וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע ציד נגד התקשורת: העיתונאים בארה"ב מותקפים ונעצרים בזמן המחאות

1.6.2020 / 11:44

מרשת CNN ועד פוקס, אנשי התקשורת האמריקנית הפכו למטרה עבור המפגינים ורשויות אכיפת החוק. כשהנשיא מלבה את הרוחות נגד מי שמדווח מהשטח, הכתבים חשים כמו באזורי מלחמה במדינות לא דמוקרטיות

אתר רשמי

ממיניאפוליס ועד וושינגטון הבירה, מלואיוויל ועד לאס וגאס, עיתונאים ברחבי ארצות הברית חווים תקיפות ומעצרים בזמן שהם מדווחים על העימותים שפרצו בשל הרג העצור השחור ג'ורג' פלויד.

ביום שישי, הצופים ראו כיצד כתב CNN עומר חימנז וצוותו נעצרים בשידור חי בזמן שכיסו את ההפגנות במיניאפוליס.

ביום שבת, הכתבת קייטלין ראסט מתחנת הטלוויזיה המקומית WAVE בלואיוויל צרחה בשידור "יורים בי, יורים בי", בזמן שהמצלמות תיעדו אותה ואת צוותה נורים מטווח אפס על ידי שוטרים עם כדורי פלפל.

במשך שלושה ימים, מארגנים שעוקבים אחרי אלימות נגד התקשורת תיעדו יותר מ-20 תקריות אלימות, כולל אחת ביום שבת בערב כשהעיתונאי חוליו-סזר צ'אבז והיועץ הביטחוני רודני סוורד מסוכנות הידיעות רויטרס נפגעו ונפצעו מכדורי גומי.

כוחות המשטרה עצרו כת שסיקר את המחאה על הרג עצור שחור. אין, אתר רשמי
"מקום מפחיד להיות בו". כתב CNN שנעצר במיניאפוליס, שישי/אתר רשמי, אין

כמה מומחים לתקשורת אומרים כי מה שנראה כמו תקיפות מבודדות נגד עיתונאים בעצרות פוליטיות והפגנות בשנים האחרונות החריפו, במקביל לשחיקת האמון בתקשורת לשפל של כמעט עשור.

"זה מקום מפחיד להיות בו, שעיתונאים במדינה הזו לא היו בו מאז 1968", אמר ברוס בראון, מנכ"ל ועדת העיתונאים לחופש העיתונות, שהתייחס לעיתונאים שהותקפו בזמן כינוס המפלגה הדמוקרטית בשיקגו באותה השנה. "ההתקפות הרבות והמכוונות מצד רשויות אכיפת החוק שעליהן דיווחו עיתונאים ברחבי המדינה הן בזויות והן מפרות בבירור את התיקון הראשון לחוקה", אמר על התיקון לחוקה האמריקנית, שמעגן את חופש הביטוי והעיתונות.

עוד בוואלה!

ארה"ב נזקקה לדמות מאחדת. טראמפ הציע לה רק ירי וכלבים אכזריים

לכתבה המלאה
הכתבת קייטלין ראסט בהפגנה בעיר לואיוויל, קנטאקי, 30 במאי 2020. -, אתר רשמי
"הם יורים בי". כתבת רשת מקומית בלואיוויל, שבת/אתר רשמי, -

המתקפות, שהתרחשו במקביל לרטוריקה התקיפה של הנשיא דונלד טראמפ נגד התקשורת, פגעו בכלי תקשורת מכל רחבי הקשת הפוליטית.

לילנד ויטרט, כתב פוקס ניוז עם ניסיון מאזורי מלחמה, הותקף יחד עם צוותו על ידי מפגינים בסמוך לבית הלבן ביום שישי, אחרי שזוהה כעובד של הרשת השמרנית. "זה היה הדבר המפחיד ביותר שנתקלתי בו מאז שהמון הסתער עלינו בכיכר תחריר", אמר אתמול בריאיון עם רויטרס.

הוא נזכר כיצד התפיסה הציבורית את התקשורת התדרדרה באופן דומה בתקופת סיקורו במזרח התיכון. "ראינו את המעבר הזה קורה, כשמי ששמח שהיינו שם כדי לספר את הסיפורים שלנו ראה בנו יעדים פוטנציאליים", אמר. "ועכשיו אנו רואים את אותה תפנית באמריקה, וזה מפחיד".

מאז שנכנס לתפקידו ב -2017, טראמפ מרבה לתקוף את כלי התקשורת.

"יש מסע הכפשה של התקשורת על ידי הנשיא טראמפ", אמרה קורטני רדש, מנהלת ייעוץ בוועד להגנה על עיתונאים. רדש אמרה כי הדבר קורה גם כי המפגינים "רוצים לשלוט על הנרטיב שלהם. כולם רוצים להגיע ישירות לציבור עם גרסת האירועים שלהם".

טראמפ: "התקשורת עושה הכול ללבות שנאה"

אתמול המשיך טראמפ בתקיפת התקשורת. "תקשורת 'הליימסטרים' עושה כל שביכולתה כדי לעורר שנאה ואנרכיה. כל עוד כולם מבינים מה הם עושים, שהם פייק ניוז ואנשים באמת רעים עם אג'נדה חולה, אנחנו יכול בקלות לעקוף אותם ולהגיע לגדולה!", כתב בטוויטר.

חלק מתומכי טראמפ ניסו להמעיט בחלקו של טראמפ במתקפה נגד התקשורת ובתפקידו של הנשיא בה, ואמרו כי התקשורת שחקה את אמינותה בעצמה בשל דיווחים מוטים פוליטית.

"הוא (טראמפ) לא הגורם היחיד", אמר בראון, אבל הוא הוסיף כי "אילו הוא היה מפסיק לתקוף עיתונאים, זה היה עוזר מאוד".

מומחים לתקשורת אומרים כי כשצופים רואים עיתונאים נעצרים ומותקפים בשידור חי, הם מקבלים מסר שלפיו אין השלכות על מעשי האלימות נגדם.

מושל מינסוטה התנצל על מעצר העיתונאים מ-CNN, ומשטרת לואיוויל התנצלה אם ראסט סומנה רק בשל היותה כתבת. עד כה לא ננקטו פעולות נגד השוטרים שהיו מעורבים בתקריות. פוקס ו-CNN גינו את הפעולות שננקטו נגד העיתונאים שלהן ונגד אנשי תקשורת אחרים.

"היה ברור שגם הכתב וגם היועץ הביטחוני שלנו היו אנשי תקשורת ושהם לא מהווים איום על הסדר הציבורי. יש לאפשר לעיתונאים לדווח על החדשות מבלי לחשוש מהטרדה או פגיעה", אמרה דוברת מטעם רויטרס, שלפיה הסוכנות נמצאת בקשר עם הרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully