וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בארה"ב: השוטר שחנק למוות את העצור השחור הואשם ברצח

הרשויות במינסוטה עצרו את השוטר, דרק שובין, שמחץ למוות עם ברכו את ג'ורג' פלויד במהלך מעצרו. מלבדו, שלושת השוטרים שנכחו באירוע עוכבו לחקירה. המעצר בא לאחר שלושה ימים של עימותים אלימים בהם מפגינים הציתו מתחם משטרתי שננטש

רויטרס

השוטר דרק שובין, שגרם למותו של ג'ורג' פלויד, אזרח שחור, במהלך מעצר במיניאפוליס, נעצר על ידי המשטרה - כך מסר הערב (שישי) נציב הבטיחות הציבורית ג'ון הרינגטון. התובע מייק פרימן אמר כי שובין יואשם ברצח מדרגה שלישית והוסיף כי הוא מצפה להגיש אישום נגד שלושת הקצינים הנוספים שהיו באירוע.

מלבד שובין, עוכבו לחקירה שלושה קצינים שנכחו איתו במהלך התקרית. על פי כלי התקשורת, שובין נעצר במהלך משמרת במחלקתו במשטרה. המעצר מגיע לאחר שלושה ימי הפגנות, בהם אף הציתו המפגינים מתחם משטרתי שננטש על ידי קצינים.

מושל מינסוטה, טים וואלס, הודה מוקדם יותר בכישלון בהתמודדות עם ההפגנות שפרצו בעקבות המעצר. וואלס אמר כי המדינה תיקח פיקוד מעתה על הטיפול באלימות, וכי "הגיעה העת להפגין כבוד כפי שסובל".

במהלך ההפגנות נרשם אירוע חריג לאחר שכתב שחור מ-CNN נעצר על ידי שוטרים לבנים במהלך הפגנה של תושבים בעיר. זאת, לאחר שהכתב, עומאר חימנז, תיעד כיצד כמה שוטרים לבנים מקיפים את אחד המפגינים ומבצעים מעצר. וואלס אמר כי הוא מתנצל על התקרית, וכי הוא פועל לשחרורו של חימנז באופן מידי. וואלס תיאר את המעצרים כ"בלתי מקובלים", ואמר כי "לצוות CNN יש בבירור את הזכות להיות שם". המושל הוסיף כי הוא רוצה שעיתונאים יגיעו למינסוטה ויסקרו את ההפגנות.

שוטר אמריקני חונק למוות את ג'ורג' פלויד, מיניאפוליס, ארצות הברית. צילום מסך טוויטר, מערכת וואלה!
המושל תיאר את המעצרים כ"בלתי מקובלים". השוטר שובין חונק עם רגלו את פלויד (צילום מסך)/מערכת וואלה!, צילום מסך טוויטר

היה זה היום השלישי להפגנות האלימות במיניאפוליס במחאה על מותו של פלויד, בן 46, שתועד בסרטון בו הוא נראה מתחנן על חייו לאורך דקות ארוכות תוך שהשוטר חונק אותו, כשהוא זועק: "אינני יכול לנשום". יותר מ-500 חיילי המשמר הלאומי נשלחו לסייע בשמירה על הסדר בהפגנות האלימות שפרצו בעיר, כמו גם בסנט פול בירת מינסוטה, שבמהלכן הוצתה ונפרצה תחנת משטרה, נגרם נזק רב לרכוש, בוצעה ביזה ואדם נהרג מירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully