וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטיח להילחם בפשיעה: בכיר בתעשייה ביטחונית חשוד בעבירות נשק

28.5.2020 / 23:30

הבכיר, סא"ל במילואים ולוחם לשעבר ביחידות מובחרות, נעצר לאחר שנמצאו אמצעי לחימה רבים מסוגים שונים בשטח שנמצא בבעלותו. לפני מספר שנים, הוא נטל חלק בפוליטיקה מתוך כוונה להילחם בפשיעה. בית המשפט האריך היום את מעצרו. עורכי דינו: "הוסלקו אמצעי לחימה ללא ידיעתו"

צילום: משטרת ישראל

(בווידאו: לוחמי מג"ב עצרו חשודים בגין התפרצות לבסיס צבאי במטרה לגנוב נשק)

המשטרה עצרה אתמול (רביעי) תושב פרדס חנה בן 48, סגן-אלוף במילואים ובכיר בתעשיית הנשק הישראלית, בחשד לסדרה של עבירות נשק והחזקת רכוש גנוב.

במסגרת פעולה יזומה של המשטרה למיגור ההתחמשות של ארגוני פשיעה, בהתבסס על מידע מודיעיני חם, פשטו שוטרי תחנת חדרה בשיתוף לוחמי יס"מ ומג"ב על מתחם בפרדס חנה. במקום נתגלה מצבור כלי נשק ואמל"ח, בהם חמישה אקדחים, מאות כדורי תחמושת בקטרים שונים, לבנות חבלה, רימונים, חומרי נפץ ואמצעי לחימה נוספים.

במשטרה מודאגים מזהותו של בעל המתחם, משום שמדובר באדם ששירת בסיירת מטכ"ל ובתפקידים בכירים ביחידת לוט"ר (לוחמה בטרור) וביצרנית נשק ישראלית. במשך זמן קצר לפני כמה שנים הוא אף השתתף בפוליטיקה הישראלית.

כלי הנשק והתחמושת שנמצאו בשטוח פתוח בפדרס חנה. 27 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
במשטרה מודאגים מזהות החשוד. כלי הנשק והתחמושת שנמצאו בפשיטה/דוברות משטרת ישראל

"כולנו שמנו לב לפשיעה הגואה במחוזותינו, לאלימות בבתי ספר, לפריצות לבתים, לתקיפה ושוד של קשישים, לדמי חסות הנגבים מעסקים ולמשפחות פשע העושות ככל העולה על רוחן באין מפריע", אמר אז, והצהיר כי מטרתו היא "להילחם בפשע ברחובות" ולמגר את ארגוני הפשיעה.

"ביום הבחירות הקרוב הולך להיפתח בפנינו חלון הזדמנויות למגר את הפשיעה ולהחזיר את ההרתעה מול הפשע, לפני שנגיע למצב של שיקאגו בשנות ה-30", הצהיר.

בית משפט השלום בחיפה האריך היום בצהריים את מעצרו בשלושה ימים ובמשטרה ממשיכים לבדוק את הקשר בין הבונקר שנחשף לארגוני פשיעה. הדיון בעניינו נערך בפני שופט, בשיחת ועידה בין משרד החקירות לבית המשפט.

עו"ד שי לוי, חבר בצוות ההגנה של החשוד ביחד עם עו"ד צחי מצרי, ציין בדיון כי מדובר באדם נטול עבר פלילי ואב לארבעה. הוא טען כי רק שליש מתוך 15 הדונמים של המתחם נמצא בבעלותו ורמז כי המשטרה נחושה להאריך את מעצרו על מנת להשתיל לו מדובב בתא המעצר ולהפלילו.

בשיחה עם וואלה!NEWS, אמר עו"ד לוי כי "החשוד, איש עסקים אמיד בעל רקע צבאי מיוחד ומובחר ביותר, עצור אך ורק כי הוא בעלים של מאות מטרים של קרקע חקלאית בין פרדסים שוממים ופרוצים, שבה הוסלקו אמצעי לחימה שונים ללא ידיעתו". לדבריו, "החלטת בית המשפט לאפשר למשטרה לבדוק את טענותיו ומיד בסיומם לשחררו היא המדברת בעד עצמה".

פרקליטיו של החשוד עתרו לשחררו מיידית. השופט אהרון שדה קבע כי קיים חשד סביר שהאיש ביצע את העבירות המיוחסות לו, אך ציין כי "החשד מתבסס אך ורק על הקשר שבין הקרקע שבה נמצא הנשק ולבינו וכי בשלב זה אין ראייה אחרת המבססת את החשד", והאריך את המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully