וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "לנתניהו שמורה חזקת החפות, יש לי אמון מלא במערכת המשפט"

עם פתיחת משפטו של רה"מ הבהיר ניסנקורן ש"ההליך יתנהל בהגינות". מנגד, ח"כ שלח מתח ביקורת על יו"ר כחול לבן ואמר כי "לא יימלט מן החרפה". לוין הצטרף לחברי הליכוד שתקפו את גופי אכיפת החוק, וטען שזו "נקודת שפל". לפיד: "נתניהו מנסה להוביל למלחמת אחים כדי להינצל"

בחירת יריב לוין יושב ראש הכנסת/ערוך הכנסת

עם פתיחת דיון הקראת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים, שרים וחברי כנסת מהליכוד תקפו את מערכת אכיפת החוק. מנגד, יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי כמו לכל אזרח, גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות, וכי הוא בטוח שמערכת המשפט תקיים עימו משפט צדק.

"אני שב ומדגיש, שיש לחבריי ולי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק", צייץ גנץ בחשבון הטוויטר שלו, לאחר שהתעכב בהתייחסותו לנושא. "בעת הזו, אולי יותר מתמיד, עלינו לפעול כמדינה וכחברה למען אחדות ופיוס, עבור מדינת ישראל וכלל אזרחי ישראל".

גם שר המשפטים אבי ניסנקורן, אמר כי לנתניהו עומדת חזקת החפות. "אני מאחל לו שיוכיח אותה בבית המשפט", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "התברכנו במערכת משפט איכותית וללא משוא פנים. אין לי ספק שההליך המשפטי יתנהל בצורה ענינית והוגנת". לדבריו של ניסנקורן, "כנבחרי ציבור במדינה יהודית ודמוקרטית, עלינו לשמור על חוסנה של מערכת המשפט ולהתמקד בפעילות למען האזרחים ואחדות העם".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה-35, 24 במאי 2020. אוהד צויגנברג  "הארץ", פול צלמים
"אמון מלא במערכת המשפט". יו"ר כחול לבן בני גנץ, הבוקר/פול צלמים, אוהד צויגנברג "הארץ"

לפני הדיון נשא נתניהו דברים בפתח בית המשפט, וטען כי "גורמים בפרקליטות תופרים לי תיקים". ראש הממשלה פנה לאזרחים ואמר ש"מה שעומד למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם, להפיל אותי ואת מחנה הימין. למעלה מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי, אז בשנים האחרונות מצאו פטנט חדש - גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לחבורת 'רק לא ביבי' כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים". נתניהו הוסיף כי "המטרה היא להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ולהרחיקו מהנהגת המדינה למשך שנים רבות".

יו"ר יש עתיד-תל"ם ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, תקף את דברי ראש הממשלה טרם דיון הקראת כתב האישום נגדו. "‏ההשתלחות הפרועה והמסיתה של נתניהו בפתיחת משפטו היא הוכחה סופית מדוע נאשם בפלילים אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה", מסר.

בנוסף אליו, גם ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) מתח ביקורת חריפה על נתניהו. "למי שחי עד עכשיו באשליות, אחרי מופע האימים של ביבי וחבורת סתומי הפה בבית המשפט הכל ברור: אנחנו במלחמה. בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "‏ואם כבר מלחמה, איפה שר הביטחון בני גנץ? ממלא פיו מים - אבל לא יימלט מן החרפה".

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו בעת הגעתו לאולם הדיונים 24 במאי 2020. -, צילום מסך
"כמו לכל אזרח, גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות". נתניהו בפתיחת משפטו, היום/צילום מסך, -

יו"ר הכנסת יריב לוין, הביע את תמיכתו בראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת פתיחת משפטו. לוין כינה את היום "כאחת מנקודות השפל של מערכת המשפט הישראלית", וטען כי "האישומים כנגד ראש הממשלה הם חסרי תקדים בדמוקרטיות המערביות".

לוין אף תקף את מערכת אכיפת החוק. "מדינת ישראל זקוקה למערכת אכיפת חוק הוגנת, שוויונית ולא בררנית. לכן המשפט שנפתח היום הוא לא רק משפטו של בנימין נתניהו, הוא משפט על עתידה של הדמוקרטיה הישראלית ועל עתיד מערכת אכיפת החוק שלה", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"כמי שמכיר את ראש הממשלה נתניהו מקרוב, את פועלו ואת המחוייבות המוחלטת שלו למדינת ישראל ולאזרחי ישראל, אני יודע שנגרם לו עוול נורא", הוסיף יו"ר הכנסת. "אני מאמין שכל אדם הגון שיבחן את התיקים ואת ההליכים שקדמו להגשתם, יסיק מיד שתיקים אלה דינם אחד - קריסה".

חברות וחברי הליכוד בתמונה משותפת עם רה"מ, נתניהו כאות תמיכה לקראת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים 24 במאי 2020. מתוך הטוויטר של רה"מ, אתר רשמי
נתניהו עם חכ"ים מהליכוד במחוזי בי-ם, היום/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של רה"מ

"זהו יום לא קל לראש הממשלה נתניהו, מנהיג בעל שיעור קומה עולמי ועתיר בהישגים היסטוריים, ויום קשה ועצוב למיליוני אוהדיו ותומכיו ואני ביניהם", מסר שר האנרגיה, יובל שטייניץ. "ב-20 שנות היכרותי עם נתניהו פגשתי מנהיג ישר ואמיץ, שכל כולו קודש להבטחת עתידו ובטחונו של עם ישראל".

שטייניץ הוסיף כי "בניגוד לכמה כתבים בתקשורת, שכבר שפטו והרשיעו - אני משוכנע, מקווה ומאמין שבסופו של התהליך המשפטי נוכל כולנו לנשום לרווחה, וראש הממשלה נתניהו ימשיך להנהיג את מדינת ישראל לעוד שנים רבות".

יו"ר הכנסת יריב לוין בדיון במליאה, 20 במאי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"משפט על עתידה של הדמוקרטיה הישראלית". לוין/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שרים וחברי כנסת רבים מהליכוד הגיעו לבית המשפט וליוו את הפגנת התמיכה בנתניהו מחוץ למשכן, בהם השרים אמיר אוחנה, מירי רגב, יואב גלנט, צחי הנגבי, אלי כהן ודודי אמסלם, וכן חברי הכנסת ניר ברקת, יואב קיש ומאי גולן.

ראש הממשלה הגיע לפתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים - לראשונה בתולדות המדינה - בעקבות החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. זאת, בהמלצת פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מחוז תל אביב ליאת בן ארי שליוותה את תיקי נתניהו.

דבריו של לוין מצטרפים למתקפה של כמה מבכירי הליכוד אמש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השר לביטחון הפנים ושר המשפטים לשעבר, אמיר אוחנה, אמר בריאיון לחדשות 12 כי "מצביעי הליכוד לא מאמינים לתזה של הפרקליטות. העוול הוא למחנה הימין, מי שעומד מחר למשפט - זה מחנה הימין". אוחנה התייחס גם לפרשת הרפז, ואמר כי "יש עננה כבדה מאוד של חשדות מעל היועץ המשפטי לממשלה. יש כאן מערכת שמתחבאת מאחורי צווי איסור פרסום ומסתירה באפילה דברים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החינוך, יואב גלנט, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "התקשורת שוב חוגגת לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה. הרצון העז לראות את תמונת נתניהו על ספסל הנאשמים גובר על הכל. איפה הייתה נחישות והתגייסות זו רק לפני מספר ימים, לגבי חשיפת שיחות מנדלבליט-אשכנזי? שיחות אלו היו חלק ממהלך חמור ביותר כנגד הממשלה ושלטון החוק".

שרת התחבורה מירי רגב הביעה אמש תמיכה בנתניהו, וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי "מיליוני אזרחים יעמדו לצידו של ראש הממשלה ומשפחתו בבית המשפט המחוזי בירושלים". לדבריה, "עם ישראל אוהב ומעריך את ראש הממשלה וזועק על העוול והרדיפה הבלתי פוסקת נגדו ונגד מה שהוא מייצג עבור רבים".

מפגינים בעד נתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים לקראת משפט נתניהו, 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בעד נתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי, היום/ראובן קסטרו

מסיעת דרך ארץ נמסר כי "איש לא ייחל להגיע ליום הזה. כמו כל אזרחי ישראל אנו מקווים שראש הממשלה יזוכה בבית המשפט, שהוא המקום היחיד לבירור העובדות והאמת. לא הרחוב ולא התקשורת".
בסיעה הוסיפו כי "היום במיוחד חשוב לזכור - לא מחנה הימין עומד למשפט, אלא עניינו של אדם. מחנה הימין בישראל נשפט אך ורק על מעשיו למען עם ישראל וארץ ישראל".

לפיד: "ההסתה של נתניהו חצתה כל גבול"

מוקדם יותר, לפיד הגיב למתקפה של בכירים בליכוד נגד מערכת המשפט, ואמר כי "ההסתה של נתניהו ואנשיו נגד מערכת המשפט היא שקרית, מסוכנת, אלימה וחצתה כל גבול. נתניהו מנסה להסית ולהוביל אותנו למלחמת אחים כדי להינצל ממשפט. לא ניתן לו".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) מתח ביקורת על המתקפה על מערכת משפט. "מילא נתניהו. כבר הבנו שהוא יחריב הכל בניסיון להינצל מאימת הדין. אבל שורת המקהלה של כל נבחרי הליכוד, שמצטרפים לאיומים ולקללות של תזמורת בלפור, היא מבישה באמת. עד כדי כך הפכתם עבדים של מי שפעם אחרי פעם מבזה אתכם", צייץ.

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, צייץ כי "מכונת ההסתה שפועלת נגד האזרחים הערבים ונציגיהם מופנת כעת נגד כל מי שלא נשבע אמונים לנתניהו. עוצמת ההתקפה שונה, ההיקף שונה, אבל המטרה היא אותה מטרה: חיסול מוחלט של המרחב הדמוקרטי". ח"כ עודה הוסיף כי "מי ששתק על התקיפה המתמשכת נגד אזרחים ערבים קיבל תקיפה פרסונלית של שופטים. אבל אין חצי דמוקרטיה ומי שרוצה לנצח חייב להתחיל להתנגד לשניהם".

יאיר לפיד בהשבעת הממשלה ה-35, 17 במאי 2020. דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום, אתר רשמי
"הסתה שקרית, מסוכנת, אלימה וחצתה כל גבול". ח"כ לפיד/אתר רשמי, דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

יו"ר סיעת מרצ ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "חבורה של שרים וח"כים עומדים בתור טאפט למסע ההסתה המופרע של נאשם בשוחד בזמן שתובעת מהפרקליטות עולה במדרגות בית המשפט תחת אבטחה". היא הוסיפה: "עם השתיקה של גנץ והציוץ הרפה של ניסנקורן הם יכולים פשוט לשים מסכה ולהצטרף לעומדים מאחורי נתניהו. סיציליה זה כאן".

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) הגיב אף הוא. "הקול קול בריטון וההתנהלות התנהלות סופרנו. הנאשם מבלפור משתלח, מסית וקורא כמעט במפורש למלחמת אזרחים ולפגיעה פיזית בגורמי אכיפת החוק. מביש, מחליא, ובעיקר מסוכן", מסר.

(עדכון ראשון: 10:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully