וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיילים מנקבים צמיגים ומשליכים רימון גז לבית ליד שכם

בצילומי אבטחה נראו החיילים משחיתים מכונית חונה וזורקים את הרימון בעת עימותים שהתפתחו בכפר קדום במהלך הפגנה. מנהיג המחאה סיפר ששני רימונים הושלכו למרפסת ביתו, כשאשתו וילדיו היו במקום, ולטענתו זו לא הפעם הראשונה. צה"ל: "הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות"

חיילים מתועדים מנקבים צמיגים ומשליכים רימון הלם לבית בכפר קדום/--

חיילים תועדו מנקבים צמיגי מכונית וזורקים רימוני גז לתוך בית בכפר קדום שממזרח לשכם. בכפר סיפרו כי האירוע התרחש אתמול (שבת) בעת עימותים שהתפתחו בכפר במסגרת ההפגנה השבועית.

בתיעוד שפרסם ארגון "בצלם" מתוך צילומי אבטחה, נראה חייל מנקב צמיגי מכונית חונה בכפר. בתיעוד נוסף, נראה חייל משליך ככל הנראה רימון גז לתוך בית. מוראד א-שתיווי, ממנהיגי המחאה בכפר, סיפר כי שני רימוני גז הושלכו למרפסת ביתו - אחד מהם כשאשתו וילדיו היו במרפסת.

חיילים משליכים רימון הלם לבית בכפר קדום. בצלם, אתר רשמי
תיעוד חייל משליך רימון לבית בכפר קדום/אתר רשמי, בצלם

"בתיעוד רואים שהחייל רואה את אשתי וילדיי במרפסת ביתי", סיפר. "ולא יודע למה, אחד מהם זרק את הרימון הראשון ואז זרק עוד אחד אחרי שנכנסו פנימה".

לדבריו, זו לא פעם ראשון שהדבר קורה. כמו כן אמר א-שתיווי כי בחודש האחרון פוגעים חייליים במכלי מים של התושבים, ומשחיתים אותם. לטענתו, כמה פעמים נפגע מיכל המים שלו.

עוד בוואלה!

פלסטיני שנחשד כמחבל ונורה למוות ע"י שוטרים הוכר כנפגע פעולות איבה

לכתבה המלאה
הבן של מוראד א-שתאווי 
אשר לביתו נורו רימוני גז על-ידי צה"ל. -, אתר רשמי
בנו של א-שתיווי אוחז ברימונים/אתר רשמי, -

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ביום שבת האחרון, 30 במאי 2020, נערכה כמדי שבוע הפרת סדר אלימה במרחב הכפר קדום בהשתתפות עשרות מפרי סדר. מפרי הסדר הציתו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל, לרבות מתוך גגות וחצרים בכפר. מתחקיר ראשוני שנערך עולה כי לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. כמו כן, באשר לסרטון השני, בו נראה חייל צה"ל מנקב צמיגים, נכון לרגע זה לא ידוע האם הסרטון צולם בכפר קדום ומתי צולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully