וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסלול של איטליה: מספר המתים מקורונה בספרד עלה ב-462 ביממה

משרד הבריאות הודיע כי סך הקורבנות מהווירוס הגיע ל-2,182, וקצב התמותה מתקרב לזה של איטליה. מספר החולים עלה אף הוא מ-28,572 ל-33,089

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מספר מקרי המוות מנגיף הקורונה בספרד הגיע ל-2,182, עלייה של 462 בהשוואה ליממה הקודמת - כך הודיע היום (שני) משרד הבריאות, אחרי זינוק נוסף במספרים שמצעיד את ספרד במסלול של איטליה, המדינה שהוכתה בצורה הקשה ביותר באירופה ובעולם כולו. מספר החולים עלה אף הוא מ-28,572 ל-33,089.

המגיפה משפיעה גם על הממשלה, וסגנית ראש הממשלה קרמן רלבו אושפזה אתמול עם זיהום בדרכי הנשימה. הממשלה אמרה כי היא ממתינה לתוצאות, שיפורסמו ברגע שיאומתו, לפי הצהרה שנמסרה היום. "סגנית ראש הממשלה אושפזה אתמול אחר הצהריים ואחרי בדיקות רפואיות שעברה, הרופאים החליטו שעליה להישאר כדי לקבל טיפול בזיהום בדרכי הנשימה", נמסר.

הממשלה מבקשת להאריך את מצב החירום מעבר ל-11 באפריל, שאוסר על האזרחים לצאת מבתיהם פרט לפעילויות הכרחיות. "אנחנו במלחמה", הכריז אתמול ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס, שקרא לאירופה לגבש תכנית כלכלית מאסיבית ומתואמת, כמו תכנית מרשל האמריקנית אחרי מלחמת העולם השנייה. סנצ'ס הסוציאליסטי צפוי לקבל את תמיכת הפרלמנט להארכת מצב החירום מעבר ל-15 הימים המקוריים, אחרי שהמפלגה השמרנית, הגדולה ביותר באופוזיציה, הביעה תמיכה בתכנית של ממשלת השמאל.

רונדה שבדרום ספרד מרוקנת מאנשים בעקבות הנחיות הממשל לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 22 במרץ 2020. רויטרס
התושבים נשמעים להוראות. רחוב ריק ברונדה, אתמול/רויטרס

סנ'צס אמר כי הוא מקווה שכל מפלגות הפרלמנט, שיתכנס ברביעי, יתמכו בהארכת מצב החירום, לראשונה מאז שובה של דמוקרטיה לספרד לפני ארבעה עשורים. הוא שיבח את הישמעות האזרחים להוראות, והגן על הצורך בהארכת מצב החירום.

"אנחנו מקווים שבצעד הדרסטי, הדרמטי והקשה הזה, נוכל לשטח את עקומת הנגיף", אמר.

במסגרת מצב החירום, הממשלה המרכזית במדריד מקבלת את ההחלטות ולא מערכות הבריאות ב-17 המחוזות השונים. חלקם סבורים שהממשלה מאטה את הגעת הציוד מחו"ל. סנצ'ס ערך אתמול שיחת וידאו עם כל המנהיגים של המחוזות האזוריים, אך כמה מהם, כמו קטלוניה ומורסיה, התעקשו על השבתה מוחלטת של כל הפעילות הכלכלית, למעט השירותים החיוניים.

בנוסף לכך, כוחות הצבא ירחיבו את הסיוע שלהם באמצעות העברת חולים לבתי חולים צפופים פחות, הובלת ציוד רפואי ועזרה השבת אזרחים ספרדים שנמצאים מחוץ למדינה. החל מהלילה, הוגבלה כניסת מרבית האזרחים הזרים למשך 30 הימים הקרובים. מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו לסגור את הגבולות החיצוניים של הגוש למשך תקופה דומה.

בחזית הכלכלית, אמר סנצ'ס כי האיחוד האירופי "יכול לעשות וצריך לעשות יותר" כדי לסייע בהתמודדות עם ההשפעה ההרסנית של נגיף הקורונה. עוד לפני התפשטות המגיפה, בספרד היה אחד משיעורי האבטלה הגבוהים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully