וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח רשמי מנתיחת הגופה מאשר: ג'ורג' פלויד מת מחנק השוטר

1.6.2020 / 2:02

על פי דוח המכון הרפואי של מחוז הנפין בו שוכנת מיניאפוליס, פלויד נרצח "בידי חנק" השוטר דרק שובין שלחץ על צווארו באמצעות הברך. ממצאים אלו דומים לאלו שעלו מדוח פרטי שהוזמן בידי משפחתו של הגבר השחור וסותרים את הדוח הרשמי שהופק מנתיחה קודמת של הגופה

רויטרס

המכון הרפואי של מחוז הנפין, אליו משתייכת מיניאפוליס שבמינסוטה, פרסם הלילה (שלישי) את דוח הנתיחה שלאחר המוות של ג'ורג' פלויד ממנו עולה כי פלויד נרצח כתוצאה מחנק שביצע שוטר באמצעות ברכו על צווארו. מסקנותיו של הדוח דומות לאלו שעלו מדוח פרטי שהזמינה המשפחה. עוד נכתב בדוח הרשמי כי פלויד השתמש לאחרונה בסם מסוג מתאמפטמין והיה תחת השפעת חומרי הרדמה מסוג פנטניל. ממצאי הדוחות סותרים את אלו שעלו מהדוח הרשמי של הרשויות במיניאפוליס.

אמש הציגו עורכי הדין המייצגים את משפחתו של פלויד את ממצאי הנתיחה שהוזמנה על ידי בני המשפחה, שהראתה כי השוטר דרק שובין השוטר הצמיד את ברכו לצווארו של פלויד בן ה-46 במשך דקות ארוכות, תוך שהוא מתעלם מזעקותיו. והוא זה שגרם למותו.

מממצאי נתיחה זו עולה כי הלחיצה הממושכת על צווארו של פלויד עצרה את זרימת הדם למוחו, וכי המשקל הרב שהועמס עליו הקשה על נשימתו, עד שמת ממחסור בחמצן, כך לדבריו של עורך הדין בן קראמפ. בשל כך, קראו עורכי הדין לשנות את סעיף האישום נגד שובין מרצח מדרגה שלישית - לרצח מדרגה ראשונה. זאת, בנוסף להגשת כתבי אישום נגד שלושת השוטרים הנוספים שהיו לצד שובין באירוע, שפוטרו מהמשטרה יום לאחר מותו של פלויד.

שוטר אמריקני חונק למוות את ג'ורג' פלויד, מיניאפוליס, ארצות הברית. צילום מסך טוויטר, מערכת וואלה!
הצמיד את ברכו לצוואר של פלויד ולחץ במשך דקות ארוכות. השוטר שובין באירוע במיניאפוליס/מערכת וואלה!, צילום מסך טוויטר

בדוח הראשוני הרשמי נכתב כי היו לפלויד בעיות בריאותיות קודמות, וכי ייתכן שאף היה תחת השפעת אלכוהול בזמן התקרית. כמו כן, על פי הדוח, לא נמצא דבר בנתיחה הראשונית של גופתו "כדי לתמוך בטענה כי הוא מת כתוצאה מחנק".

הנתיחה הראשונית שבוצעה בשבוע שעבר, לא סיפקה פירוט בנוגע לאלכוהול בגופו של פלויד, ותוצאות הטוקסיקולוגיה עשויות להתקבל רק בעוד כמה שבועות. בשיחה שהתקבלה במוקד המשטרה במיניאפוליס, נטען כי פלויד שילם לבעל עסק בכסף מזויף, וכי הוא "שיכור מאוד ואינו שולט בעצמו".

בשל התוצאות השנויות במחלוקת, עו"ד קראמפ הודיע בשבוע שעבר כי הוא מתכוון להזמין נתיחה שלאחר המוות שתבוצע מטעם משפחתו של פלויד. כמו משפחות רבות של גברים שחורים שנרצחו על ידי המשטרה, גם בני משפחתו של פלויד רצתה חוות דעת נוספת, מכיוון שהם לא מביעים אמון ברשויות המקומיות.

עוד בוואלה!

ארה"ב נזקקה לדמות מאחדת. טראמפ הציע לה רק ירי וכלבים אכזריים

לכתבה המלאה
דרק שובין, השוטר שמואשם ברצח ג'ורג' פלויד במיניאפוליס, בעת מעצרו ב-29 במאי 2020. AP
עצר את זרימת הדם למוחו של פלויד וחנק אותו למוות. השוטר דרק שובין/AP

מי שביצעו את הנתיחה שלאחר המוות בהזמנת המשפחה הם מייקל באדן ואליסיה ווילסון. באדן, שהיה מגורמי הרפואה הבכירים בעיר ניו יורק, ביצע נתיחות שלאחר המוות גם לאריק גארנר, אדם שחור שמת בשנת 2014 לאחר ששוטרי ניו יורק לפתו אותה בצורה שלא אפשרה לו לנשום, תוך שהוא מתחנן בפניהם שיפסיקו משום שהוא נחנק.

באדן ביצע גם את נתיחת גופתו של מייקל בראון, הצעיר בן ה-18 שנורה על ידי המשטרה בפרגוסון שבמיזורי. בניגוד לגורמי המשטרה שטענו כי בראון הצעיר נאבק בקצינים, הנתיחה שביצע באדן לא גילתה אף סימני מאבק. ממצאים אלו גרמו להטלת ספק בטענת המשטרה כי התנגדותו של בראון לשוטר היא זו שגרמה לירי.

מפגינים מחוץ לתחנת המשטרה שנפרצה והוצתה במחאה על מותו של ג'ורג' פלויד. מיניאפוליס, מינסוטה, ארצות הברית. 29 במאי 2020. רויטרס
המונים הציתו תחנת משטרה במיניאפוליס במחאה על מותו של ג'ורג' פלויד/רויטרס

ראש משטרת מיניאפוליס, בוב קרול, שיגר מכתב לעובדיו בו כתב כי הקצינים פוטרו בהליך שאינו ראוי, ושעורכי דין לענייני עבודה נלחמים על משרותיהם של השוטרים. קרול מתח ביקורת גם על הנהגת העיר, ואמר כי חוסר התמיכה של הרשויות היא זו שהביאה להפגנות האלימות שפרצו ברחבי העיר.

ראש עיריית מיניאפוליס, ג'ייקוב פריי, הגיב לדבריו של קרול ואמר כי "בשביל אדם שמתלונן בתדירות כה גבוהה על חוסר אמון ותמיכה במשטרה, בוב קרול בוב קרול נותר אדיש באופן מזעזע לחלקו בבעיה זו". פריי הוסיף כי ההתנגדות של קרול לרפורמות במשטרה וחוסר האמפתיה לקהילה, היא זו שערערה את אמון התושבים.


(עדכון ראשון: 23:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully