וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מחריף את הטון האנטי-חרדי: יקרא לביטול תשלומים לתלמידי ישיבות

31.5.2020 / 7:46

ישראל ביתנו תתכנס לדיון בתכנית עבודה חדשה, שתיקח את דרישתו של היו"ר לקיצוץ בתקציבי הישיבות צעד אחד קדימה. ממסמך העקרונות שגיבשו במפלגה עולה כי ליברמן מתכוון להחריף גם את הקו נגד נתניהו ולקדם חוקים שימנעו מנאשם בפלילים לכהן כראש הממשלה - ולהתמודד לנשיאות

ערוץ הכנסת

שבועיים אחרי הקמת ממשלת נתניהו-גנץ ועל רקע הברית המתהדקת בין הליכוד לש"ס וליהדות התורה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מחריף את הטון נגד החרדים. לוואלה! NEWS נודע כי סיעת ישראל ביתנו תתכנס היום (ראשון) לדיון ראשון בתוכנית העבודה החדשה של ישראל ביתנו, שצפויה לכלול קריאה ודרישה לביטול מוחלט של תשלומי קצבאות לתלמידי ישיבות.

עד היום, ליברמן קרא רק לקיצוצים בתקציבי הישיבות והכוללים, אך ברקע משבר הקורונה והתחזיות הכלכליות הקודרות, ישראל ביתנו מקצינה את הדרישה לכך שכל תלמידי הישיבות והכוללים יממנו את לימודיהם מכיסם. בנוסף לכך, ליברמן ימשיך לדרוש ולקדם חוק גיוס חובה וחובת לימודי ליבה כתנאי לתקצוב מערכת החינוך. בהתחשב בכוחם של ש"ס ויהדות התורה בקואליציה, לדרישות של ישראל ביתנו אין היתכנות ממשית, אך הן ישמשו את המפלגה כדי להתריס ולהביך את השותפות בממשלה.

ח"כ אביגדור ליברמן במהלך כינוס מליאת הכנסת 6 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
לדרישותיו אין היתכנות ממשית. ליברמן/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

ליברמן צפוי להציג היום לחברי סיעת ישראל ביתנו מסמך עקרונות ויעדים חדש, שגובש בשבועות האחרונים במקביל להקמת הממשלה החדשה, שיהיה מעין "תכנית עבודה" למפלגה לחודשים הקרובים. מטיוטת מסמך העקרונות שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי מלבד נושאי דת ומדינה, ליברמן מתכוון להמשיך בקו תקיף נגד נתניהו ולקדם חוקים שימנעו ממנו להתמודד על תפקיד ראש הממשלה - וכן על תפקיד הנשיא: חקיקת חוק הקובע מגבלות של שתי קדנציות וחוק הקובע כי ח"כ עם כתב אישום לא יוכל להיות מועמד להרכבת ממשלה וגם להתמודד לנשיאות. זאת, ברקע ההערכות במערכת הפוליטית לפיהן נתניהו שוקל להתמודד על תפקיד הנשיא בשנה הבאה עם תום כהונתו של הנשיא ריבלין.

עם זאת, מאחר שלפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן חוקים יכולים לעלות רק בהסכמת שתי המפלגות הגדולות, חקיקה המוצעת בנושאים הללו לא צפויה להתקדם בממשלת נתניהו-גנץ. אולם, ברקע פתיחת משפט נתניהו, הקו התקיף של ישראל ביתנו עשוי לגרום למבוכה לגוש כחול לבן.

עוד בוואלה!

היריבים חוסלו, התיקים יישארו: החרדים הם המנצחים של ממשלת נתניהו-גנץ

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה-35, 24 במאי 2020. אוהד צויגנברג  "הארץ", פול צלמים
שוקל להתמודד על תפקיד הנשיא בשנה הבאה. נתניהו/פול צלמים, אוהד צויגנברג "הארץ"

מטיוטת מסמך העקרונות עולה כי ישראל ביתנו תתמקד גם בנושאי משילות וממשל; המפלגה תדרוש שהממשלה הנוכחית, וכל ממשלה עתידית, תכלול מקסימום 21 שרים, לא כולל ראש הממשלה, ושבעה סגני שרים, ותקרא לקיצוץ של 10% בשכרם של נושאי משרות בכירים במגזר הציבורי: ראש הממשלה, שרים, סגני שרים, ח"כים, מנכ"לי משרדי ממשלה, יו"רים ומנכ"לים של חברות ממשלתיות ותאגידים ממשלתיים.

שר הפנים דרעי ושר הבריאות ליצמן סיירו בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בנתב״ג, 2 בפברואר 2020. אהוד אמיתון, TPS
ליברמן מחריף את הטון נגד החרדים השותפים בממשלה. דרעי וליצמן/TPS, אהוד אמיתון

בנוסף לכך, ברקע המתקפות בליכוד על מערכת אכיפת החוק והביקורת בימין על הפרדת הרשויות, מסמך העקרונות של ישראל ביתנו יקרא לכינון חוקה והקמת בית משפט לחוקה. עוד נושא חדש במסמך העקרונות הוא קידום חוק בוררות חובה שנועד להגביל את כוחה של ההסתדרות להכריז על סכסוכי עבודה. בישראל ביתנו אומרים כי אחרי הדיון בסיעה, היעדים והעקרונות יובאו לאישור בפורומים אחרים של המפלגה ושההליך יסתיים בתוך חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully