וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני שנחשד כמחבל ונורה למוות ע"י שוטרים הוכר כנפגע פעולות איבה

לפני יותר משלוש שנים שוטרים ירו לעבר המכונית שבה נסע מוסטפא נמר במזרח ירושלים, וגרמו למותו. בן דודו שנהג ברכב, הורשע בהסדר טיעון בגרימת מוות ברשלנות ונהיגה בשכרות. כעת התקבלה בקשת המשפחה לתגמולים: "רצחו אותו בטעות, וסגרו את התיק כאילו בן הדוד גרם למוות"

עריכה: אביב אירגז

צעיר ממזרח ירושלים שנורה למוות על ידי שוטרים לפני כשלוש שנים וחצי כי נחשד כמחבל, הוכר כנפגע פעולות איבה. אחרי המקרה, בן דודו שנהג ברכב בו נסעו הורשע בגרימת מוות ברשלנות.

מוסטפא נמר, אז בן 27 שהתגורר עם ארוסתו היהודייה ברמת גן, נסע יחד עם בן דודו עלי נמר במחנה פליטים שועפאט. עלי, שנהג ברכב, האיץ לכיוון המחסום ולא עצר כשנדרש על ידי השוטרים. השוטרים ירו לעבר המכונית וכתוצאה מכך מוסטפא נהרג ועלי נפצע. המשטרה חשדה תחילה כי השניים ניסו לבצע פיגוע דריסה, אך לאחר מכן נקבע כי הרקע פלילי ועלי נהג תחת השפעת אלכוהול וסמים.

עלי הורשע בהסדר טיעון בעבירות של גרימת מוות ברשלנות ונהיגה בשכרות וללא רישיון ונידון לשבעה חודשי מאסר בפועל. חצי שנה אחרי מותו של מוסטפא, אמו סיהאם ניסתה לדקור שוטרים עם מספריים בשער שכם ונורתה למוות. במשפחתה סיפרו כי האם סבלה ממחלות נפשיות, ולאחר מותו של מוסטפא חלה הידרדרות במצבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהרג מירי שוטרים. מוסטפא נמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האב טלאל פנה לביטוח הלאומי והגיש תביעה לתגמולים למשפחות נספים בפעולות איבה, ולאחרונה הבקשה אושרה. "עדיין כואב, עדיין מאוד קשה בלעדיו ולהתמודד עם זה", אומר אחיו של מוסטפא. הוא הוסיף לגבי ההכרה במשפחה: "למה שלא תסכים להכיר, הם רצחו אותו בטעות, והאשימו את הבן דוד. עשו עסקת טיעון, וסגרו את התיק כאילו הוא גרם למוות וזה לא אמת, זה לא נכון. עד עכשיו אנחנו לא מאמינים שזה קרה. יש לנו מחסור במשפחה".

האח סיפר כי המשפחה עזבה לפני כשנה את ירושלים בעקבות המקרה. "יצאנו משם כי אנחנו לא יכולים להישאר, קשה לנו שם, תמיד מדמיינים אותו בבית", הסביר. עוד הוסיף כי הוא ובני משפחתו כלל לא ידעו שהביטוח הלאומי קיבל את תביעתם, כנראה בשל עיכובים בהגעת המכתבים, אך "פתאום נכנס כסף, ועכשיו עורך הדין אמר שהכירו בנו".

עוד בוואלה!

בג"ץ ביטל צו להריסת ביתו של חבר בחוליית המחבלים שרצחה את דביר שורק

לכתבה המלאה
מחנה הפליטים שועפאט שבמזרח ירושלים. 5 בספטמבר 2016. ללא, אתר רשמי
הרכב בו נסעו מוסטפא ועלי נמר, 5 בספטמבר 2016/אתר רשמי, ללא

"זו אכן החלטה מרגשת וחשובה, בעלת משמעות משפטית יוצאת דופן בנוגע להתנהלות המשטרה כלפי הציבור הערבי", אמר עו"ד מוחמד רחאל שמייצג את משפחת נמר. "לצערי התיק הזה שכב כאבן שאין לה הופכין במשך כשלוש שנים וחצי, עד שהתיק נכנס למשרדי לפני כארבעה חודשים ובסוף נעשה צדק. ניסיון המדינה והפרקליטות להטיל את האשמה על הנהג בדמות העמדתו לדין בתור אחראי למות מרשי, הינו ניסיון זול שחוטא לאמת. חבל מאוד שהתיק נגמר בהסדר טיעון שגוי ומנותק מהמציאות". עם ראחל ייצגה את המשפחה גם עו"ד נבילה כבוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully