וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא נושם" התחנן גבר שחור שנעצר בידי שוטר לבן. הוא מת לאחר דקות

26.5.2020 / 21:01

ה-FBI פתח בחקירה אחרי תיעוד מהעיר מיניאפוליס, שבו נראה שוטר מצמיד את ברכו לצווארו של חשוד, עד שהאחרון הפסיק לזוז. "אסור שלהיות שחור יהיה גזר דין מוות", אמר ראש העיר, בהמשך לסדרת תקריות שבהן שחורים לא חמושים נהרגים בידי לבנים בארה"ב

שוטר ממשטרת מינסוטה דרך על צווארו של עצור שחור עד שמת/--

שוטר לבן בעיר מיניאפוליס שבארצות הברית תועד מרתק גבר שחור בזמן מעצרו, בזמן שהאחרון זעק שאינו יכול לנשום. הוא נראה מצמיד את ברכו לצאוורו במשך כמה דקות, עד שהפסיק לזוז. בעקבות התקרית, שאירעה אתמול בלילה, ה-FBI ורשויות אכיפת החוק במדינה פתחו בחקירה.

התקרית מזכירה את זו שבה נחנק למוות אריק גרנר, גבר שחור, על ידי שוטרים בניו יורק ב-2014, אף שאמר שהוא אינו מסוגל לנשום. הוא לא היה חמוש.

ראש עיריית מיניאפוליס, ג'ייקוב פריי, התנצל היום (שלישי) בפני הקהילה השחורה בעיר. "להיות אדם שחור באמריקה אסור שיהיה גזר דין מוות", כתב בפייסבוק. "במשך חמש דקות, ראינו שוטר לבן מצמיד את ברכו אל צווארו של אדם שחור. חמש דקות. כשאתה שומע שמישהו קורא לעזרה, אתה צריך לעזור. השוטר הזה נכשל במובן הבסיסי וההומני ביותר".

שוטר ממשטרת מינסוטה דרך על צווארו של עצור שחור עד שמת 26.5.20 
סרטון תיעוד החניקה של ג'ורג' פלויד. --, אתר רשמי
עוברי אורח התחננו שיאפשרו לו לנשום. התקרית, אתמול/אתר רשמי, --

המשטרה אמרה כי החשוד ענה על תיאור של חשוד במקרה של זיוף וכי הוא התנגד למעצר. השוטר התעלם מהתחינות שלו. "בבקשה, בבקשה, בבקשה, אני לא יכול לנשום. גבר, בבקשה", זעק החשוד. אחרי כמה דקות, אחד השוטרים בזירה אמר לחשוד "להירגע". כעבור כמה דקות נוספות, החשוד הפסיק לנוע, והשוטר שחרר את הריתוק שלו כעבור כמה דקות נוספות.

כמה עדי ראיה התאספו בסמוך למקום, כשחלקם תיעדו את המתרחש באמצעות הטלפונים שלהם תוך שהם היו נסערים למראה התחינה של החשוד בפני השוטר. אחד מהם אמר לשוטרים שהם צריכים לתת לו לנשום. אחרים צעקו להם שהם צריכים לבדוק לו את הדופק. הוא זוהה בתור ג'ורג' פלויד על ידי בן קרמפ, עורך דין בולט העוסק בזכויות אזרח שמונה על ידי משפחתו של הקורבן.

"כולנו צפינו במוות הנורא של ג'ורג' פלויד בסרטון, בזמן שעוברי אורח התחננו בפני השוטר שיכניס אותו לניידת המשטרה וירד מהצוואר שלו", אמר בהצהרה. "השימוש האלים, המופרז ולא אנושי בכוח עלה בחייו של אדם שנעצר על ידי המשטרה עבור תשאול לגבי עבירה לא אלימה".

המקרה מתרחש במקביל לזעם על הרצח של אחמאוד ארברי, צעיר שחור מג'ורג'יה שנורה למוות בפברואר אחרי ששני לבנים - אב ובנו - רדפו אחריו בזמן שרץ בשכונה שלהם. חלפו יותר מחודשיים עד שהם נעצרו. קראמפ מייצג גם את אביו של ארברי.

עוד בוואלה!

"גבר שחור מאיים עליי": ויכוח על כלב בניו יורק יצר סערה גזענית

לכתבה המלאה
מפגינים מוחים על מותו של חשוד שחור בידי שוטר לבן, מיניאפוליס, ארה"ב, 26 במאי 2020. AP
"הפסיקו להרוג אנשים שחורים". הפגנה במיניאפוליס, היום/AP

מפקד המשטרה במיניאפוליס, מדריה ארדונדו, אמר בתגובה לשאלות של כתבים על ריתוק החשוד באמצעות הברך, כי בחינת המדיניות ביחס להשתלטות על חשודים תהיה "חלק מהחקירה הפנימית המלאה שלנו". שני מומחים להפעלת כוח משטרתי אמרו שבמקרה זה, ברור שהשוטר ריתק את החשוד למשך זמן רב מדי.

במקרה מותו של אריק גרנר ב-2014, השוטר אמר שהוא השתמש בשיטה חוקית, המכונה "חגורת בטיחות" כדי לרסן את החשוד, שלטענת המשטרה התנגד למעצר. עם זאת, בדיקה רפואית העלתה כי הייתה זו אחיזת חנק שתרמה למותו. משטרת ניו יורק אוסרת על אחיזות חנק, אך חבר מושבעים החליט שלא להעמיד לדין את השוטרים המעורבים ובעקבות זאת פרצו מחאות ברחבי המדינה.

על פי התקנות במיניאפוליס, מותר להצמיד את הברך לצווארו של חשוד, בתנאי שהשוטר קיבל הכשרה מתאימה. זה נחשב ל"הפעלת כוח לא קטלנית", בעוד שאחיזת חנק נחשבת להפעלת כוח קטלני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully