וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום שמו של בכיר התעשייה הביטחונית החשוד בעבירות נשק

1.6.2020 / 8:43

סא"ל (במיל') ארז המרוב, תושב פרדס חנה בן 48, נעצר השבוע לאחר שהמשטרה פשטה על מתחם בבעלותו, שבו אותרו חומרי לחימה ונפץ רבים. הוא שוחרר למעצר בית, אך המשטרה מבקשת לערער על ההחלטה. החשוד שימש כאיש יחידות מיוחדות ואף השתתף בפוליטיקה תוך הבטחה להילחם בפשיעה

צילום: משטרת ישראל

ארז המרוב, תושב פרדס חנה בן 48 וסגן-אלוף במילואים בצה"ל, הוא הבכיר בתעשייה הביטחונית החשוד בעבירות נשק - כך הותר הלילה (ראשון) לפרסום. המרוב, איש עסקים, שימש בעבר איש יחידות מיוחדות ובכיר ביצרנית נשק ישראלית. היום הוא מנהלה ומבעליה של חברה פרטית בתחום.

בדיון שנערך בבית משפט השלום בחיפה, התירה השופטת קרן אניספלד את פרסום שמו ונימקה את החלטתה בפומביות הדיון, וכי לא מצאה מקום להחריג את עניינו מעניינם של חשודים אחרים. בכך, הפכה את החלטתו של השופט אהרון שדה משבוע שעבר וקיימה את הדיון בדלתיים פתוחות.

ארז המרוב, תושב פרדס חנה בן 48 חשוד באחזקת מצבור נשק ואמל"ח. יח״צ,
החשוד, ארז המרוב/יח״צ

שוטרי תחנת חדרה בשיתוף לוחמי יס"מ ומג"ב פשטו ביום רביעי על מתחם בבעלותו של המרוב, ואיתרו בו חמישה אקדחים, מאות כדורי תחמושת בקטרים שונים, לבנות חבלה, רימונים, חומרי נפץ ואמצעי לחימה נוספים. המרוב נעצר בחשד לעבירות בנשק ואחזקת רכוש החשוד כגנוב.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשישה ימים אך השופטת נעתרה לסנגור, עו"ד שי לוי, המייצג אותו עם עו"ד צחי מצרי, והשתכנעה כי מאז הדיון הקודם החקירה לא הניבה ראיה חדשה. על כן, הורתה על שחרורו של המרוב למעצר בית אצל אחיו, עד יום שישי.

עוד בוואלה!

הבטיח להילחם בפשיעה: בכיר בתעשייה ביטחונית חשוד בעבירות נשק

לכתבה המלאה

עו"ד לוי, חבר בצוות ההגנה של החשוד ביחד עם עו"ד צחי מצרי, ציין בדיון כי מדובר באדם נטול עבר פלילי ואב לארבעה. הוא טען כי רק שליש מתוך 15 הדונמים של המתחם נמצא בבעלותו ורמז כי המשטרה נחושה להאריך את מעצרו על מנת להשתיל לו מדובב בתא המעצר ולהפלילו.

בשיחה עם וואלה! NEWS, אמר עו"ד לוי כי "החשוד, איש עסקים אמיד בעל רקע צבאי מיוחד ומובחר ביותר, עצור אך ורק כי הוא בעלים של מאות מטרים של קרקע חקלאית בין פרדסים שוממים ופרוצים, שבה הוסלקו אמצעי לחימה שונים ללא ידיעתו". לדבריו, "החלטת בית המשפט לאפשר למשטרה לבדוק את טענותיו ומיד בסיומם לשחררו היא המדברת בעד עצמה".

המשטרה ביקשה לערער על ההחלטה לשחררו, אך היום בבית המשפט המחוזי בחיפה דחתה השופטת בטינה טאובר את הערר והמרוב שוחרר. נציג המשטרה, רפ"ק אסף אלג'ם, הביא מידע חדש כשטען בפני השופטת טאובר כי "כל אמצעי הלחימה שנתפסו, נתפסו בתוך השטח המגודר של הבית, לא בשטח החיצוני ולא באלפי הדונם המקיפים את שטח הבית", אך זה רק קומם את השופטת.

טאובר ציינה שלא סברה כי ראוי שמשטרת ישראל תביא בפני בית משפט זה טיעון זה, שלא עלה בפני בית משפט השלום, שפירושו לדבריה שאמצעי הלחימה נמצא בשטח סגור ומגודר שבבעלותו של ארז המרוב. היא הדגישה כי יתר על כן, לא רק שטענה זו לא נטענה בפני בית משפט השלום, אלא גם אינה מתיישבת כלל עם נימוקי הערר, בהם ביקשה המשטרה ללמוד על מסוכנותו של החשוד ועל צרכי החקירה הנרחבים, "מחמת שמדובר בשטח גדול שהגישה אליו פתוחה לכל".

"קציני החקירות של משטרת חדרה צריכים לבקש היום סליחה ממרשי ששהה במעצר ללא צורך ממשי", מסר בתגובה לוואלה!NEWS עו"ד שי לוי, "מדובר באדם משכמו ומעלה, שעברו הצבאי המיוחד מלמד רק על קצה אישיותו". לוי הוסיף כי הוא "מברך הן על החלטת בית המשפט השלום והן על החלטת בית משפט המחוזי שמדברות בעד עצמן".

בית משפט המחוזי, חיפה. Google street view, צילום מסך
"קציני החקירות צריכים לבקש סליחה". בית המשפט המחוזי חיפה/צילום מסך, Google street view

השתתף בפוליטיקה ודיבר נגד "הפשיעה הגואה"

המקרה מעורר דאגה במשטרה מאחר שמדובר באדם ששירת בסיירת מטכ"ל ובתפקידים בכירים ביחידת לוט"ר (לוחמה בטרור). במשך זמן קצר לפני כמה שנים הוא אף השתתף בפוליטיקה הישראלית. לקראת הבחירות ב-2009, עמד ארז המרוב בראש מטה מפלגתו של תא"ל (במיל') אפרים סנה בזיכרון יעקב, והבטיח להילחם בפשיעה. "כולנו שמנו לב לפשיעה הגואה במחוזותינו, לאלימות בבתי ספר, לפריצות לבתים, לתקיפה ושוד של קשישים, לדמי חסות הנגבים מעסקים ולמשפחות פשע העושות ככל העולה על רוחן באין מפריע", אמר במהלך קמפיין המפלגה.

עוד אמר כי "קיים חלון הזדמנויות למגר את הפשיעה ולהחזיר את ההרתעה מול הפשע, לפני שנגיע למצב של שיקאגו בשנות השלושים". אולם, ב-2016, בשל מידע מודיעיני אודות קשר שלו לכאורה עם עבריינים ומידע שעל פי החשד קשר אותו לניהול בית הימורים בבית השייך לו, המשטרה שללה את רישיון מדריך הירי ורישיון הנשק שלו. כשהפקיד את אקדחו במשטרה, התברר כי הוא נושא שני מספרים סידוריים שונים, ולכאורה הופקדו חלקים של שני אקדחים שונים.

כלי הנשק והתחמושת שנמצאו בשטוח פתוח בפדרס חנה. 27 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
התחמושת שנמצאה במתחם בפרדס חנה/דוברות משטרת ישראל

שנה לאחר מכן הסתבך שוב, בניהול מסעדה ללא רישיון עסקים. בבית משפט השלום בחדרה, הוא הודה במיוחס לו במסגרת עסקת טיעון עם התביעה המשטרתית. השופט משה גינות הרשיע אותו וגזר עליו חודשיים מאסר על תנאי וקנס של 15 אלף שקלים.

(עדכון ראשון: 01:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully