וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גבר שחור מאיים עליי": ויכוח על כלב בניו יורק יצר סערה גזענית

כריסטיאן קופר, חובב ציפורים, ביקש מאיימי קופר (אין קשר משפחתי) לקשור את הכלב שלה מחשש שיפגע בבעלי חיים. היא סירבה וטענה בפני המשטרה שהוא מאיים עליה. היא הושעתה מעבודתה אחרי שתיעוד התקרית שותף ברשתות, והתנצלה. גם הכלב נלקח ממנה

עריכה: ניר חן

אישה לבנה מניו יורק איימה על גבר שחור שהיא תתלונן למשטרה על כך ש"אדם אפרו-אמריקני מאיים על חיי", רק כי ביקש ממנה לקשור את הכלבה שלה בסנטרל פארק. האישה, שזוהתה בתור איימי קופר, הושעתה מעבודתה בחברת השקעות אחרי שהתיעוד של התקרית עורר סערה ברשתות החברתיות. היא הביעה התנצלות ואמרה שהיא "הגזימה" בתגובתה.

הגבר שביקש ממנה לקשור את הכלב זוהה בתור כריסטיאן קופר, חובב ציפורים שחשש שהכלב יפגע בבעלי החיים בפארק. האישה נאלצה להחזיר את הכלב למרכז הצלה אחרי טענות להתאכזרות שעלו בעקבות התיעוד, שבו היא נראתה חונקת אותו בזמן השיחה למשטרה.

התקרית החלה אחרי שהגבר העיר לאישה על כך שהכלב שלה "רומס את הצמחיה" באזור בסנטרל פארק שמכונה "ראמבל". "גברת, על כלבים ב'ראמבל' להיות קשורים כל הזמן. יש כאן שלט", הוא אמר לה, אך היא סירבה לקשור את הכלב.

בהמשך, הוא הציע לכלב מזון בניסיון לעודד אותו לצאת מהשטח, ובשלב מסוים הוא החל לצלם את האישה עם הטלפון הסלולרי שלו. היא ביקשה ממנו להפסיק, ואז היא התקשרה למשטרה ובדתה כי הוא מאיים על חייה, תוך ציון צבע עורו.

איימי קופר, תושבת ניו יורק שסירבה לקשור את הכלב שלה, בסנטרל פארק, מאי 2020. טוויטר, אתר רשמי
אמרה שהיא "הגזימה" בתגובתה. איימי קופר/אתר רשמי, טוויטר

הסרטון, שפורסם על ידי קופר ואחותו ברשתות החברתיות, זכה לגינויים רבים לאור המספר הרב של מעשי הרג של שחורים בידי שוטרים לבנים. הוא מגיע על רקע הסערה סביב הרצח של אחמאוד ארברי, צעיר שחור בן 25 מג'ורג'יה שנורה למוות על ידי שני לבנים בזמן ריצה.

החברה שבה עובדת קופר, "פרנקלין טמפלטון", מסרה כי היא חוקרת התקרית, והבהירה כי היא לא "תסבול גזענות משום סוג". משטרת ניו יורק הבהירה כי לא התקבלו שום תלונות וכי לא נעשו מעצרים.

"אנחנו חיים בעידן של אחמאוד ארברי, כששחורים נורים למוות רק בשל הנחה שאנשים עושים לגבי שחורים, ואני לא הולך להשתתף בזה", אמר קופר לרשת NBC. בריאיון לאותה הרשת, התנצלה קופר על מה שקרה. "אני מתנצלת בכנות ובצניעות בפני כולם, במיוחד בפני אותו אדם, ומשפחתו".

לדבריה, התקרית גרמה לה להבין שלא לכולם יש את "הפריבילגיה" לראות במשטרה "כוח הגנתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully