבלו תוצאות הבדיקה, וההחלטות התקבלו בהתאם.

06:20 - תאילנד: 122 מקרים הידבקות חדשים בנגיף הקורונה

הרשויות בתאילנד דיווחו על 122 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה ביממה האחרונה. בכך, עלה מספר החולים במדינה ל-721 בני אדם בסך הכל.

04:50 - דרום קוריאה: 64 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה

64 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה אובחנו בקוריאה הדרומית, ובכך עולה מספר החולים הכללי במדינה ל-8,961 - כך עדכן המרכז הדרום קוריאני לשליטה ולמניעת מחלות.

03:45 - ראש משלת יפן: האולימפיאדה לא תבוטל, אך יתכן ותידחה

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר לראשונה כי יתכן ויהיה צורך לדחות את המשחקים האולימפיים בטוקיו, אם לא ניתן יהיה לקיים את האירוע "בצורתו המלאה", בעקבות משבר נגיף הקורונה. אבה ציין כי ביטול האולימפיאדה היא איננה אפשרות הנמצאת על הפרק, וכי אפשרות הדחייה היא הדרך הנכונה לקיום התחרות באופן מלא.

02:13 - סעודיה: המלך סלמאן הורה על עוצר במסגרת המאבק בקורונה

סלמאן מלך ערב הסעודית הורה על עוצר למשך 21 ימים בממלכה, זאת במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה - כך דווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה. העוצר יתבצע כל יום החל מהשעה 19:00 ועד 06:00 בבוקר.

נשיא ארה"ב טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 23 מרץ 2020. רויטרס
הציע סיוע לאיראן. טראמפ בבית הלבן, הלילה/רויטרס

01:22 - טראמפ: הצענו לאיראן סיוע במאבק בקורונה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא הודיע לאיראן, לקוריאה הצפונית ולמדינות נוספות כי וושינגטון פתוחה להעניק להן סיוע בעניין נגיף הקורונה. טראמפ אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן, בה ציין כי מדינתו חווה מבחן לאומי ענק. עוד אמר הנשיא כי בניסיון להיאבק בנגיף, ממשלו שוקל העברה של אסירים מבוגרים לא-אלימים מבתי כלא.

01:10 - ארה"ב: הצעת חוק לסיוע במאבק בקורונה נבלמה בסנאט

הצעת חוק בעניין סיוע כלכלי במאבק בנגיף הקורונה נבלמה הלילה בהצבעת המחוקקים בסנאט האמריקני, כש-47 רפובליקנים תמכו ומספר זהה של דמוקרטים התנגד. הצעת החוק שהגישה המפלגה הרפובליקנית, השולטת בסנאט, הכוללת חבילת סיוע בסך כ-1.4 טריליון דולר, העלתה התנגדות לאחר שהדמוקרטים טענו כי הסיוע הכלכלי לא יוזרם עבור עובדי שירותי הבריאות, אלא מתרכז בעזרה לתאגידים שנפגעו ממשבר הקורונה. כדי להעביר את ההצעה מבחינה טכנית נדרשו 60 תומכים.

אזרחים ממוגנים בנאפולי עוברים בדיקות קורונה ברחובות העיר, 22 מקץ 2020. רויטרס
אישה ממוגנת במסיכה בנאפולי עוברת בדיקות קורונה/רויטרס

23:21 - ארה"ב: המפיק לשעבר ויינשטיין אובחן כחולה בנגיף

המפיק לשעבר הארווי ויינשטיין, שמרצה עונש של 23 שנות מאסר בגין אונס ותקיפה מינית, אובחן כחולה בנגיף הקורונה. גורמים רשמים מסרו כי ויינשטיין בן ה-68 מוחזק בבידוד בכלא במערב ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully