וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן סמוי הפליל 60 חשודים בסחר בנשק וסמים

25.5.2020 / 9:23

המשטרה פשטה על כמה יעדים ברחבי הארץ ועצרה עשרות חשודים, בתום חקירה סמויה שארכה שנה. הסוכן, עבריין בעל מעמד בעולם הפשיעה, נשלח לבצע עסקאות עם דמויות שהיו מוכרות לו מעברו, תוך שהוא מתעד רכישות רבות של רובי סער וקלצ'ניקוב וכן סמים מסוג הירואין וקוקאין

בווידאו: עבריין שגוייס כסוחר סמים הפליל 60 חשודים בסחר בסמים ובנשק/צילום: משטרת ישראל

יותר מ-60 חשודים בסחר בנשק וסמים ברחבי הארץ נעצרו הבוקר (שני) באמצעות עבריין ששימש מקור וסוכן חשאי עבור המשטרה. המעצרים הגיעו בסופה של חקירה סמויה שארכה שנה, במהלכה שוכנע עבריין משפיע מהמגזר הערבי "לחצות את הקווים" ולהפוך למקור שיפליל דמויות משפיעות מארגוני פשיעה.

לדברי המשטרה, מדובר במבצע רחב היקף שכלל תקיפת יעדים מודיעיניים בכל רחבי הארץ, בתקציב של מיליוני שקלים וכלל איסוף ראיות נגד עשרות דמויות משפיעות בעולם הנשק הבלתי חוקי, הסמים וארגוני הפשיעה במגזר היהודי והערבי.

פעילות המשטרה שהביאה למעצר סוחרי הנשק הבלתי חוקי 25 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
למעלה מ-60 חשודים ברחבי הארץ. מעצרי המשטרה, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

אל הסוכן הוצמד שוטר מיחידה עילית של המשטרה שהפך אף הוא לסוכן חשאי ושימש לו נהג ומאבטח. במהלך המבצע רכש הסוכן בקניות מתועדות חמישה רובי סער מסוג M-16, שלושה רובי סער מסוג קלצ'ניקוב, ארבעה אקדחים ושלושה מטעני חבלה, וכן למעלה מעשרה ק"ג קוקאין ולמעלה מקילוגרם הרואין.

בשעות הבוקר יצאו עשרות בלשים ועצרו את החשודים בבתיהם ברחובות, לוד, נס ציונה, בית דגן, פתח תקווה, רמלה, טייבה, ג'לג'וליה, כפר קאסם, ת"א, חולון, יפו, ירושלים, שגב שלום, תל שבע, הפזורה הבדואית, רהט, אשדוד, חלץ, עכו, נצרת ובסמ"ה. החשודים הובאו ליחידה המרכזית של מחוז מרכז למערך חקירות מסועף שהוקם לצורך המבצע.

עוד בוואלה!

לעיני המצלמות בחדר המפגשים: עורכת הדין הואשמה בהברחת סמים לכלא

לכתבה המלאה
פעילות המשטרה שהביאה למעצר סוחרי הנשק הבלתי חוקי 25 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
התדרוך לשוטרים לפני הפשיטה הבוקר/דוברות משטרת ישראל

במהלך העסקאות שוגרו שני הסוכנים במסגרת ההפעלות המתועדות לפגישות עם העבריינים, כשהסוכן-שוטר מסיע את הסוכן, ממתין ברכב בקרבת מקום ומחזיר אותו בתום העסקה. באחת העסקאות נשלח הסוכן לביצוע עסקה עם דמות משפיעה בתחום מטעני החבלה, אותו פגש באזור ירושלים. הסוכן רכש מטען חבלה רב עוצמה שהוסלק בסיר, עם מערכת הפעלה אלחוטית, כשהחשוד מדגים לסוכן את טווח ההפעלה של השלט רחוק של המטען.

פעילות המשטרה שהביאה למעצר סוחרי הנשק הבלתי חוקי 25 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
הכסף שנמצא בפשיטה על סוחרי הנשק והסמים, הבוקר/דוברות משטרת ישראל
פעילות המשטרה שהביאה למעצר סוחרי הנשק הבלתי חוקי 25 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
פשיטת משטרת ישראל על בתי החשודים בסחר בסמים ונשק, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

הסוכן אותר לפני יותר משנה על ידי מערך המודיעין ביחידה המרכזית, ולאחר בחינת התאמתו, נחתם עימו הסכם הפעלה והוא שוגר לביצוע עסקאות נשק וסמים עם דמויות שהיו מוכרות לו היטב מעברו בתחום הסמים והנשק. על פי המשטרה, "מעמדו של הסוכן ועצם היותו דמות מוכרת בקרב עבריינים רבים מכל רחבי הארץ, פתח לו דלתות רבות אצל דמויות משפיעות בעולם הפשיעה בישראל, באופן שהוביל להצלחת ההפעלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully