וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נועד עם היועמ"ש: "יש לדאוג שאנשי החוק יבצעו את שליחותם ללא מורא"

בפגישת עבודה ראשונה בין השניים, הבהיר ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון כי הוא רואה במערכת שלטון החוק גורם מרכזי בשמירה על הדמוקרטיה. ברקע המתקפות על מנדלבליט הדגיש גנץ: "בכוונתי לחזק את אנשי מערכת האכיפת החוק"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ערך הערב (ראשון) פגישת עבודה ראשונה עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. השניים דנו על הסוגיות הנוגעות למשרד הביטחון ולממשלה. זאת, ברקע המתקפות על מנדלבליט.

גנץ אמר ליועמ"ש כי הוא "רואה במערכת שלטון החוק ובאנשי מערכת אכיפת החוק גורמים מרכזיים בשמירה על הדמוקרטיה". לדבריו, "בכוונתי להגן עליהם, לחזק אותם ולדאוג כי יוכלו לבצע את שליחותם ללא מורא ומשוא פנים".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה-35, 24 במאי 2020. אוהד צויגנברג  "הארץ", פול צלמים
גנץ/פול צלמים, אוהד צויגנברג "הארץ"

בתחילת השבוע דחה היועמ"ש את הטענות על שיקולים לא עניינים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתגובה לטענת האחרון על "תפירת תיקים" על ידי רשויות אכיפת החוק. "אנו נמשיך לפעול ללא מורא, גם אל מול הניסיון המופרך לייחס לרשויות אכיפת החוק שיקולים לא ענייניים, ניסיון שאותו יש לדחות מכל וכל", הצהיר מנדלבליט.

היועמ"ש הוסיף כי "ישראל היא מדינת חוק. משכך, בית המשפט הוא המקום להשמעת טענות הצדדים, להצגת ראיות התביעה, ולבחינה מדוקדקת של כל טענות ההגנה. שם ורק שם יוכרע דינם של הנאשמים". עוד הוא אמר כי "נמשיך לפעול בהגינות ומתוך העיקרון שהכל שווים בפני החוק; זו מחויבותנו לאזרחי מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

היועמ"ש: דוחים כל ניסיון לייחס לנו שיקולים לא ענייניים במשפט נתניהו

לכתבה המלאה

לקראת פתיחת המשפט, שרים וחברי הכנסת מהליכוד הגבירו את המתקפה על מנדלבליט, בהם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שר המשפטים לשעבר, שטען כי "עננה כבדה" של חשדות מרחפת מעל לראשו. בנוסף אליו, שר החינוך יואב גלנט תקף: "מה הם מסתירים? הסיפור הזה מרחף כעננה שחורה מזה עשור - הגיעה השעה שהציבור ידע את האמת".

דבריהם מצטרפים לדבריו של השר דוד אמסלם, שלפיהם "על בסיס ההקלטות, אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין". בתגובה, שר המשפטים, אבי ניסנקורן, יצא להגנתו של מנדלבליט, ואמר כי "יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully