וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחלואה בחינוך: 206 תלמידים ועובדים נדבקו בקורונה, 70% מהם מהגמנסיה בי-ם

18 בתי ספר וגנים נסגרו בשל התפרצות הנגיף, ומספר התלמידים ועובדי ההוראה השוהים בבידוד גדל פי ארבעה מאז אתמול. משרד הבריאות עדכן כי 98 בני אדם נוספים אובחנו כנשאי קורונה ביממה האחרונה, בהם 32 במצב קשה ו-29 מונשמים. יותר מ-5,500 בדיקות נערכו ברחבי הארץ

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה במוסדות החינוך ברחבי הארץ עלה היום (שני) ל-206. מבין הנדבקים, 164 תלמידים ו-42 עובדי הוראה. בשל ההתפרצות במערכת החינוך, נסגרו עשרה בתי ספר ושמונה גני ילדים.

מספר המבודדים במוסדות עלה ל-6,212, זינוק של כמעט פי ארבעה מאז אתמול, אז עמד הנתון על 1,577. נכון להיום שוהים בבידוד 5,358 תלמידים ו-854 אנשי צוות.

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בגמנסיה העברית בירושלים עלה ל-159. 134 מבין התלמידים שנדבקו, כ-70%, לומדים במוסד זה, ו-25 מעובדי ההוראה שאובחנו כנשאים, 33% מבין אנשי הצוות שנדבקו, מלמדים בגמנסיה בירושלים.


לנתוני התחלואה במערכת החינוך

הכניסה לבית הספר הגימנסיה העברית   בירושלים 31 במאי 2020. יהונתן ולצר/TPS, אתר רשמי
סך הנדבקים בקורונה עלה ל-159. הגמנסיה העברית בירושלים/אתר רשמי, יהונתן ולצר/TPS

משרד הבריאות עדכן הערב כי 98 נדבקים חדשים אובחנו בקורונה ביממה האחרונה. על פי נתוני המשרד, בארץ ישנם 2,006 חולים פעילים בנגיף, בהם 32 במצב קשה. כמו כן, נרשמה ירידה במספר המונשמים - 29 בני אדם ואין שינוי במספר המתים, שעומד על 285.

בסך הכול מאז פרוץ הקורונה בישראל נדבקו 17,169 בני אדם, מתוכם 14,878 החלימו. ביממה האחרונה נערכו 5,636 בדיקות לגילוי קורונה בכל רחבי הארץ, זאת לעומת 1,014 בדיקות שלשום. כמו כן, מנתוני משרד הבריאות עולה כי שיעור נשאי הנגיף מבין אלו שנבדקו היום עומד על 1.2%.

עוד בוואלה

בהיעדר בדיקות ומידע, הקורונה מתפרצת מחדש בקרב הזרים בדרום תל אביב

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר, חדרה,1 ביולי 2020. שלומי גבאי
בדיקות קורונה בבית ספר בחדרה, היום/שלומי גבאי

מוקדם יותר היום, התבשרו יותר מ-2,180 תלמידים ועובדי הוראה מחדרה כי עליהם להיכנס לבידוד, לאחר שתלמידת כיתה ז' בתיכון הרב-תחומי למדעים ולאומנויות בעיר התגלתה כנשאית של נגיף הקורונה. זהו לא בית הספר היחיד שבו התגלו היום מקרים חדשים של חשיפה לנגיף.

כמו כן, בימים האחרונים נרשמה התפרצות של נגיף הקורונה גם בקרב אוכלוסיית הזרים בתל אביב. לפי נתוני משרד הבריאות, כ-83 זרים נדבקו בקורונה - מתוכם 19 בשבוע האחרון בלבד. אחת הסיבות להתפשטות הנגיף בקרב האוכלוסייה הזרה היא תחלואה בגן עירוני של הקהילה ברחוב לוינסקי שבדרום העיר.

מתחם היבדק וסע שנפתח מחדש על ידי מד"א בסמוך לאצטדיון טדי בירושלים בשל העלייה בהידבקויות 31 במאי 2020. יהונתן ולצר/TPS, TPS
134 תלמידים ומורים נדבקו בקורונה בבית ספר בירושלים. מתחם מד"א בעיר/TPS, יהונתן ולצר/TPS

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הודיע אתמול על שינוי מדיניות בדיקות הקורונה. ברקע העלייה במקרי ההידבקות, הכריז אדלשטיין כי מעתה יורחבו הבדיקות ברחבי הארץ ללא גילוי תסמינים, ולא רק בבתי ספר. "אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת בבית הספר, אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת במסגרת דיון מוסדי - דיור מוגן וכיוצא בזה, וכן לפי שיקול דעת של הרופא המטפל - אני מאפשר לכל רופא לשלוח אדם שמתלונן או טוען שהיה במגע", אמר השר.

אדלשטיין התייחס אתמול גם להתפרצות בגמנסיה העברית בירושלים, ואמר כי "זה לא סוד שאירוע ההידבקות בבית הספר בירושלים מאוד מדאיג אותנו. המספרים מדאיגים בשל עצמם, אבל בכל הישיבות שלנו המסקנה היא שזה סימפטום למשהו רחב יותר שקורה בעוד מספר בתי ספר".

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully