וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ זועם על המושלים: "אתם חלשים, אתם צריכים לעצור אנשים"

1.6.2020 / 19:10

בשיחת ועידה עם מנהיגי המדינות השונות, הטיח בהם נשיא ארה"ב שעליהם להפעיל יד קשה יותר נגד המפגינים ברחובות. זאת לאחר לילה נוסף של אלימות ומעשי ביזה בערים שונות, כחלק מהמחאה שפרצה לאחר הרג העצור השחור ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ זעם היום (שני) על מושלי המדינות ודרש מהם לנקוט יד תקיפה יותר נגד המפגינים, אחרי לילה נוסף של אלימות בעשרות ערים ברחבי המדינה. טראמפ שוחח עמם בשיחות וידאו לצד בכירי מערכת אכיפת החוק והביטחון הלאומי, ואמר שעליהם "להיות קשוחים יותר" מול המפגינים תוך שהוא מותח ביקורת על תפקודם.

"רובכם חלשים", הטיח בהם טראמפ. "אתם צריכים לעצור אנשים". התובע הכללי וויליאם בר, שהשתתף גם הוא בשיחה, אמר למושלים שעליהם "לשלוט" ברחובות, ולהכיל, לא להגיב, להמון. הוא הפציר בהם "ללכת אחרי עושי הצרות".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. 1 ביוני 2020.. רויטרס
"המושלים חלשים, צריכים לעצור אנשים". טראמפ/רויטרס

הנשיא דחק במושלים לפרוס את המשמר הלאומי, שלדבריו הצליח להרגיע את המצב במיניאפוליס במהלך הלילה האחרון. הוא דרש צעדים דומים בניו יורק, פילדלפיה ולוס אנג'לס, שחוות גם הן הפגנות אלימות.

"אתם צריכים לעצור אנשים, לעקוב אחרי אנשים, אתם צריכים לזרוק אותם לכלא לעשר שנים ואחרי זה לא תראו את הדברים האלו שוב", אמר טראמפ. "אנחנו עושים זאת בוושינגטון הבירה, אנחנו הולכים לעשות דברים שאיש לא ראה כמותם".

טראמפ אמר למושלים כי הם גורמים לעצמם להיראות "כמו טיפשים" כשהם לא קוראים ליותר כוחות של המשמר הלאומי כמפגן של כוח ברחובות הערים.

עוד בוואלה!

ארה"ב נזקקה לדמות מאחדת. טראמפ הציע לה רק ירי וכלבים אכזריים

לכתבה המלאה
מחאה בניו יורק בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד הצעיר השחור לאחר ששוטר תועד דורך על צוואר במיניאפוליס  31 במאי 2020. רויטרס
נשיא ארה"ב דרש לפרוס את המשמר הלאומי כמפגן כוח ברחובות הערים. הפגנות בניו יורק, אמש/רויטרס

ההשתלחות של טראמפ במושלי המדינות הגיעה לילה אחרי הסלמה באלימות, כשמפגינים הציתו אש בסמוך לבית הלבן. במקומות אחרים במדינה, נבזזו חנויות ומפגינים התעמתו עם שוטרים בתקריות שהאפילו על הפגנות שלוות ברובן. טראמפ, שלא נראה בציבור אתמול ולא צפוי להופיע בפומבי גם היום, הוכנס ביום שישי על ידי השירות החשאי לבונקר תת-קרקעי בבית הלבן לאור העימותים הקשים. הבונקר משמש בדרך כלל למקרים של מתקפות טרור משמעותיות.

טראמפ ממשיך לנסות ולהקרין עוצמה, עם סדרת ציוצים משלהבים ומתקפות פוליטיות בזמן של משבר לאומי. יועציו של הנשיא דנו באפשרות שהנשיא ישא נאום לאומה מהחדר הסגלגל בניסיון להפיג את המתיחות, אך הרעיון ירד במהרה מעל הפרק לאור המחסור בהצעות קונקרטיות ומה שנראה כמו חוסר רצון מצד הנשיא עצמו למסור מסר של אחדות.

מחאה מול הבית הלבן בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד הצעיר השחור לאחר ששוטר תועד דורך על צוואר במיניאפוליס  31 במאי 2020. רויטרס
טראמפ נכנס לבונקר עם חוסר רצון למסור מסר של אחדות. המהומות בבית הלבן, אמש/רויטרס

נראה כי ההפגנות בוושינגטון תפסו את המשטרה בהפתעה. הן הובילו להפעלה של אחת ההתראות ברמה הגבוהה ביותר שהופעלו במתחם הבית הלבן מאז פיגועי 11 בספטמבר ב-2001.

במצב כזה, הנוהל של השירות החשאי מחייב את כל מי שנמצא תחת משמר השירות להימצא במקלט תת קרקעי. טראמפ אמר ליועציו כי הוא חושש לביטחונו, בעוד הוא שיבח את עבודת השירות החשאי בפומבי ובפורומים פרטיים.

המפגינים שבו למקום אתמול אחר הצהריים וניצבו מול המשטרה עד שעות הערב. במקביל, טראמפ צייץ מחדש פוסט של פרשן שמרן, באק סקסטון, שמעודד את הרשויות להגיב בעוצמה רבה יותר. "זה לא ייגמר עד שהבחורים הטובים יהיו מוכנים להשתמש בכוח מכריע נגד הבחורים הרעים", כתב סקסטון.

בימים האחרונים תוגברה האבטחה בבית הלבן על ידי כוחות המשמר הלאומי ותגבורת של השירות החשאי ומשטרת הפארקים של ארצות הברית.

אל אלו נוספו מחוץ לבית הלבן שוטרים ממשטרת הפארקים של ארצות הברית וסוכנים מהמנהל לאכיפת סמים, שנפרשו במקום כדי לתמוך בחיילי המשמר הלאומי. לפי גורם במשרד המשפטים, שדיבר בעילום שם, הם הוצבו שם על ידי המשרד.

אבטחה מחוץ לבית הלבן במהלך מחאה בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד הצעיר השחור במיניאפוליס לאחר ששוטר תועד דורך על צווארו 31 במאי 2020. רויטרס
האבטחה תוגברה. כוחות מחוץ לבית הלבן, אתמול/רויטרס

ההפגנות ברחבי ארצות הברית, שחלקן גלשו לאלימות ומעשי ביזה וונדליזם, פרצו בעקבות ההרג של ג'ורג' פלויד, עצור שחור, שנחנק למוות על ידי שוטר לבן בעיר מיניאפוליס ביום שני שעבר. הוא הצמיד את ברכו לצווארו במשך דקות ארוכות, ובעקבות כך נעצר ונאשם ברצח של פלויד, שהיה חשוד בשימוש בכסף מזויף.

למרות מעצרו של השוטר, הפגנות הזעם לא שככו והמשמר הלאומי נפרס בכמה ערים במראות שלא נצפו באמריקה מאז 1968, לאחר הרצח של מנהיג תנועת זכויות האזרח מרטין לותר קינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully