וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שתלמידה מחדרה נדבקה בקורונה: כ-2,000 תלמידים ייכנסו לבידוד

מאז אתמול התגלו 13 תלמידים ועובדי הוראה שנדבקו בקורונה, חלקם מהתיכון הרב-תחומי בחדרה ומבתי ספר נוספים בגבעת זאב, במטה יהודה ובבאר שבע. מספר השוהים בבידוד במערכת החינוך גדל פי שלושה. מזכ"לית הסתדרות המורים דרשה: לבדוק את כל הצוותים החינוכיים ולסגור מוסדות

צילום: שלומי גבאי, קופת חולים לאומית, עריכה: טל רזניק

במערכת החינוך נמשך היום (שני) החשש מפני התפרצות הקורונה, לאחר שתלמידים ואנשי סגל נוספים ברחבי הארץ אובחנו כנשאים של הנגיף. בסך הכול, נוספו 13 חולים בקורונה במערכת החינוך מאז אתמול, ומספר התלמידים ואנשי ההוראה הנדרשים לשהות בבידוד גדל פי שלושה. בחדרה, כ-2,180 תלמידי בית הספר התיכון הרב-תחומי למדעים ולאומנויות ייכנסו לבידוד לאחר שאחת מהתלמידות, בכיתה ז', נדבקה בקורונה.

העירייה מסרה כי מצבה הבריאותי של התלמידה טוב. "בסיום הערכת מצב שקיים, ראש העיר עם משרד החינוך מערכת הבריאות וסגל בית הספר הוחלט ליתר ביטחון לסגור את בית הספר ולצאת לבידוד. כרגע מתקיימות שיחות של צוותי החינוך עם התלמידים ובסיומן התלמידים ישוחררו לביתם", מסרה העירייה. עוד נמסר כי העירייה מקדמת תהליך לבדיקת תלמידי בית הספר ובהמשך תתקבל החלטה לגבי המשך הלמידה.

בית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר" 1 ביולי 2020. שלומי גבאי
כ-2,000 תלמידים בבידוד. בית הספר התיכון הרב-תחומי למדעים ולאומנויות בחדרה/שלומי גבאי

אייל שמעי, יו"ר ועד ההורים בתיכון הרב-תחומי בחדרה, הסביר כי הבדיקות ייערכו בשלב הראשוני לכיתות במעגל הקרוב ביותר לאותה התלמידה, ולאחר מכן לשכבות הבאות בתור. "אנחנו מתנהלים לפי הנהלים של משרד הבריאות והחינוך", הבהיר. הוא טען כי "בשלב הראשוני היה נכון לסגור את כל בית הספר. זה הדבר הנכון והאחראי ביותר לעשות. קודם כל לעצור ואחר כך לחשוב מה עושים. מי שלא חושש הוא טיפש. אנחנו הולכים צעד-צעד בצורה מסודרת ומושכלת. אנחנו רואים ולומדים עד שבסוף כולם יחזרו ללימודים".

אב לאחד מהתלמידים בבית הספר אמר כי הוא מקווה "שאין מקרה של הגימנסיה 2". לדבריו, "מאז החזרה ללימודים שלחנו את בנינו ללימודים לסירוגין מחשש שיידבק בנגיף. שנת הלימודים הזאת כבר איבדה עניין מאז פרוץ משבר הקורונה ומשרד החינוך היה חייב לסיים אותה. אבוי לנו אם מאות תלמידים נדבקו וידביקו בשרשרת את כל בני משפחותיהם".

עוד בוואלה!

אדלשטיין: נבצע בדיקות גם לאנשים ללא תסמינים בכל הארץ

לכתבה המלאה

אחת מהתלמידות, בכיתה ט', סיפרה לוואלה! NEWS על הרגעים שבהם התגלה כי הנגיף הגיע לבית הספר. "קיבלנו התראה שנמצאה ילדה חולת קורונה בבית הספר. מיד התחילו הודעות בוואטסאפ הכיתתי אצל כולם. המורה אמרה שהיא תסביר לנו ושאנחנו ניכנס לשבועיים של בידוד, ושרוב הסיכויים שיאשרו לנו לצאת מהבתים, אלא אם ייתנו הודעה חדשה".

בנוגע לתחושות בבית הספר, שיתפה התלמידה: "זה מלחיץ כי עדיין יש סיכוי שגם לנו יש משהו. אי אפשר לדעת. אנחנו אמורים להיות בבידוד וזה מה שנעשה. אנחנו מקווים שכולם יקשיבו להוראות ושלא תהיה התפרצות. אנחנו לא יודעים ממי היא נדבקה אבל גם את מי היא הדביקה".

עמדת בדיקות של לאומית שירותי בריאות בבאר שבע 1 ביוני 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
שני בתי ספר בבידוד. עמדת בדיקות של קופת חולים לאומית בבאר שבע, היום/אתר רשמי, משרד הבריאות

לפי תמונת המצב שפרסם משרד החינוך, 5,266 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד, מתוכם 4,532 תלמידים ו-734 עובדי הוראה. עד כה נסגרו שישה בתי ספר ושבעה גנים, לאחר ש-155 תלמידים וילדי גן ו-39 צוותי חינוך ועובדי הוראה נדבקו בקורונה.

לקריאת תמונת המצב המלאה של משרד החינוך

בית הספר "אופק" שבמועצת גבעת זאב הסמוכה לירושלים ייסגר אף הוא לאחר שהתברר כי מורה נדבקה בקורונה. בית הספר מצטרף לשני בתי ספר מירושלים - הגמנסיה העברית והרטמן, שנסגרו על פי הנחיית הרופאה המחוזית. זאת, לאחר ש-134 תלמידים ועובדי הוראה נדבקו בגמנסיה, בה חלה ההתפרצות המשמעותית ביותר מבין כל בתי הספר בארץ. עיקר הגידול ביממה האחרונה - 74% מהתלמידים ו-35% מהמורים, חל בגימנסיה העברית.

גם בבית הספר עמיטל שבירושלים נמצאה תלמידת כיתה ד' חיובית לקורונה, ובעקבות זאת תלמידי שכבתה נכנסו לבידוד, כמו גם צוותי המורים שלהם. בשלושה בתי ספר נוספים בבירה החליטו ועדי ההורים שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר - בויאר, פולה בן גוריון וליד"ה.

כמו כן, נדבקה גם תלמידת כיתה א' בבית הספר הר טוב שבמועצה האזורית מטה יהודה, ובעקבות זאת תלמידי כיתתה וכמה מורות וסייעות ייכנסו לבידוד. בעמוד הפייסבוק של מועצת מטה יהודה נכתב כי "מנהל החינוך במטה יהודה נמצא בקשר רציף עם מנהלי בתי הספר ומספק דיווחים שוטפים בזמן אמת על אודות כל מקרה שבו ידווח תלמיד או איש צוות שנמצא חיובי כנשא או חולה בבדיקת נגיף הקורונה. בהתאם לכך, המועצה פועלת במהירות על מנת להוציא לפועל את הנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות".

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, חטיבת ביניים היובל, מבשרת ציון, 17 במאי 2020. רוני כנפו
חשש מהתפרצות מחודשת. תלמידי חטיבת ביניים במבשרת ציון/רוני כנפו

גם בדרום הארץ התעורר חשש להתפרצוף מחודשת של המגיפה: באחד מבתי הספר המקיפים בבאר שבע, כלל שכבה ז' המונה 175 תלמידים ו-13 עובדי הוראה, ייכנסו לבידוד בגלל תלמידה שנדבקה. בבית ספר יסודי בעיר, שבו עלה חשש שאחת מהמורות נדבקה, 32 תלמידי כיתה ב', שלושה אנשי צוות ו-30 ילדי גן באותו המוסד ייכנסו אף הם לבידוד.

מורה נוספת נדבקה בקורונה בבית הספר החרדי "בית יעקב" באשדוד, ובעקבות זאת מאה תלמידות נשלחו לבידוד. ראש העירייה, יחיאל לסרי, אמר: "מיד עם קבלת התוצאות הנחתי לסגור אל בית הספר באופן מידי. כעת אנו פועלים, מול משרד הבריאות במטרה לקיים בדיקות לכלל צוותי ההוראה, המנהלה והתלמידות בבית הספר".

בעקבות העלייה במקרי ההידבקות, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד דרשה משרי החינוך והבריאות לערוך בדיקות קורונה לצוותים החינוכיים, וכן לסגור באופן מיידי מוסדות חינוך שבהם התגלו חולים. במכתב ששלחה אתמול לשרים יואב גלנט ויולי אדלשטיין, בן דוד דרשה לערוך "באופן דחוף" בדיקות ולנקוט צעדים שנועדו למנוע סיכון למעגלי הדבקה נוספים. "במטרה להקדים תרופה למכה ולמנוע המשך עלייה בתחלואה והצבת צוותי ההוראה בסיכון מיותר, יש לבצע בדיקות סקר מקיפות מבעוד מועד, בכל מוסדות החינוך שנמצאים באזורים שהוגדרו אדומים", טענה בן דוד.

מרפאת דיגום ייעודית של מאוחדת במודיעין עילית 1 ביוני 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
מרפאה ייעודית של קופת חולים מאוחדת שהוקמה במודיעין עילית, היום/אתר רשמי, משרד הבריאות

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע אתמול על שינוי מדיניות בבדיקות הקורונה. ברקע העלייה במקרי ההידבקות, הודיע אדלשטיין כי מעתה יורחבו הבדיקות ברחבי הארץ ללא גילוי תסמינים, ולא רק בבתי ספר. "אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת בבית הספר, אנשים ללא תסמינים שהיה במגע קרוב עם חולה מאומת במסגרת דיון מוסדי - דיור מוגן וכיוצא בזה, וכן לפי שיקול דעת של הרופא המטפל - אני מאפשר לכל רופא לשלוח אדם שמתלונן או טוען שהיה במגע", אמר השר.

הוא התייחס גם להתפרצות בגמנסיה העברית בירושלים ואמר כי "זה לא סוד שאירוע ההידבקות בבית הספר בירושלים מאוד מדאיג אותנו. המספרים מדאיגים בשל עצמם, אבל בכל הישיבות שלנו המסקנה היא שזה סימפטום למשהו רחב יותר שקורה בעוד מספר בתי ספר".

(עדכון ראשון: 10:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully